مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

سه‌شنبه

نامه ای ازطرف سه مسیحی نوایمان به گزارشگر منتخب شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد


با نام مقدس خدا


گزارشگر منتخب شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد

جناب آقای احمد شهید

با درود
احتراما ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت برای جنابعالی به عرض می رساند اینجانبان از آن مقام محترم تقاضا دارد نسبت به تهدید و محدودیت هایی که اخیرا متوجه ما و بسیاری از دیگر هموطنان ما در داخل کشور ایران به لحاظ عقیده و ایمان آوردن به دین مسیحیت از سوی  حکومت ایران گردیده مورد توجه و حمایت قرار دهید، چرا که در حال حاظر که این نامه را به نگارش در می آوریم در شرایط سخت امنیتی می باشیم ، اما از آنجا که می دانید شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و شخص جنابعالی با اشراف و اطلاع از همه این ظلمها که در سالهای اخیر صورت گرفته است و نسبت به همه این مظالم به اقلیتهای دینی ،مذهبی که به طور روشن و مستند آگاهی دارید، می خواهد با توجه به جایگاه و موقعیت سازمانی  شما ، نسبت به رفتارهای مستبدانه و ستمگرانه حکومت واکنش شفاف و عملی نشان دهید چرا که امروز ابتدایی ترین حقوق شهروندی ما در ابراز عقیده و بیان ، تحمل نمی گردد و به موجب آن بسیاری را به حکم ارتداد و یا معاند به اعدام و یا  زندانهای بلند مدت محکومشان مینماید و ایمان داشتن به هر دینی از غیر اسلام رابه حکم ارتداد خود مستحق مرگ و مبلغین آن را در جایگاه عناد و دشمنی با خدا می پندارد و اما قوانین مستبدانه خود را عین دستور و حکم خدا و سرپیچی از حاکمان ( ولی فقیه ) را دشمنان با دین اسلام می پندارد بطوریکه در مجازاتها و احکام خود هیچگونه قانون و ترحمی را در مخالفت با خود نمی شناسد و می دانید که امروز کار را به جایی رسانده که با حمله و تجاوز به قبرستانها و عبادتگاههای اقلیتهای دینی و تخریب آنجا حتی حق برگزاری مراسم  در مناسبتهایشان را با تهدید محروم نموده وامروزه هیچ مرجع و سازمانی ،جرأت و  توانایی مقابله و یا دادرسی از این خانواده ها را به خود نمی بیند و اعتراض به آن ،عواقبی به همراه دارد که ما امروز تنها  بخواهیم فریاد مظلومیت خود و این خانواده ها  را به گوش جنابعالی برسانیم .
در پایان ضمن آرزوی موفقیت در مسیری که به تأمین حقوق این افراد و خانواده هایشان منجر گردد، می خواهیم اقدامی عاجل و عملی در این خصوص صورت پذیرد.

                                                                      با احترام و تشکر
                                                  محمد سهرابی ، ابراهیم طباطبائی  و سعید معینی
                                                             سه شهروند مسیحی ساکن ایران
 

یکشنبه

چگونگی ورود چادر مشکی و حجاب به ایران

از قربانی کردن تا جنایت


امروزه  در اکثر  جوامع  واژه خدا پرستی به عنوان یک اصل اساسی شناخته شده است وملتها و دولتها با پیروی از یک دین و یا مذهبی خاص در صدد ایجاد همبستگی و یکپارچگی بین افراد جوامع خود هستند و با اجرای مراسمها وکارنوالهای مذهبی  مخصوص این مهم را تحقق می بخشند. از دیر هنگام در دوره های مختلف ادیان به شکلهای مختلفی رواج داشته اند  که در  بعضی از این اعتقادها و آیینها به علت غلط بودن و عقب افتاده بودن موازین دینی  راه برای بیراهه رفتن و تحریف هموار گردیده بود.
در اینجا بعلت ضرورت یکی از این موارد که  چندیست  اذهان عمومی را جریحه دار کرده است میپردازیم .
   
قربانی کردن
از دوران کهن قربانی کردن به عنوان یکی ازمراسمهای مهم برای رفع بلا ،دور کردن شیاطین از زندگی افراد و برکت بخشیدن به آن  برگذار می گردیده  است . در این نوع قربانی کردنها بیشترین بهره ها از حیوانات چهارپا صورت میگرفته است . اما در بعضی از این ادیان در طی مرور زمان به علت غلط بودن و سست بودن قواعد دینی راه برای تحریف باز بوده  که ما در این سالها پس از گذشت سالیان طولانی از زمان وضع این اصول دینی شاهد فجایعی هستیم که با رذالت تمام به عنوان یک شرع دینی قابل توجیه از طرف قاتلینی که خود را مامور اجرای آن می دانند می باشد.
در زیر یک نمونه از این رذالتها را که واقعا قلب انسان را بدرد می آورد را برای شما به تصویر میکشیم تا خود هرچه بیشتر با یک جنایت روشن قابل توجیه از طرف قاتلین آن آشنا گردید.اخیرا در کشور اندونزی در ماه رمضان که بر طبق  اصول دین قاتلین ماهی است حرام که در آن جنگ و خونریزی ممنوع و حرام می باشد  دو دختر به علت قبول دین مسیحیت  و یافتن راه خود در مسیری غیر از مسیر اجداد خود به صورت ظالمانه ای سلاخی گردیده اند.

 
"بعضی کسان از راه خدا منحرف شده ، به بیهوده گویی روی آورده اند،و می خواهند معلمان شریعت باشند ، حال آنکه نمی دانند چه  می گویند یا از چه چیز چنین مطمئن دم می زنند. ما می دانیم که شریعت نیکوست ، اگر کسی آن را به درستی به کار بندد. نیز میدانیم که شریعت نه برای درستکاران ، بلکه برای قانون شکنان و سرکشان وضع  شده است ، برای بی دینان و گناهکاران ، ناپاکان و کافران ؛ برای قاتلان پدر و قاتلان مادر؛ برای آدمکشان ،زناکاران و همجنس بازان ؛ برای آدم ربایان ، دروغگویان و شهادت دهندگان به دروغ، و نیز برای هر عملی که خلاف تعلیم صحیح باشد، تعلیم منطبق بر انجیل پر جلال خدای متبارک که به من سپرده شده است" (اول تیموتائوس 1: 6-11).
 محمد سهرابی ، سعید معینی & ابراهیم طباطبایی


چهارشنبه

کلیسایی قدیمی در کرمان تخریب شد


به گزارش خبرگزاری مهر، یک کلیسای تاریخی در کرمان که در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده بود، به وسیله لودرها تخریب و به تلی از خاک تبدیل شد. این کلیسا در خیابان شریعتی و در کنار بیمارستان ارجمند در مرکز شهر کرمان قرار داشتبه گفته کارشناسان، این کلیسا به لحاظ معماری یکی از بناهای منحصر بفرد شهر کرمان بود این کلیسا از سال ۸۷ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده بود.


به گفته محمد علی گلاب زاده، کرمان‌شناس، این بنا سال ۱۳۲۰ توسط معمار معروف کرمانی "علی محمد راوری" ساخته شده بود.
 

به گفته آقای هندوزاده این کلیسا از ۳۲ سال قبل کاملا متروکه بود و نیاز به مرمت داشت ولی در محوطه آن کشاورزی انجام می شد و مدتی هم دفتر یک تاکسی تلفنی بود.وی افزود "با توجه به اینکه شبکه های چوبی نورگیرها از ارزش والائی از نظر طرح و اجرا برخوردارند ولی مربوط به دوره ساخت کلیسا نیستند؛ غلامعباس نظریان این پنجره های چوبی را متعلق به کاخ خورشید در کلات نادری می دانست که از آنجا خریداری شده و به کرمان آورده شده اند.
خبرگزاری مهر نوشته است که مسئولان مربوطه هنوز توضیحی در خصوص تخریب این بنا نداده اند.

 محمد سهرابی ، سعید معینی & ابراهیم طباطبایی

ضرب و شتم و بازداشت دو نوکیش مسیحی در استان آذربایجان شرقی

Br_Vahid_2

گزارشات  نشان می دهد که اکنون آنها  هردو به زندان اهر منتقل شده اند و فقط سه روز پس از این  انتقال  ، یکی از آنها را با پای گچ گرفته از دوستش جدا  نموده ، به نقطه نامعلومی  منتقل کرده اند.

به گزارش شبکه خبر مسیحیت پارسی از شهرستان تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی ، ماه گذشته  دو تن از ایمانداران آن شهر که برای دیدار دوستان خود  و سایر ایمانداران به شهر "کلیبر" از دیگر توابع استان آذربایجان شرقی رفته بودند ، در خیابان توسط مامورانی که تعقیبشان می کردند به شدت مورد ضرب و شتم قرارگرفته ، سپس بازداشت شدند.
مطابق گزارش منابع مسیحی از تبریز ، دونفر فوق به اسامی آقایان وحید رفوگر و رضا کهنموئی 25 و 29ساله در ساعت 3 بعد از ظهر روز جمعه 24 تیرماه امسال ( 15 جولای 2011) وقتی که سوار بر موتور سیکلت عازم مرکز شهرستان کلیبر بودند ، توسط ماموران اطلاعات که از روز قبل آنها را تعقیب می کردند متوقف شدند .
شاهدان عینی تعریف می کنند که ماموران با شدت این دو مرد جوان نوکیش مسیحی را  زیر مشت و لگد گرفته بودند و آنقدر آن دو  را زدند که وقتی می خواستند به زور آنها را سوار خودرو کنند توان سرپا ایستادن نداشتند. در جریان این ضرب و شتم پای رضا کهنموئی شکسته است. به نظر می رسد عصبانیت ماموران از این دو نفر پس از آن شدت گرفت که همراه آنها دو یا سه جلد کتاب مقدس مسیحی پیدا کردند .
گزارشات حاکی از آن است که وحید و رضا روز قبل از دستگیریشان یعنی پنج شنبه 23 تیرماه از تبریز به کلیبر رفته بودند. گویا در همان روز اول توسط ماموران  مخفی امنیتی و اطلاعاتی شناسائی میشوند و تحت تعقیب قرار می گیرند. ماموران پس از دستگیری  ، آنها را به بازداشتگاه موقتی در کلیبر منتقل می کنند . بازجویان آنها را به شدت تحت فشار قرار می دهند و حتی برای آزار بیشتر تا همین چند روز پیش ، با وجود گذشت بیش از دو هفته ، از گچ گرفتن پای شکسته رضا خودداری میکردند.
روز 28 تیرماه ، زمانی که فقط 4 روز از بازداشت آنها می گذشت ، ماموران  اطلاعاتی به خانه وحید رفوگر درتبریز مراجعه می کنند و با دقت فراوان آنجا را تحت بازرسی قرار می دهند ولی چیز زیادی از آنجا به دست نمی آورند.
به این دو نوکیش مسیحی تا کنون ملاقاتی با خانواده هایشان داده نشده است . فقط روز یکشنبه  9 مرداد به خانواده های آنها اطلاع می دهند که آنها را به زندان اهر ( یکی دیگر از شهرهای استان آذربایجان شرقی و در مجاورت کلیبر) منتقل کرده اند . این درحالی است که پیش از این به خانواده های آنها وعده آزادی نزدیک  عزیزانشان را  پس از 2 هفته بازداشت بدون تفهیم اتهام داده بودند.
گزارشات همچنین نشان میدهد که حدود 3 روز پس از انتقال این دو دوست مسیحی به زندان اهر ، رضا کهنموئی را با پای گچ گرفته از دوستش جدا می کنند و به نقطه نامعلومی  منتقل می نمایند . ماموران گفته اند او به "اطلاعات" منتقل شده است. مشخص نیست که منظور از اطلاعات چیست. آیا بخشی در همان زندان عمومی اهر است ؟ یا نقطه ای خارج از آن ؟
هنوز از علت دقیق دستگیری این دو ایماندار نوکیش مسیحی اطلاع دقیقی داده نشده است. به خانواده آنها گفته نشده است که اتهام فرزندانشان چیست ؟ و چرا آنها را به اهر منتقل کرده اند .وحید رفوگر از ایمانداران مسیحی شناخته شده تبریز است که بیش از 6 سال قبل وقتی بسار جوان بود به عیسی مسیح ایمان آورد و زندگی خود را به دست خداوند سپرد و طی این مدت به خاطر قلبی که داشت خداوند از او استفاده نمود و از لحاظ روحانی رشد چشمگیری کرد.
یاد آور میشود که شهرستان کلیبر با جمعیت حدود 90 هزار نفر  و مساحت 3700 کیلومتر مربع در ناحیه شمال شرقی استان آذربایجان شرقی واقع شده‌است. این شهرستان از سمت جنوب با شهرستان‌های اهر و ورزقان  و از سمت غرب با شهرستان جلفا  هم مرز است. رود ارس از شمال آن میگذرد و محل ییلاق عشایر دشت مغان و ارسباران (قره داغ) می‌باشد.
 محمد سهرابی ، سعید معینی & ابراهیم طباطبایی

مسیحی شدن 600 نفر در نیشابور

آژانس خبری مسیحیت پارسی: طی چند ماه اخیر موج گسترده ای از مسیحیت ستیزی و تهدید علما و مراجع شیعه علیه ادیان و مکاتب غیر شیعه به ویژه مسیحیت در ایران به راه افتاده است . اگر چه گرایش روز افزون جامعه ایرانی به سمت مسیحیت به ویژه طی چند سال گذشته از مهمترین دغدغه های دستگاه حاکمیت و روحانیت شیعه در ایران بوده است ، امّا از اظهارات تند و تهدیدآمیز مراجع گرفته تا برخورد نیروهای نظامی و امنیتی سازمانهایی همچون سپاه پاسداران و رسانه های وابسته به حكومت، رفتاری است که نشان می دهد فشار بر خانواده های مسیحیان ایران به ویژه نوکیشان مسیحی بیش از گذشته افزایش یافته است . به گزارش روزنامه محلی خراسان جنوبی، هفته گذشته آيت ا… سبحاني از مراجع تقلید خراسان در ديدار با جمعی از روحانیون و مسئولین سازمان تبلیغات اسلامی ضمن هشدار نسبت به فعاليت عرفان ها و مسيحيت کاذب (!) در کشور، از افزايش فعاليت آنان خبر داد . اين مرجع تقليد شیعه كه از واژه مسیحیت (كاذب) هیچ تعریفی ارائه نداده است گفت: « آنان ( مبشرین مسیحی) ۶۰۰ نفر را در نيشابور مسيحي کرده اند.» وی نگفته كه این آمار و رقم را چگونه و از چه طریقی بدست آورده و یا نهاد و یا سازمانی كه این ارقام را ارائه داده كیست ! سبحانی درحالی از شمار نوکیشان مسیحی در نیشابور خبر می دهد که چندی پیش “وحیدخراسانی” از مراجع صاحب نام و بلند پایه در این باره گفت: «آمار جوانانی که در شهر مذهبی قم، به دین مسیحیت گرویده اند را در اختیار دارد.» ایشان با انتقاد شدید از مسؤولان و دستگاه های اجرایی به خاطر آن كه خود را درگیر مسائل غیر مهم كرده اند و از این قبیل موضوعات غافل اند به آنها هشدار دادند و همچنین از مسئولین خواست كه دیگر در این باب كوتاهی نكنند . خراسانی همچنین با لحنی تند ضمن محکوم کردن پاپ، مدعی شد که وی برای ترویج مسیحیت در ایران تلاش های هدفمند می کند و در پی آن واتیكان را تهدید به افشاگری هایی كرد كه به گفته وحیدخراسانی برایشان گران تمام می شود !  بیداری روحانی – این بار پس از برخوردهای امنیتی با مسیحیان بخصوص نوكیشان مسیحی و تاکید مراجع بر آمار و ارقام، این موضوع نشان از افزایش روزافزون شمار افرادی است که  با  وجود تمامی تنگناها و مخاطرات جانی و مالی که آنها و خانوادهایشان را تهدید می کند، این افراد آگاهانه مسیحیت را به عنوان آئین خود برمی گزینند فراگیر شدن مسیحیت و علاقه جوانان به این آئین موضوعی است که به خوبی برای حاکمیت اسلامی در ایران روشن شده است . آنچه امروز در جامعه جوان ایران بیش از گذشته ملموس است، این است که جوانان به این باور و رشد بلوغ فكری رسیده اند كه خود می خواهند بر اساس تحقیق و مطالعه آئین و راه و روش تازه ای را به اختیار خود انتخاب كنند نه بر اساس یك دین موروثی كه در هنگام تولد ناخواسته از والدین به نوزاد می رسد .
 محمد سهرابی ، سعید معینی & ابراهیم طباطبایی

سه‌شنبه

افزایش فشار بر مسیحیان نوگرویده در ایران


یکی از نقدهای وارد شده بر جمهوری اسلامی ایران مسئله حقوق هنرمندان و کسانی است که به دین جدیدی گرویده‌اند. در این روزها در گوشه و کنار ایران  از دستگیری تعدادی از مسیحیان ایرانی و یا کشیش‌های آن‌ها خبرهایی می‌رسد.
در حالی که برخی از علما تغییر دین را ارتداد دانسته و کسی که دین خود را عوض کرده مهدور و دم می‌دانند، برخی دیگر از علمای پیش روی شیعه از جمله مرحوم آیت اله منتظری و یا آیت اله یوسف صانعی این کار را ارتداد ندانسته و فرد گرویده را و مهدور  دم قلمداد نمی کنند.
بهمن سلحشور خواننده ایرانی که به مسیحیت گرویده است یکی از این افراد است که به دلیل فشارهای اجتماعی به خارج از ایران رفته است و در حال حاضر در کشور انگلیس پناهنده شده است.
آقای سلحشور به دلیل تغییر دین در ایران احساس امنیت نکرده است.
اردوان روزبه گفت‌گویی در این خصوص با بهمن سلحشور در مورد دلایل خروجش از ایران و مشکلات مسیحیان نو گرویده در این کشور انجام داده است 
 محمد سهرابی ، سعید معینی & ابراهیم طباطبایی
.

عوامل جمهوری اسلامی باردیگرانجیل ها را به آتش كشیدند!



اداره بازرسی و كشف كالای قاچاق با هماهنگی نیروی امنیتی سپاه پاسداران ۲ كارتن كتاب حاوی بیش از ۳۰۰ جلد كتاب مقدس را كه در جریان یك عملیات ایست بازرسی در داخل یك اتوبوس كشف و ضبط كرده بودند به آتش كشیدند .


به نقل از گزارشگران آژانس خبری مسیحیت پارسی روز سه شنبه مورخ ۱۹ بهمن ماه ۱۳۸۹ اداره بازرسی و كشف كالای قاچاق با همكاری سپاه پاسداران استان آذربایجانغربی شهرستان سلماس ، در اقدامی بیش از ۳۰۰ جلد كتاب مقدس مسیحیان را بهمراه برخی دیگر از كالاهای قاچاق مكشوفه نظیر مشروبات الكلی و ... كه پیش از این توسط ماموران امنیتی در نوار مرزی كشور كشف و ضبط شده بود را طی مراسمی در روستای " دریشك " به آتش كشیدند.
روستا " دریشك" در نزدیكی مرز ایران و تركیه و در ۱۵ كیلومتری شهرستان سلماس قرار دارد.
بر پایه این گزارش علي اكبر آقايي، نماينده مردم سلماس در مجلس شوراي اسلامي ورود اینگونه كالا و اجناس بطریقه قاچاق از طریق مرزهای كشور به داخل ایران را ضعف مرزبانی سلماس دانست و از نیروهای مرزبان و امنیتی كشور خواست تا در این امور بیشتر هشیار باشند .
بر اساس گزارش"محبت نیوز" كه پیش از این منتشر گردید ، در روز جمعه 7 آبان ماه ۱۳۸۹ ماموران ایست بازرسی نیروی انتظامی و سپاه پاسداران آذربایجانغربی در یک دستگاه اتوبوس مسافربری مسیر سلماس – تهران که از شهر سلماس ( واقع در 90 کیلومتری ارومیه  ) عازم تهران بود ، تعداد 300 جلد کتاب مقدس ( انجیل ) را پس از بازرسی اتوبوس کشف و ضبط نمودند .
به همراه این کتاب ها که به صورت 2 بسته پستی توسط اتوبوس حمل می شد هیچکس نبوده و بنابر این تا کنون کسی در این رابطه بازداشت نشده است . اما گزارش ها حاکی از آن است که منزل یکی از نوکیشان مسیحی شهرستان سلماس دراین ارتباط توسط ماموران امنیتی اطلاعات مورد بازرسی قرار گرفته است .
این اقدام شرم آور نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی درمورد برخورد با كتاب مقدس مسیحیان در حالی‌ صورت می‌گیرد که در خرداد ماه سالجاری نیز ( ۸ جون ۲۰۱۰ ) در اقدامی مشابه صدها جلد کتاب مقدس را در شهرستان سردشت از شهرهای مرزی در غرب كشوربه آتش كشیدند و خبر آن به صورت بسیار آشکار و مستند توسط رسانه‌های حكومتی وابسته به حکومت اسلامی اعلام شده بود.
در همین ارتباط سایت رسمی متعلق به مركز مبارزه با جرائم سازمان یافته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن اعلام ورود "كتب مقدس" مسیحیان به تعداد زیاد از مرزهای غربی به داخل ایران ،از قول یكی از مسئولان امنیتی كشور در استان آذربایحانغربی با اعلام این موضوع تاكید كرده بود كه نیروهای نظامی اشغالگر ( امریكا) كشور همسایه غربی ایران (عراق ) نقش مهمی در این مسئله دارند و آنها این كتابها را از طریق مناطق مرزی مشترك با عراق وارد كشورمان میكنند .
علیرغم این اعمال هنوز تاكنون هیچ اعتراضی از سوی سازمانهای مسیحی و یا نهادهای حقوق بشر نسبت به سوزاندن كتاب مقدس توسط عوامل جمهوری اسلامی نشده است.
همچنین در این خصوص حتی مسئولان قوهٔ قضاییه و مراجع مذهبی نیز که همواره در حال دادن احکام گوناگون هستند در این بار سخنی به میان نیاوردند.
.
مقامات امنیتی ایران با عناوین فریبنده و توخالی ، مثل (کتب انجیل و تورات تحریف شده) سعی‌ در توجیه این عمل شرم آور خود دارند، اما بر همگان آشکار است که این اهانت به کتاب مقدس مسیحیان ، ادامهٔ روندی محاسبه شده از سوی‌ مراکزی است که از سالها پیش سیاست مسیحی‌ ستیزی را در دستور کار خود قرار داده‌اند و با صدها شیوه و هزاران ابزار تبلیغاتی و عملیاتی به مبارزه با مسیحیت و انجیل پرداخته اند . بر خلاف ادعای مقامات مذهبی‌ و امنیتی ایران در تحریف کتاب مقدس، تمام مسیحیان جهان انجیل کنونی را که از روی نسخه‌های خطی‌ تنظیم شده است بر درستی و صحت و اعتبار آن اتفاق نظر دارند.
قدمت بعضی‌ از قسمتهای خطی‌ عهد جدید آن به ۵۰ سال بعد از مصلوب شدن عیسی نیز می‌رسد و حتی برخی‌ از نسخه‌های عهد قدیم کتاب مقدس مربوط به هزار سال پیش از میلاد مسیح هستند و میشود گفت در طول تاریخ هیچ کتابی‌ به اندازهٔ کتاب مقدس اینقدر با توجه و دقت به نسخه‌های قدیمی‌ تنظیم نشده است و منابع آن هنوز در موزه‌ها و کتابخانه‌ها و مرکز علمی‌ جهان به دقت نگاه داری میشود بنابرین ادعای مقامات مذهبی و امنیتی ایران در تحریف بودن کتاب مقدس جز یک ادعای توخالی چیز دیگری نیست.
گسترش مسیحیت و گرویدن مردم ایران به مسیحیت در سالهای اخیر ، گویی ترس عجیبی‌ در دل‌ مقامات امنیتی ایران ایجاد کرده است که در طول یک سال اخیر به سیاست مسیحیت ستیزی خود سرعت و شکل زشتری داده‌اند، پس از سخنرانی سید علی خامنه ای در مورد لزوم مبارزه با کلیساهای خانگی ، شاهد دستگیری و شکنجه و آزار شدید مسیحیان در ایران بودیم و حال میبینیم که مقامات امنیتی ایران برای اجرای دستورات علی‌ خامنه‌ای از انجام هیچ عمل شرم آوری واهمه ایی ندارند و کتاب مقدس را که مورد احترام بیش از ۲ میلیارد انسان می‌باشد را بدون توجه و با گستاخی‌ به آتش میکشند.
قانون اساسی‌ ایران مسیحیت و یهودیت را به رسمیت میشناسد و به آنها اجازه استفاده از کتب مقدس خود را میدهد ولی‌ حکومت اسلامی ایران از سالها پیش همزمان با تعطیلی‌ انجمن کتاب مقدس ایران به مسیحیان اجازهٔ انتشار کتاب مقدس و دیگر کتب مسیحی‌ را نمیدهد و حتی بهمراه داشتن بیش از یک جلد کتاب مقدس ترجمه فارسی میتواند برای یک فرد جرم تلقی‌ شود.
بنابراین مسیحیان ایران به دلیل این محدودیت ها و نیاز كلیساها و ایمانداران مسیحی مجبور هستند که کتاب مقدس را که با زحمت بسیار و با سرمایه و کمک‌های مردمی بسیاری ازمسیحیان دنیا در خارج از کشور چاپ میشود را توسط برخی افراد كه به صورت قاچاق چه از طریق مسافر و یا مرزها‌ی زمینی وارد ایران می كنند تهیه نمایند.
در پایان ضمن محکوم نمودن آتش زدن کتاب مقدس توسط نیروهای امنیتی سپاه پاسداران اشاره به این نکته مفید می‌باشد که بسیاری مسیحیان ایرانی، سلسله‌ٔ جفاهایی را که بر آنها رفته ناشی از آن می‌دانند كه از چند دهه پیش تاكنون نور محبت مسیح از همیشه تابنده‌تر و نفوذ آن در دل‌ها مردم کشورمان از همیشه بیشتر شده است. حادثه‌ سوزاندن كتب مقدس برای دومین بار، با همه‌ تلخی، در دل خود حامل بشارتی بزرگ است. خورشید پر فروغ مسیح روزبه‌روز بلندتر و درخشنده‌تر خواهد شد .
 محمد سهرابی ، سعید معینی & ابراهیم طباطبایی