مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

دوشنبه

چند سوال درباره ادعای متأهل بودن عیسی مسیح

.

از وقتی این تکه پاپیروس به زبان قبطی کشف شده که روی آن نوشته بود، « عیسی گفت، همسرم ...» ، همه به تکاپو افتاده اند تا بدانند به راستی معنای واقعی این چیست؟



(به نقل از محبت نیوز)

به گزارش مسیحیت پارسی،  کشف سندی به ظاهر تاريخی که به «همسر عيسی مسيح» اشاره کرده، بحث داغی را ميان رسانه ها، دانشگاهيان و صاحبنظران آغاز کرده که همچنان در جريان است.
رادیو اروپای آزاد به نوشته روزنامه انگليسی «گاردين» خبر داد که يک کارشناس بريتانيايی با انجام بررسی های بيشتر بر روی اين سند به اين نتيجه رسيده که متن ياد شده "ساختگی"بوده و به تازگی و در دوران معاصر تهيه شده است.
پروفسور واتسون که يافته های تحقيق خود را بر روی اينترنت منتشر کرده، می نويسد تمامی جمله های متن پاپيروس جنجالی از روی نسخه های چاپ شده انجيل توماس کپی برداری شده و تنها در برخی جاها تغييرات کوچکی داشته است. پروفسور فرانسيس واتسون در همین حال تصريح می کند که اين احتمال قوی وجود دارد که قدمت اين پاپيروس به قرن چهارم ميلادی برسد اما «متن نگاشته شده بر آن به وضوح تحت تأثير متون کتاب های چاپی مدرن است.»
با این حال چند سوال در این مورد مطرح شده است که :
1- چرا این کشف هم اکنون مطرح شده است؟خانم کارن کینگ، استاد دانشکده الهیات دانشگاه هاروارد معتقد است این قطعه پاپیروس متعلق به قرن چهار میلادی می باشد. وی گفته است که یک دلال که خواسته ناشناس بماند در سال 2011 این تکه کوچک پاپیروس را به او داده تا آن را ترجمه و مورد تحلیل قرار دهد. نیویورک تایمز گفته است که این دلال می گوید اگر هاروارد بخش عمده ای از کلکسیونش را بخرد، این قطعه پاپیروس را به آنها می دهد.
خانم کینگ یافته خود را در کنفرانس متون قبطی در شهر روم که هر چهار سال یک بار برگزار می شود، ارائه داد. چنین متن هایی از لحاظی غیر معمول نیستند.
یکی از اساتید دانشگاه پرینستون به نام الین پاگلز که در نوشته های عرفانی تخصص دارد به CNN گفت: « می توانید جعبه های پر از قطعه های پاپیروس قبطی پیدا کنید». اما چیزی که این یکی را با اهمیت کرده این است که عیسی برای اولین بار به صراحت می گوید "همسر من".
خانم کینگ مدعی است که این قطعه بخشی از یک شرح حال از زندگی عیسی است که او و تیمش آن را "انجیل همسر عیسی" نامیده اند. آقای پاگلز می گوید اگر این گفته صحیح باشد "ارزش این قطعه بسیار بالا می رود، اما کسی از این امر مطمئن نیست"
2- چطور می دانند که این پاپیروس تقلبی نیست؟تأیید اعتبار اسناد کاری است که هم هنر است و هم علم. چیزی که محققین می خواهند بفهمند این است که این متن جدید است یا نه. آنها برای این کار ابعاد مختلفی از جمله قدمت کاغذ و ترکیبات شیمیایی جوهر و خود متن را بررسی می کنند. تأیید اعتبار این پاپیروس واقعی بودن متنش را تأیید نمی کند، بلکه تنها مشخص می سازد که آیا این قطعه از لحاظ فیزیکی به دوره زمانی که محققین معتقدند مربوط می باشد یا خیر.
این سند توسط مؤسسه مطالعات دنیای باستان در نیویورک بررسی شد و معلوم شد که این پاپیروس مربوط به دوران زمانی است که تصور می شد اما طبق گفته خانم کینگ پاسخ آزمایشات شیمیایی بر روی جوهر این متن هنوز حاضر نیست.
3- آیا این قطعه ثابت می کند که عیسی متأهل بود؟پاسخ کوتاه این است؛  خیر.خود خانم کینگ به صراحت در مصاحبه هایش گفت که این قطعه پاپیروس ثابت نمی کند که عیسی متأهل بود. وی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "این قطعه ثابت نمی کند که عیسی متأهل بود. قدیمی ترین سند های قابل اتکا در این مورد سکوت کرده اند. پس با یافته شدن این چیزی عوض نشده است. نمی دانیم که عیسی مجرد بوده یا متأهل".
دیگر دانشمندان نیز با این موضوع موافقند. هلن مارداگا، استادیار عهد جدید در دانشگاه کاتولیک آمریکا به CNN  گفت: "نباید از این نکته غافل شویم که این متن 300 سال پس از مصلوب شدن عیسی نوشته شده است. شاید متن واقعی باشد و جعلی در کار نباشد، اما این به این معنا نیست که این متن متعلق به اناجیل است."
هیچ چیزی در انجیل و سنت های اولیه مسیحی وجود ندارد که ادعا کند عیسی متأهل بود.
جری پاتنگال، مدیر عامل سازمان گرین سکالرز اینیشیتیو در این مورد گفت: "این یک انحراف است و کاملن خارج از هرگونه سنت کتاب مقدسی است".


محمد سهرابی ، سعید معینی  ابراهیم طباطبایی

جمعه

کلیساهای ایران در جوی از ترس و ارعاب به کارشان ادامه می دهند

.

گزارشگران ویژه سازمان ملل در گزارس تازه ای در باره وضعیت اقلیتهای مذهبی در ایران گفته اند در دو سال گذشته بیش از 300 مسیحی در ایران بازداشت شده اند.


(به نقل از محبت نیوز)

به گزارش «مسیحیت پارسی» به نقل از رادیو اروپای آزاد، در این گزارش افزوده شده است که کلیساهای مسیحی در جوی از ترس و ارعاب به کارشان ادامه می دهند و نوکیشان مسیحی نیز با اذیت و آزار و پیگیرد روبرو هستند.
احمد شهید، و هاینربایله فلت، گزارشگران ویژه سازمان ملل، ضمن استقبال از آزادی یوسف ندرخانی، از جمهوری اسلامی خواسته اند «جو ترس و ارعاب حاکم بر کلیساهای مسیحی، بویژه منازل محل عبادت مسیحیان پروتستان را برطرف کند.»
این گزارش همچنین خواستار رعایت حقوق اقلیت های مذهبی دیگر، چون بهائیان و دراویش شده است.
به‌ موازات افزایش گرویدن شهروندان ایرانی به مسیحیت طی چند سال اخیر، فشار جمهوری اسلامی بر مسیحیان به ویژه نوكیشان مسیحی به شدت افزایش یافته و سرویس های اطلاعاتی نظام در صدد است با بهره گیری از حداکثر امکانات مانع از رشد و گسترش كلیساهای خانگی در ایران شود، چرا كه آن را به عنوان یك تهدید مذهبی قلمداد می کند و برنمی تابد که جوانان با این شتاب و علاقه به سوی مسیحیت گرایش پیدا کنند.
از سوی دیگر حکومت برای رسیدن به اهداف خود از هیچ راهکاری از جمله زدن اتهام بی اساس به نوکیشان مسیحی از جمله اتهام تهدید علیه امنیت ملی و فعالیت علیه نظام فروگذار نیست.
گفتنی است آزار و اذیت و اعمال تبعیض علیه اقلیت های مذهبی در سی سال گذشته همواره یكی از موارد عمده نقض حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی بوده است. كه در اولین گزارش آقای " احمد شهید" گزارشگر ویژه حقوق بشر در مورد ایران به آن نیز اشاره شده است در بخشی از این گزارش آمده است كه اقليت های مذهبی رسمی در ایران با محدوديت های جدی در بهره مندی از حقوق خود روبرو هستند و با محدوديت های فراوانی برای آزادی مذهب و عقايد مواجه هستند.


محمد سهرابی ، سعید معینی  & ابراهیم طباطبایی

نگرانی بازرسان حقوق بشر از وضعیت دیگر زندانیان مسیحی

.
در بیانیه مشترکی که بازرسان حقوق‌بشر سازمان ملل روز پنجشنبه ۳۰ شهریور در شورای حقوق بشر در ژنو منتشر کردند، از وضعيت ديگر زندانيان مسيحی در ايران، ابراز نگرانی کردند.

(به نقل از محبت نیوز)

به گزارش « مسیحیت پارسی» ، رادیو فردا به نقل از خبرگزاری رویتر گزارش داد ، بازرسان حقوق‌بشر سازمان ملل روز پنجشنبه ۳۰ شهریور اعلام کردند در دو سال گذشته، بيش از ۳۰۰ مسيحی در ايران دستگير شده‌اند.

در این گزارش آمده است که کلیساهای مسیحی در جوی از ترس و ارعاب به کارشان ادامه می دهند و نوکیشان مسیحی نیز با اذیت و آزار و پیگیرد روبرو هستند.
احمد شهید، و هاینربایله فلت، گزارشگران ویژه سازمان ملل، ضمن استقبال از آزادی یوسف ندرخانی، از مقامات جمهوری اسلامی خواسته اند « فضا را برای کلیساها به ويژه کليسا‌های خانگی انجیلی، آرام کنند و به آنها اجازه فعاليت آزاد بدهند..»
این گزارش همچنین خواستار رعایت حقوق اقلیت های مذهبی دیگر، چون بهائیان و دراویش شده است.
احمد شهيد، گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران، برپایه تماس‌ها و اسناد و مصاحبه‌های خود می‌گوید: « از سال ۲۰۱۰ بيش از ۳۰۰ مسیحی به طور «خودسرانه» دستگیر و زندانی شده‌اند. »
شهید خاطر نشان کرده است که این دستگیری‌ها در حالی است که قانون اساسی ایران مسیحیت و آزادی فعالیت پیروانش را به رسمیت می‌شناسد و به لحاظ بین‌المللی نیز در این مورد تعهد کرده است.
گزارشگر سازمان ملل در امور ایران می‌گوید که ۴۱ نفر از این دستگیر شدگان دست کم از یک ماه تا بیش از یک سال در بازداشت بوده‌اند و همچنان شماری زیادی از آنها در بازداشت هستند.
احمد شهيد می‌افزاید کليساها در ايران تحت فشار هستند و باید عضویت اعضای خود را گزارش کنند.
هاينر بيلفلدت گزارشگر ويژه آزادی مذهب شورای حقوق بشر سازمان ملل هم روز پنجشنبه گفت: « حقوق آزادی اديان برای مسيحيان تحت قوانين ايران تضمين شده و بايد در عمل اين حقوق برای آنها فراهم شود.»
- فشار افکار عمومی بین المللی راه آزادی دیگر مسیحیان زندانی همچنین شبکه خبری « فاکس نيوز» با یادآوری این نکته که  یوسف ندرخانی -دگر اندیش مذهبی- تحت فشار افکار عمومی از زندان آزاد شد و در کشوری مثل ايران که مسيحيان نوکيش به شدت تحت فشار قرار دارند تنها راه آزادی ساير مسيحيان زندانی ادامه فشار افکار عمومی بين المللی است.
« تيفنی بارانز » مسئول امور حقوقی مرکز آمريکايی دفاع از قانون و عدالت می گويد :« حکومت ايران طی يک سال گذشته اعمال فشار به مسيحيان نوکيش را افزايش داده ، کليساهای آنها را تعطيل می کند، تعدادی را زندانی کرده و از هرگونه فشار و ارعاب برای محدود و سرکوب کردن آزادی اديان استفاده می کند.»
« تيفنی بارانز » می گويد:« آزادی يوسف ندرخانی را مسلمن بايد به فال نيک گرفت ولی بايد به خاطر داشته باشيم که هنوز هم تعداد ديگری به خاطر اعتقادات مذهبی خود در زندان های ايران به سر می برند.»
وی با ذکر نام "فرشید فتحی" از دیگر زندانیان مسیحی که از دسامبر سال ۲۰۱۰ در زندان اوين در بازداشت است می افزاید: « به نظر می رسد که پس از فشارهای بين المللی اخير اکنون دستگاه قضايی ايران به جای اعلام جرم هايی نظير پيروی از اديان ديگر برعليه اين افراد از اتهاماتی نظير « فعاليت های سياسی خرابکارانه » استفاده می کند.»
با این حال اگر فشارهای جامعه بين المللی و افکار عمومی به حد کافی قوی باشد حکومت ايران در برابر اين فشارها عقب نشينی خواهد کرد.


محمد سهرابی ، سعید معینی  ابراهیم طباطبایی

دوشنبه

افزایش جایزه‌ اجرای حکم اعدام سلمان رشدی


.نماینده ولی فقیه و سرپرست بنیاد 15 خرداد با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن دست‌اندرکاران فیلم موهن نسبت به پیامبر مسلمانان جایزه‌ اجرای حکم روح الله خمینی  مبنی بر اعدام سلمان رشدی مرتد را  افزایش داد.

 

(به نقل از محبت نیوز)

به گزارش « مسیحیت پارسی» به نقل از ایسنا، شيخ حسن صانعي، نماينده ولي فقيه و سرپرست بنياد 15 خرداد با انتشار بيانيه‌اي ضمن محكوم كردن دست‌اندركاران فيلم موهن نسبت به محمد پیامبر مسلمانان جايزه‌ اجراي حكم روح الله خمینی مبني بر اعدام سلمان رشدي را مبلغ 500 هزار دلار ديگر افزايش داد و به 3/300/000 دلار رساند.
در متن اين بيانيه آمده است که:
ساخت فيلم سراسر اهانت نسبت به پیامبر مسلمانان هرچند تازه‌ترين اقدام ضد اسلامي دشمنان دين خدا در اهانت به مقدسات اسلامي به ويژه  پيامبر اسلام  است، لكن تا زماني كه حكم تاريخي امام خميني مبني بر اعدام سلمان رشدی مرتد نويسنده گستاخ كتاب آيات شيطاني اجرا نشود ،آخرين اقدام اقدام اهانت آميز نخواهد بود.
این بیانیه می افزاید: قطعن اگر حكم امام اجرا مي‌شد،‌ اهانت‌هاي بعدي كه در قالب كاريكاتور، مقالات و ساختن فيلم ادامه يافته صورت نمي‌گيرد. گستاخي دشمنان كينه‌توز اسلام كه زير پرچم شيطان بزرگ آمريكا و صهونيست‌هاي نژاد‌پرست صورت مي‌گيرد را فقط با اجراي قاطعانه حكم اسلام مي‌توان به بن بست كشاند و مانع ادامه آن شد. حكم اعدام سلمان رشدي  با هدف خشكاندن ريشه توطئه‌هاي ضد اسلامي صادر شده بود و اكنون نيز با اجراي اين حكم است كه مي‌توان اين سلسله توطئه‌هاي كينه‌توزانه را ريشه‌كن ساخت و اين روز‌ها مناسب‌ترين زمان براي انجام اين كار است.
تعيين جايزه براي اجراي حكم اعدام سلمان رشدي كه به وسيله اينجانب صورت گرفته، هدف ريشه‌كن كردن توطئه ضد اسلامي را دنبال مي‌كرد و اكنون ضرورت اين اقدام بيش از هر زمان ديگري روشن شده است. به همين منظور اينجانب مبلغ 500 هزار دلار ديگر به جايزه اعدام سلمان رشدي اضافه مي‌نمايم و هر كس اين حكم را اجرا كند بلافاصله كل مبلغ به او پرداخت خواهد شد.
 

 

محمد سهرابی ، سعید معینی  ابراهیم طباطبایی

یکشنبه

دراسلام سیاسی رهبران تشنه رسیدن به قدرت هستند

.آیت‌اله سید‌طالب الرفاعی، یکی از بنیان‌ گذاران برجسته حزب الدعوه اسلامی عراق گفت: «من بر جنازه شاه ایران نماز خواندم و پشیمان نیستم.»



به گزارش مسیحت پارسی  آیت‌الله سید‌ طالب الرفاعی، یکی از بنیان‌گذاران برجسته حزب الدعوه اسلامی عراق روز جمعه 14-9-2012 در گفت‌و‌گو با ترکی الدخیل مجری برنامه «اضاءات» در تلویزیون العربیه گفت: «من بر جنازه شاه ایران نماز خواندم و پشیمان نیستم.»

وی افزود: «شاه انسان مسلمانی بود و نماز خواندن بر جنازه مسلمان هیچ‌گونه اشکال شرعی ندارد.»
وی در اشاره به مو‌اضعی که در آن زمان در مخالفت با عمل‌کرد وی از سوی رسانه‌های جمهوری اسلامی گرفته شده بود گفت: «من کار اشتباه یا خلاف شرعی انجام ندادم و شاه تا زمان فوت انسانی مسلمان بود، در ضمن خود آیت‌اله خمینی فتوایی دارد مبنی بر این‌که نماز خواندن بر جنازه مسلمان حتا اگر گناه‌کار هم باشد اشکالی ندارد.»
- مخالفت با اسلام سیاسیاین روحانی عرب شیعه ضمن ابراز مخالفت با اسلام سیاسی که در حال حاضر در برخی از کشورهای منطقه به قدرت رسیده است، گفت: « اسلام سیاسی باعث شده که گروه‌های اسلامی که روزگاری هدف اصلی آن‌ها ارشاد و آگاه‌سازی جامعه بود، امروزه هم‌چون انسان تشنه‌ای که به دنبال آب می‌گردند، کاملن شیفته رسیدن به قدرت شده‌اند.»
الرفاعی گفت: «با این‌که من از موسسین اصلی حزب الدعوه هستم، اما اکنون به عمل‌کرد این حزب و آزمندی برخی از اعضای آن برای مسلط شدن و رسیده به اریکه قدرت اعتراض دارم.»
وی اظهار داشت: «من در سن 20 سالگی مبارزه را در کنار محمد باقر صدر آغاز کردم و به نظر من مهم‌ترین عامل و انگیزه برای تاسیس گروه‌های اسلامی در آن زمان واکنشی بود که این احزاب در برابر احزاب کمونیستی در کشورهای اسلامی از خود نشان می‌دادند.»
الرفاعی افزود: «در گفتمان اسلام سیاسی رابطه‌ای ناگسستنی میان اسلام سیاسی شیعی واسلام سیاسی سنی وجود دارد و حزب الدعوه از نظر ساختار سیاسی تحت تاثیر مستقیم اخوان المسلمین بوده است.»
وی در را بطه با هم‌سویی این احزاب در گذشته گفت: «این دو حزب تا قبل از این‌که به قدرت برسند رابطه‌ای بسیار نزدیک داشتند، تا جایی که اخوان المسلمین عراق به من پیشنهاد رهبری حزب اسلامی عراق دادند.»
مراجع عرب و مراجع فارسآیت‌اله سید‌محمد الرفاعی سپس به تغییراتی که در دیدگاه‌های مذهب تشیعه در طی تاریخ به‌وجود آمده اشاره کرد و افزود: «متاسفانه مرجعیت شیعه به طور انحصاری زیر سلطه فارس‌ها در آمده و از زمان آیت‌اله کاشف الغطاء تاکنون مراجع همه مراجع فارس بوده‌اند. با این‌که مراجع عرب وجود داشته‌اند که از نظر علمی از سطح بالاتری برخوردار بودند اما دخالت «بازار» و عامل کمک‌های مالی دولت‌های ایران، مذهب تشیع را به مذهبی انحصاری تبدیل کرده است. من امیدوارم این مذهب روزی از این حالت خارج شود.»

محمد سهرابی ، سعید معینی  ابراهیم طباطبایی

شنبه

مسلمانان باید سوئد را ترک کنند

.حزب دموكرات سوئد كه يك حزب راستگراي افراطي و مخالف اسلام است، خواستار ترك مسلمانان از اين كشور شد.







(به نقل از محبت نیوز)
به گزارش مسیحیان پارسی به نقل از تقریب، "پار نورلينگ"، رهبر حزب دموكرات سوئد در يك مصاحبه تلويزيوني گفت: «  ما بايد از انتشار اسلام در سوئد جلوگيري كنيم و كساني كه به دين اسلام اعتقاد دارند را از كشور اخراج نماييم.
از چند سال پيش تا كنون موجي از مخالفت با دين اسلام در سوئد به راه افتاده است و معتقدند اسلام هيچ جايگاهي در كشور سوئد ندارد!
در همين راستا، جنبش مقاومت سوئد در طول تابستان امسال راهپيمايي‌هايي در اعتراض به وجود اسلام در اين كشور به راه انداخته است.
اين حزب مخالف اسلام، در سال گذشته با كسب 20 كرسي در پارلمان سوئد پيروزي بزرگي را بدست آورد و به دنبال اين پيروزي، كار خود را در ممنوعيت ساخت مساجد جديد در اين كشور آغاز نمود.
گفته مي‌شود تا كنون تعداد مسلمانان در كشور 9ميليوني سوئد به 200هزار نفر رسيده است.


محمد سهرابی ، سعید معینی  & ابراهیم طباطبایی

گشایش نخستین مدرسه « سه مذهبی » !

.
در این مدرسه‌ی "سه مذهبی" دانش‌آموزان درس "تعلیمات دینی" هر کلاس، با اصول دین خود آشنا می‌شوند و می‌توانند آیین‌های ویژه‌ی سه مذهب را به‌طور رسمی در صحن مدرسه به ‌اجرا درآورند. اما این موضوع با بحث‌ و جدل‌های بسیاری نیز همراه بوده است.

 (به نقل از محبت نیوز)

به گزارش مسیحیت پارسی گزارش داد،  در دبستان "سه مذهبی" اوزنابروک که هزینه‌ی آن از بودجه‌ی کلیسای کاتولیک منطقه تامین می‌شود، ۲۲ دانش‌آموز مسیحی، یهودی و مسلمان در کنار هم تحصیل می‌کنند. این دانش‌آموزان افزون بر درس‌های عادی مانند زبان آلمانی، ریاضیات، موزیک و جغرافیا، تعلیمات ویژه‌ی مذاهب خود را نیز می‌آموزند. مراسم روزهای عزا، جشن یا تعطیل این مذاهب، هم‌چنین در برنامه‌‌های آموزشی مدرسه در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال، در روزهای رمضان که مسلمانان روزه می‌گیرند، در کلاس‌های دیگر برنامه‌ی جشنی برپا نمی‌شود.
به گفته‌ی وینفرید فربورگ، مدیر این دبستان، یکی از اهداف تاسیس این مدرسه‌ی سه مذهبی، آشنا ساختن دانش‌آموزان با شناسه‌های دین‌های دیگر و تقویت روحیه‌ی مدارا در آنانست.
در دبستان "سه مذهبی" اوزنابروک‌، استفاده از نمادهای مذهبی هر سه دین مسیحیت، اسلام و یهودیت آزاد است. آموزگاران زن مسلمان، می‌توانند با روسری در کلاس درس حاضر شوند. تهیه‌ی مواد خوراکی و پخت غذا، طبق اصول هر یک از این ادیان صورت می‌گیرد.
- تمرین مدارا
انگیزه‌ی پدران و مادران دانش‌آموزان دبستان "سه مذهبی" اوزنابروک، متفاوت است. یکی از مادران یهودی این دانش‌آموزان می‌گوید: «برای من مهم است که دخترم آزادانه بتواند هویت یهودی خود را نشان دهد و تقویت کند.» برای یک پدر مسلمان، این که دخترش به ارزش‌های انسانی بدون در نظر گرفتن باورهای مذهبی‌ انسان‌ها پی ببرد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پدر مسیحی یکی از دانش‌آموزان، امیدوار است که پسرش آموخته‌های خود را در مورد مذاهب دیگر‌، با او نیز در میان بگذارد و آن‌ها را به او هم بیاموزد.
- موافقان و مخالفان گشایش
تاسیس دبستان "سه مذهبی" در اوزنابروک در چند ماه گذشته، با بحث‌ و جدل‌های بسیاری همراه بوده است. حزب سوسیال دموکرات و بخشی از سبز‌ها با گشایش این مدرسه که به ابتکار کلیسای کاتولیک منطقه صورت گرفته، مخالف بودند. به باور این مخالفان، "هم‌پیوندی مذهبی" در جامعه‌ی آلمان هر روزه در مدارس دولتی این کشور، به ویژه در مراکز آموزشی‌ای که مهاجرتباران نیز در آن‌ها مشغول تحصیل هستند، صورت می‌گیرد. برخی دیگر، با این استدلال که آموزش‌های دینی در مدارس دولتی، بیشتر جنبه‌ی "اطلاعاتی" دارد و نه مذهبی، گشایش این دبستان را توصیه می‌کردند.


محمد سهرابی ، سعید معینی  & ابراهیم طباطبایی

یکشنبه

اعدام افراد بجرم ارتداد در قانون جدید مجازات اسلامی

.اگرچه در متن قانون مصوب مجازات اسلامی ، جرمی به نام "ارتداد" وجود ندارد اما به قضات اجازه داده شده است تا با استناد به منابع شرعی و فتواهای مراجع، همچنان به محاکمه متهمان به ارتداد و صدور و اجرای  احکام مبادرت ورزند !
(به نقل از محبت نیوز)
آژانس خبری مسیحیت پارسی -  یک سازمان بین المللی مدافع حقوق بشر از قانون جدید مجازات اسلامی ایران انتقاد کرده و آن را مغایر موازین جهانی حقوق بشر دانسته است.
به نقل از خبرگزاری BBC.UK، سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد قانون جدید مجازات اسلامی مغایر موازین جهانی حقوق بشر است و برخی از اصلاحات انجام شده در مصوبه جدید این قانون، حقوق متهان و محکومان را بیشتر از گذشته زیر پا می گذارد و به قضات اجازه می دهد تا به صدور احکامی مبادرت ورزند که حقوق متهمان را نقض می کند.
این در در حالی است که قانونگذاران و مقامات قضایی ایران این اصلاحات را تلاشی جدی برای انطباق با تعهدات بین المللی ایران نسبت به رعایت حقوق بشر توصیف کرده اند !
- سنگسار، ارتداد و جرایم امنیتی
در بیانیه این سازمان مدافع حقوق بشر آمده است که قانون جدید تغییراتی را در مجازات مندرج در قوانین شرعی اعمال می دارد.
در قانون جدید صدور احکامی مانند سنگسار، شلاق و قطع اعضای بدن را منع نمی کند در حالیکه این مجازات ها از لحاظ موازین حقوق بین الملل، تحقیرآمیز، وحشیانه و شکنجه تعریف و مردود اعلام شده و همچنین، شامل نگرشی تبعیض آمیز نسبت به زنان و اقلیت های دینی است.
این بیانیه می افزاید که در عین حال، قانون جدید مجازات اسلامی ایران برای اتهامات دیگری شامل "توهین به پیامبر اسلام" مشخصن مجازات اعدام پیش بینی کرده است.
علاوه بر این، در این قانون، به قضات اجازه داده شده است تا با اتکای به "احکام شرعی و فتوای مراجع" افراد را به جرم ارتداد به اعدام  محکوم کنند. به این ترتیب، اگرچه در متن قانون مصوب، جرمی به نام ارتداد و حکمی به نام سنگسار وجود ندارد، اما قضات اجازه دارند خارج از متن قانون مدون، به صدور و اجرای چنین احکامی مبادرت ورزند.
ایرانیانی که در جریان موج  روز افزون گریز از اسلام به آئینهای مسیحیت و بهائیت و زرتشتی بگروند شامل این قانون خواهند شد.
همچنین محمد مصطفایی وکیل و فعال حقوق بشر به خبرگزاری فرانسه گفت « بر اساس ماده 287 قانون جدید  نیز ، هر فردی که مرتکب یکی از جرائم امنیتی شود (جرائمی علیه امنیت داخلی و خارجی) یا نشر اکاذیب یا اخلال در نظام اقتصادی بکند از جمله موارد مفسد فی الارض محسوب می شود که مجازات آن اعدام است و این مصوبه در قانون قبلی وجود نداشت.»
معاون مدیر خاورمیانه دیده‌بان حقوق بشر در مورد قانون جدید مجازات اسلامی گفته است: "اصلاحات انجام شده در این قانون به بهبود سابقه و وجهه اسفناک ایران در زمینه اجرای عدالت کمکی نمی کند.
این قانون اواخر سال گذشته به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و پس از تائید شورای نگهبان، جهت امضاء و ابلاغ برای رئیس جمهور ارسال شد اما هفته گذشته معاون وزارت دادگستری خبرداد که شورای نگهبان برای انجام تغییراتی در قانون جدید مجازات اسلامی ، متن آن را از رئیس جمهور پس گرفته است.
دیده‌بان حقوق بشر با هشدار در این مورد اعلام کرد که ممکن است قانون جدید به زودی تصویب و اجرایی شود.
یادآوری می شود که قانون مجازات اسلامی کنونی از سال ۱۹۹۱ (۱۳۷۰) "به طور آزمایشی" در ایران به اجرا گذاشته است.
قانون مجازات اسلامی از سال 1361 از سوی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و از آن زمان، قانون قصاص هم در آن گنجانده شد و این قانون هر پنج سال یک بارمورد تائید مجلس شورای قرار می گیرد.

محمد سهرابی ، سعید معینی  & ابراهیم طباطبایی

شخص امام زمان بر شرایط خامنه ‌ای نظارت می ‌کند !

.رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفته است که «خود امام زمان» بر شرایط رهبری علی خامنه‌ای «نظارت» می‌کند.
  



(به نقل از محبت نیوز)
 به گزارش مسیحیت پارسی به نقل از دیگربان، محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفته که «خود امام زمان» بر شرایط رهبری علی خامنه‌ای «نظارت» می‌کند و در جریان وقایع سال ۸۸ نیز این «امام» از «ولی فقیه حمایت» کرده بود.
به گزارش خبرگزاری فارس٬ آقای یزدی این مطالب را رور پنجشنبه (نهم شهریور) در سومین اجلاس سراسری مدیران مهدیه‌های کشور بیان کرده است.
وی گفته که «اگر حاکم شرعی از قوانین تخلف کند از مرجعیت می‌افتد و امام زمان نیز خود بر این شرایط ناظر است.»
یزدی افزوده است: «امام زمان به وظیفه خود در قبال مسلمانان عمل می‌کند و هر کجا که لازم باشد، نواب خود را هدایت می‌کند.»
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین اظهار کرده که «فقها، مراجع تقلید و مجتهدان نواب امام زمان محسوب می‌شوند و در زمانی که لازم باشد از طریق آن‌ها در امور جامعه دخالت می‌کند.»
وی در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث سال ۱۳۸۸ اشاره کرده و گفته در این حوادث امام دوازدهم شیعیان از علی خامنه‌ای به عنوان «ولی فقیه حمایت» می‌کرده است.
آقای یزدی همچنین بدون آنکه نامی از محمود احمدی‌نژاد ببرد اظهار کرده است: «نمی‌توان امام زمان را قبول داشت، اما نیابت نائب وی را نپذیرفت، چرا که امام زمان به اطاعت از نائب خود دستور داده است.»
اظهارات این روحانی نزدیک به علی خامنه‌ای در شرایطی مطرح می‌شود که پیش‌تر محمدرضا مهدوی‌کنی٬ رئیس مجلس خبرگان رهبری مهم‌ترین وظیفه این مجلس را «حراست» ار رهبری عنوان کرده بود.
چهارم فروردین ماه امسال نیز احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد گفته بود مجلس خبرگان وظیفه دارد «از رهبری و ولایت مراقبت و نگهبانی کند و حق دخالت در امور ولی‌امر را ندارد.»
مجلس خبرگان رهبری به اعتقاد بسیاری از کار‌شناسان سیاسی و مذهبی سال‌هاست که کارکرد اصلی خود که‌‌ همان نظارت بر عملکرد رهبر جمهوری اسلامی است را از دست داده و به یکی از نهاد‌های تحت نظر علی خامنه‌ای تبدیل شده است.
بسیاری از اعضای این مجلس٬ نمایندگان خامنه‌ای در ارگان‌ها، نهاد‌ها و شهر‌های بزرگ هستند که به طور معمول نفوذ گسترده‌ای در مجموعه تحت مدیریت خود دارند.
رهبر جمهوری اسلامی با در اختیار گذاشتن منابع مالی و اعطای پست‌های مذهبی در نهاد‌ها و ارگان‌ها به اعضای مجلس خبرگان رهبری آن‌ها را به حقوق بگیران ثابت حاکمیت تبدیل کرده است.
بیشتر اعضای مجلس خبرگان رهبری در سه سال گذشته برای حفظ منافع خود و تحت پوشش مصالح نظام حاضر نشدند از نقش رهبر جمهوری اسلامی در سرکوب‌ خونبار مردم سئوال کنند.

محمد سهرابی ، سعید معینی  & ابراهیم طباطبایی