مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

پنجشنبه

مسلمانان در برابر جنگ‌های مذهبی هوشیار باشند


(به نقل از محبت نیوز)



یکی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه اسلام تمام کره زمین را یک کشور می‌داند، بر هوشیاری و بیداری مسلمانان در برابر حربه خطرناک ایجاد جنگ‌های مذهبی تأکید کرد.

به گزارش « محبت نیوز» به نقل از مهر، آخوند ناصر مکارم شیرازی صبح دوشنبه در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم گفت: آیا سزاوار است مسلمانان با داشتن چنین پیامبری به جان هم بیفتند، یکدیگر را قطعه قطعه کنند و بکشند، آبادی ها را ویران کنند.وی با اشاره به کشتارهای وحشیانه سلفی‌های تکفیری افزود: کاری که سلفی‌های تکفیری به نام اسلام می کنند صد و هشتاد درجه با اسلام فاصله دارند.

وی افزود. اسلام تمام کره زمین را یک کشور می‌داند و تمام مرزهای سیاسی و جغرافیایی را ساختگی می داند. اسلام فرقی بین عرب و عجم، فارس و ترک قائل نیست.

باید مسلمانان هوشیار و بیدار باشند

ایشان به گفته وی به نقشه‌های شوم دشمنان در ایجاد جنگ‌های فرقه‌ای و مذهبی در بین مسلمانان اشاره کرد و گفت: دشمنان اسلام از طریق نظامی نتوانستند به نیات خود برسند، آنان در جنگ تحمیلی با ایران، شکست خوردند، به افغانستان و عراق لشکر کشی کردند اما شکست خوردند، اما اکنون به حربه خطرناک جنگ مذهبی دست زده اند که باید مسلمانان هوشیار و بیدار باشند.این مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه دشمنان با ایجاد اختلافات مذهبی سعی در کشتار مسلمانان به دست خودشان دارد، گفت: دشمنان پول و سلاح می‌دهند تا مسلمانان همدیگر را بکشند که سوریه نمونه واضح و آشکار آن است.

دشمنان می خواهند مسیر انقلاب مصر را عوض کنند

وی در بخش دیگری از سخنان خود از مصر به عنوان نماد و سمبل تمدن اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنان می خواهند مسیر انقلاب مصر را عوض کنند، آنها می خواهند با اختلاف افکنی بین انقلابیون مصری، مسیر انقلاب را عوض کنند، در حادثه اخیر در مصر عده زیادی کشته شدند.مصر از نظر ما سمبل تمدن اسلامی است با تحریکات بیگانگان به جان هم افتاده اند.
محمد سهرابی ، سعید معینی  ابراهیم طباطبایی

دادگاه حکم اعدام هفت مسیحی را به دلیل توهین به پیامبر مسلمانان تایید کرد

(به نقل از محبت نیوز)



دادگاهی در قاهره حکم غیابی اعدام هفت مسیحی قبطی مصری را به اتهام تهیهٔ ویدیوی توهین آمیز به پیامبر مسلمانان را تایید کرد.

به گزارش « محبت نیوز»، رادیو اروپای آزاد کلیه این افراد را ساکن آمریکا اعلام کرد.

این دادگاه اما حکم اعدام تری جونز 62 ساله را که گفته می شد از این فیلم حمایت کرده است، به پنج سال زندان تخفیف داد.

گفته شده فیلم مذکور از سوی تری جونز، منتشر شده که اعلام کرده‌ است انتشار این فیلم که «در آن محمد، پیامبر اسلام، به طرزی طنزگونه ترسیم شده» را به مناسبت سالگرد حملات یازده سپتامبر صورت گرفته است.

انتشار این ویدیو در مهرماه گذشته، با واکنش های تندی در بین مسلمانان جهان روبرو شد و تظاهرات اعتراض ِ به آن، ده ها کشته برجای گذاشت.

پیش از این سیف النصر سلیمان، قاضی دادگاه با اعلام این خبر به رسانه‌ها تاکید کرده که این حکم به طور غیابی و با بررسی شواهد حضور این افراد در ساخت فیلم یاد شده صادر شده است.

نقولا باسیلی نقولا سازنده فیلم ضد اسلامی "معصومیت مسلمانان"، که با انتشار بخش هایی از این فیلم در یوتیوب خشم مسلمانان سراسر جهان را برانگیخت، می ‌گوید، پشیمان نیستم و می خواستم "حقیقت واقعی" را درباره "محمد" به مخاطبان برسانم.

در این فیلم دوساعته، محمد، پیامبر اسلام، فردی ترسیم شده‌ است که «گناهان بسیاری مرتکب می‌شود و ازجمله سوءاستفاده جنسی از کودکان را مجاز می‌شمرد».

محمد سهرابی ، سعید معینی  ابراهیم طباطبایی

دوشنبه


(به نقل از محبت نیوز)
وزارت امور خارجه آمريکا خواستار آزادی فوری کشیش "سعید عابدینی " شد


پس از صدور حکم هشت سال حبس برای کشیش ایرانی مقیم امریکا سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از دولت ایران خواسته است ضمن احترام به حقوق انسانی ، این کشیش مسیحی را فوری آزاد کند.

« محبت نیوز» -- خبرگزاری آلمان به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس از قول سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نوشته است که این وزارت‌خانه روز یک‌شنبه ۲۷ ژانویه، ۸ بهمن از ایران خواسته تا به حقوق انسانی کشیش"سعید عابدینی" احترام گذاشته و او را آزاد کند.

ويکتوريا نولند ، سخنگوی وزارت امور خارجه و جی کارنی، سخنگوی کاخ سفيد در ديدارهای جداگانه ای که با خبرنگاران داشتند از نگرانی عميق دولت آمريکا و تلاشها برای آزادی سعيد عابدينی خبر دادند.

در همین ارتباط رادیو اروپای آزاد نیز خبر داد که سخنگوی کاخ سفيد ضمن ستودن لحن محکم بيانيه ها گفت : ما از همه امکاناتمان ، چه داخلی و چه بين المللی بهره خواهيم گرفت تا کشيش عابدينی نزد همسر و فرزندانش بازگردد.

ماه گذشته خبرگزاری دولتی ایران درباره این کشیش گزارش داده بود که وی سعی داشته شبکه‌ای برای مسیحیان در منزل شخصی‌اش تشکیل دهد و به همین دلیل از سوی سپاه پاسداران بازداشت شده است.

آقای عابدینی مدتی نیز در ایالت آیداهوی آمریکا سکونت داشته است. سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته که با خانواده و وکیل این کشیش در تماس است و پرونده او را به دقت پیگیری می‌کند.

روز یک‌شنبه ۸ بهمن بر اساس خبرهای منتشره وکیل آقای عابدینی خبر داد که وی به اتهام تشکیل و راه‌اندازی کلیسای خانگی به قصد بر هم زدن امنیت ملی به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

وکیل آقای عابدینی تاکید کرده که به رای صادره اعتراض خواهد کرد.

وی همچنین اظهار داشته که وثیقه ارائه‌شده برای موکلش مورد پذیرش دادگاه قرار نگرفته و به همین علت او آزاد نشده است.

در همین ارتباط نیز نغمه عابدینی همسر کشیش سعید عابدینی که در امریکا سکونت دارد در گفتگو با رادیو فردا گفت : کسانی که وثيقه را ( برای آزادی موقت سعید به نزد مسئولان ) برده بودند به شدت مورد تهديدقرار گرفتند و آنها را مجبور کردند تا وثيقه خود را پس بگيرند.

ناصر سربازی وکیل مدافع سعید عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی ایسنا، در این باره گفت:« روز یک‌شنبه به شعبه 26 دادگاه انقلاب مراجعه کردم و رای دادگاه به اینجانب ابلاغ شد. البته " سعید عابدینی" نیز از زندان به دادگاه منتقل شده بود و در جریان رای صادره قرار گرفت.»

سازمان‌های مدافع حقوق بشر و دولت‌های غربی در سال‌های گذشته به دفعات درباره نقض حقوق اقلیت‌های دینی در ایران هشدار داده اند و ابراز نگرانی کرده‌اند.

محمد سهرابی ، سعید معینی  ابراهیم طباطبایی

یکشنبه


(به نقل از محبت نیوز)
کشیش " سعید عابدینی " به 8 سال زندان محکوم شد !


وکیل مدافع «سعید عابدینی» کشیش ایرانی‌‌تبار ساکن آمریکا از صدور حکم 8 سال حبس برای موکلش خبر داد.

به گزارش « محبت نیوز»، ناصر سربازی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی ایسنا، در این باره گفت:« روز یک‌شنبه به شعبه 26 دادگاه انقلاب مراجعه کردم و رای دادگاه به اینجانب ابلاغ شد. البته " سعید عابدینی" نیز از زندان به دادگاه منتقل شده بود و در جریان رای صادره قرار گرفت.»

وکیل این نوکیش مسیحی افزود: « موکلم به اتهام تشکیل و راه‌اندازی کلیسای‌های خانگی به قصد برهم زدن امنیت ملی به 8 سال حبس تعزیری محکوم شده است.

نغمه همسر کشیش سعید عابدینی که ساکن امریکا می باشد نیز ضمن تائید این خبر به « محبت نیوز» گفت : « وکیل سعید در مهلت قانونی ظرف بیست روز نسبت به رای صادره اعتراض خواهد کرد و امیدواریم در دادگاه تجدید نظر این حکم تغییر و لغو گردد»

آقای ناصر سرباز وکیل مدافع این کشیش 32 ساله مسیحی در مورد آزادی موقت موکلش نیز گفت: « وثیقه ارائه شده برای آزادی موکلم فعلن مورد پذیرش قرار نگرفته و هم‌چنان پیگیر آزادی‌اش هستم.»

این در حالی است که پیش از این پس از برگزاری جلسه دادگاه وکیل ایشان اعلام کرده بود که طبق نظر دادگاه طی چند روز آینده این کشیش مسیحی در پی سپردن وثیقه، آزاد خواهد شد و مشکلی برای خروج از کشور و ملاقات با خانواده‌اش را نخواهد داشت.!

« نغمه عابدینی همسر کشیش سعید عابدینی در خصوص احتمال آزادی همسرش به «محبت نیوز» گفته بود که گفته های وکیل "سعید" در ارتباط با آزادی موقت وی یک بازی برای ساکت کردن رسانه‌های بین‌المللی است. اینگونه بنظر می رسد که از وکیل سعید در ایران خواسته شده که این سخنان را در ارتباط با آزادی موقت موکلش بیان کند.»

مسئولان قضایی بارها وعده آزادی موقت کشیش سعید عابدینی را با سپردن وثیقه به خانواده اش ابلاغ کرده اند که متاسفانه هر بار از سوی مسئولان این گفته ها نقض شده است .

مسئولان قضایی پیش از این نیز برای آزادی « سعید عابدینی » مبلغ چهار صد میلیون تومان وثیقه درخواست کرده بودند.

اولین جلسه دادگاه کشیش « سعید عابدینی » از نوکیشان مسیحی مقیم امریکا صبح روز دوشنبه سوم بهمن ماه 1391 ( 22 ژانویه 2013) بطور غیرعلنی به ریاست قاضی پیرعباسی در شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

دادگاه اتهام این نوکیش مسیحی را « تشکیل کلیساهای خانگی به قصد برهم زدن امنیت کشور و تبانی جهت ارتکاب جرم» عنوان کرد.

کشیش سعید عابدینی در جریان سفری که «برای بازدید از خانواده و پیگیری تاسیس یک پرورشگاه» به ایران داشته است، از ۵ مهر ماه 1391 در زندان اوین در حبس بوده است. پس از بازداشت " سعید " همسر وی در این باره گفته بود : « سعید زمانی که در ایران بسر می بُرد با ایمان و گرویدن به مسیحیت از منظر جمهوری اسلامی خود تبدیل به یک مجرم شد».

محمد سهرابی ، سعید معینی  ابراهیم طباطبایی

امام جمعه موقت تهران : قرآن کتاب زندگی است نه انجیل و تورات


(به نقل از محبت نیوز)




«گسترش مسیحیت» در ایران بهانه ایی برای روحانیون حکومتی شده تا از هر تریبونی استفاده کرده تا موج حملات و سخنان پوچ و بی اساس و ادعاهای واهی خود را به مسیحیت و بخصوص جامعه مسیحیان ایران نسبت دهند.

به گزارش « محبت نیوز» آخوند (آیت‌اله) امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه ششم بهمن خود، با تبریک به سپاه به خاطر ابتکار عمل در برگزاری اولین دوره مسابقات قرآنی نیروهای مسلح، گفت که قرآن «کتاب زندگی است، انجیل و تورات کتاب زندگی نیستند و بزرگان غرب نیز خود این را می‌گویند» !

ایشان در گفته هایش هیچ اسم ی از این بزرگان و یا نقل قولی از این افراد به میان نیاورد .

وی با ذکر این که «قرآن را باید در دست گرفت و بلند کرد و حرکت قرآنی باید در جهان گسترده شود»، در جای دیگری از سخنان خود گفت: «انقلاب اسلامی که بنیان‌گذار آن نفس‌های گرم، دم عیسوی و قلب پاک و عرفان بالایی داشت، الله اکبر گفت و به همراه او جوانان و ملت،‌ الله اکبر گفتند و همین امر نظام جمهوری اسلامی را برپا کرد و امروزه قانون اساسی جمهوری اسلامی افتخار تمام دنیا است».

«محمد امامی کاشانی» در بخش دیگری از سخنان خود همچنین مشکلات کشور را اقتصادی و اخلاقی دانست. وی گفت:« ما مشکل اقتصاد و اخلاق داریم و باید خودمان آن‌ها را حل کنیم.» وی ادامه داد: «خلق و خو و اقتصاد دست خود ماست و باید خودمان آن را درست کنیم».

بی شک خلق و خو و اخلاقیات نقش بسزایی در زندگی هر فرد در اجتماع پیرامونش دارد، امام جمعه موقت تهران در حالی از مشکلات اخلاقی اشان سخن به میان می آورند که به گفته وی قرآنی که از آن به عنوان کتاب زندگی یاد می کند نتوانسته تاکنون نسخه ایی برای این موضوع (مشکلات اخلاقی) این افراد که مدعی اجرای اسلام ناب هستند تهیه نماید. وی همچنان بر تلاش های انسانی خود، برای رفع مشکلات اخلاقی و بهبود خلق و خو تاکید دارد.

«گسترش مسیحیت» در ایران بهانه ایی به دست روحانیون حکومتی وابسته به جمهوری اسلامی داده تا امروزه از هرتریبونی استفاده کرده تا موج حملات و سخنان پوچ و بی اساس و ادعاهای واهی خود را به مسیحیت و بخصوص جامعه مسیحیان ایران نسبت دهند.

- کتاب مقدس و اخلاقیات مسیحی بعنوان الگوی راه زندگی

امروزه دانستنِ اصول اخلاقیات مسیحی برای هر انسانی بعنوان راه چگونه زیستن دارای اهمیت است‌. نتیجۀ مستقیم یا به‌عبارت دیگر، نخستین نتیجۀ آن تغییر اخلاق و رفتار است‌. پاکی و تقدس چیزی فراتر از پرهیز از زنا و دزدی و قتل است‌. خصوصیات مهمی چون محبت و مهربانی و شادی‌، و خصوصیات ظریفی چون فروتنی و بخشش و بزرگواری‌، اجتناب از خودبزرگ‌بینی و حسادت و کینه‌توزی و غیبت، کلیه این موارد جزو اخلاقیات مسیحی است‌.

تاکنون کتاب‌مقدس به‌عنوان یکی از پرفروشترین آثار مکتوب جهان بیش از هر کتاب دیگر زندگی انسان‌ها را متحول ساخته است.

محمد سهرابی ، سعید معینی  ابراهیم طباطبایی

شنبه

دست جوان«متهم به سرقت» در ملا‌ء‌عام قطع شد


.

به دستور مراجع قضايی شيراز حد اسلامی بريده شدن دست يک سارق جوان در برابر ديدگان مردم اين شهر اجرا شد.







(به نقل از محبت نیوز)به گزارش « مسیحیت پارسی» آن‌طور که مهر نوشته این فرد علاوه بر اجرای حکم قطع دست، به رد مال و سه سال زندان هم محکوم شده است.
باشگاه خبرنگاران با بیان مطلب می نویسد،این متهم که در سابقه کیفری خود دارای اتهامات زیادی از جمله سرقت، رابطه نامشروع و خرید و فروش اموال مسروقه است، براساس رأی شعبه 122 دادگاه جزایی شیراز و تأیید شعبه 17 تجدیدنظر استان فارس به مجازات حدالهی ! سرقت محکوم شده بود.
همدستان وی نیز که در انجام سرقت ها مشارکت داشته‌اند به مجازات‌های مشابه قطع ید، حبس و شلاق محکوم شده اند.
دادستان عمومی و انقلاب شیراز در این خصوص گفت: مکررن دستگاه قضایی اعلام کرده که برخورد قاطع و بدون اغماضی در دستور کار خود قرار داده و هر کجا متخلفین تخطی خود از قانون را دست مایه بر هم زدن امنیت اجتماعی و آسایش عمومی قرار دهند با شدیدترین برخورد‌ها مواجه خواهند شد.
علی القاصی‌مهر در جمع خبرنگاران افزود: نمونه این اجرای حکم هشداری جدی است به همه کسانی که با اقدام به سرقت موجبات ناامنی را فراهم می‌کنند.
این مقام قضایی تأکید کرد: پیرو منویات ریاست محترم قوه قضاییه و تأکیدات ایشان مبنی بر برخورد با زورگیران و مخلان نظم اجتماعی، به زودی مردم برخورد قاطع دادگستری استان فارس با این افراد را نیز شاهد خواهند بود.
گفتنی است پس از اعدام دو «زورگیر» در ملاء عام و انتقادها به این قبیل مجازات‌ها؛ روز گذشته صادق لاریجانی به شدت از این مجازات‌ها دفاع کرد.

  لاريجانی، رئيس قوه قضائيه ايران بار‌ها در برابر اعتراضات نهادهای مدافع حقوق بشر جهان به مجازات‌های سنگين در ايران از منطبق بودن قوانين ايران با فقه اسلامی سخن گفته و از حقوق بشر اسلامی دفاع کرده است.
در ماده ۲۰۱ قانون مجازات اسلامی در ايران حد سرقت در مرتبه‌ نخست، قطع چهار انگشت دست راست سارق؛ در مرتبه دوم‌، قطع پای چپ سارق و در مرتبه سوم حبس ابد است. مجرم در مرتبه چهارم به اعدام‌ محکوم می‌شود.
همچنين بنا بر ماده ۲۰۲ قانون مجازات اسلامی هر‌گاه انگشتان دست سارق بريده شود و پس از اجرای اين حد، سرقت ديگری از او ثابت گردد، پای چپ او بريده می‌شود.
چنين احکامی همچنان در ايران به اجرا گذاشته می‌شوند.


محمد سهرابی ، سعید معینی  ابراهیم طباطبایی

یکشنبه

تداوم بازداشت یک نوکیش مسیحی، مرتبط با حادثه کریسمس در تهران


.




وی که در ایام کریسمس و همزمان با حادثه بازداشت موقت جمعی از نوکیشان مسیحی در تهران توسط ماموران امنیتی بازداشت شده است . با گذشت نزدیک به یکماه اکنون، مسئولان قضایی از پذیرفتن وثیقه جهت آزادی موقت این نوکیش مسیحی خودداری کرده اند.





(به نقل از محبت نیوز)به نقل از گزارشگران « مسیحیت پارسی»، « مصطفی بردبار » از نوکیشان مسیحی که در ایام کریسمس توسط ماموران امنیتی در تهران دستگیرشده است، نامبرده همچنان در زندان اوین در بازداشت بسر می برد.
«مصطفی بردبار» متولد 1365 از هموطنان نوکیش مسیحی ساکن رشت می باشد، که در ایام کریسمس همزمان با یورش ماموران امنیتی لباس شخصی به محل گردهمایی جمعی از نوکیشان مسیحی که بمناسبت فرا رسیدن كریسمس- و سال نو میلادی دورهم گرد آمده بودند، گفته شده وی نیز در همان شب بازداشت شد.
تاکنون جزئیاتی از چگونگی و یا نحوه بازداشت ایشان اطلاعی در دست نیست .
بر اساس گزارشات منتشره، در روز پنجشنبه مورخ 7 دی ماه 1391 برابر با ( 27 دسامبر 2012) حدود 50 تن از نوکیشان مسیحی فارسی زبان ساکن تهران، که به مناسبت زاد روز تولد عیسای مسیح - كریسمس- و سال نو میلادی به منظور دعا و شكرگذاری و پرستش در خانه ای واقع در منطقه شمالی تهران گردهم آمده بودند، با یورش 15 تن از نیروهای امنیتی لباس شخصی این تعداد از افراد برای ساعت ها در همان مکان بطور موقت بازداشت شدند که پس از بازجویی از کلیه افراد به آنان اجازه داده شد تا آن محل را ترک کنند. این رویداد همچنین منجر به بازداشت کشیش «ورویر آوانسیان » از ایرانیان ارامنه مسیحی شد ، که نامبرده در وضعیت بیماری سخت و پس از سپری کردن 15 روز در بازداشتگاه زندان اوین به قید وثیقه تا زمان برگزاری دادگاه بطور موقت آزاد شد .
منابع آگاه به «محبت نیوز» گزارش دادند، ماموران امنیتی پس از بازداشت «مصطفی » ، درهمان شب بهمراه تعدادی از ماموران امنیتی لباس شخصی به منزل برادر وی که در تهران ساکن می باشد مراجعه نموده و منزل ایشان را نیز بدقت مورد تفتیش و بازرسی قرار دادند . ماموران پس از بازرسی کامل خانه چون مدرک و یا شواهدی دال بر مسیحیت و یا چیزی که مد نظر آنان باشد نیافتند ، پس از ساعتی بهمراه « مصطفی » محل را ترک کردند .
« مصطفی » پس از بازداشت توسط ماموران امنیتی که گویا دوره بازجویی خود را زیر نظر بازجویان زندان اوین می گذرانده ، تا آن زمان هیچگونه تماسی با خانواده خود نداشته است . سرانجام پس از حدود دو هفته به وی اجازه داده می شود تا طی تماسی کوتاه وضعیت و خبر سلامت خود را به خانواده اعلام کند.
خانواده « مصطفی» نیز پس از اطلاع از وضعیت و محل نگهداری ایشان ،علیرغم پیگیریهای متعدد و مراجعات مکرر به مراکز قضایی و محل بازداشتگاه زندان اوین تاکنون موفق به ملاقات با وی نشدند.
- عدم پذیرش وثیقه جهت آزادی موقتاکنون که نزدیک به یکماه از بازداشت « مصطفی بردبار » می گذرد خبرهای رسیده حاکی از آن است که مسئولان قضایی برای این نوکیش مسیحی تا زمان برگزاری دادگاه، برای ایشان با قرار وثیقه حکم آزادی موقت صادر نموده است . اما متاسفانه مسئولان قضایی ، وثیقه و یا سند ملک مسکونی ارائه شده از سوی خانواده « مصطفی» را به دلیل اینکه مربوط به شهرستان ( رشت ) می باشد را نپذیرفته و از آزادی این زندانی مسیحی خودداری کرده اند.
مسولان قضایی از خانواده این زندانی مسیحی خواسته اند که سند ملکی مورد نظرمی بایست متعلق به تهران باشد. بر این اساس گویا تا موافقت و یا پیدا شدن یک سند مورد نظر، نامبرده می بایست همچنان در بازداشت بسر ببرد.
«مصطفی بردبار» پیش از این نیز در سال ۱۳۸۸ در شهرستان رشت به اتهام گرویدن به مسیحیت و حضور در كلیسای خانگی توسط ماموران امنیتی بازداشت شد . وی همچنین از سوی بازپرسی شعبه یک محکوم به «ارتداد» و پس از طی مراحل دادگاهی به قید وثیقه آزاد و این محکومیت نیز به عنوان سابقه کیفری در پرونده ایشان درج شده است .( سند در محبت نیوز محفوظ است )



محمد سهرابی ، سعید معینی  ابراهیم طباطبایی

دوشنبه

اعتراض شديد شیخ الازهر به تبعيض مذهبی در ایران


.


علی اکیر صالحی وزير خارجه جمهوری اسلامی در سفر به قاهره با اعتراض شديد شيخ الازهر در مورد فشارهای مذه و دخالت در امور کشورهای منطقه مواجه شد.





(به نقل از محبت نیوز)

 « مسیحیت پارسی» - به گزارش روزنامه بحرينی "گلف ديلی نيوز"، شيخ احمد الطيب، مقام مذهبی مسجد الازهر مصر، در ملاقات با صالحی خطاب به وی گفت، من به عنوان شيخ ارشد الازهر در مقابل خدا و مردم مسئول هستم. می خواهم با شما رک و صريح باشم و نگرانيهای خود را در مورد مسلمانانی که بيشتر از ديگران در معرض آسيب هستند ابراز کنم. من به طور مداوم گزارشهايی دريافت می کنم و حتی درخواستهايی برای کمک از طرف بخش بزرگی از برادران سنی مان در جمهوری اسلامی که می گويند آنها از پايه ای ترين حقوق خود به عنوان شهروندان ايران محروم شده اند.
شيخ الازهر همچنین جمهوری اسلامی را از مداخله در امور داخلی کشورهای منطقه برحذر داشت و تصريح کرد، اصول همسايگی خوب و عدم دخالت در امور داخلی ساير کشورها بايد پايه روابط قرار گيرد. اين به طور ويژه در مورد منطقه حساسی مانند خليج فارس صادق است که برخی آن را بهانه مداخله در امور ساير کشورهای اسلامی قرار می دهند و در ميان آنها مسئله ايجاد می کنند.


محمد سهرابی ، سعید معینی  ابراهیم طباطبایی

چهارشنبه

گارگردان « یوسف پیامبر» ریختن خون دو کارگردان دیگر را حلال دانست

.

سلحشور کارگردان فیلم سینمایی «یوسف پیامبر» در گفت‌وگو با سوره سینما، حرکت حوزه هنری در تحریم فیلم‌‎های غیر اخلاقی و مبتذل را قابل تقدیر دانست.







(به نقل از محبت نیوز)

اظهارات سلحشور به این شرح است:
هر عاقلی می‌داند وقتی مومنین و متدینین فیلمی را می‌کوبند، قطعن آن فیلم مستهجن است و اگر با آب زمزم هم شستشو شوند آن فیلم‌ها پاک نخواهند شد. وقتی متدینین بگویند فلان فیلم بد است مطمئنن بد است. ملاک فیلم خدایی نظر مومنان است.
من حدود ۲۸سال پیش نامه‌ای به مسئولان آن زمان حوزه هنری نوشتم و درخواست کردم حالا که شما بیش از ۱۰۰ سالن سینما در سراسر کشور دارید و سینما در قبضه شماست تنها به فیلم‌های مناسب اجازه اکران بدهید، اما متاسفانه گوش نکردند. امسال حوزه هنری با درایت آقای مومنی این حرکت را انجام داده که بسیار میمون و مبارک است، اما مشروط به اینکه باعث تحریک عوامل ناباب خانه‌ سینما وغیره نشوند و جریان‌ساز باشد.
این فیلم‌ها در اکران به فروش بالایی دست پیداکرده‌اند، دلیل این موضوع به این برمی‌گردد که متاسفانه در ایران مسئولین به جای توقیف کامل این آثار، برخلاف نظرمتدینین آن‌ها را اکران می‌کنند. بعد شنونده‌ها تحریک می‌شوند و با کنجکاوی به دیدن این آثار می‌روند و جنجال‌ها باعث فروش آن‌ها می‌شود. یک سری مردم سلیقه غیرالهی دارند یک سری الهی، براساس این کنجکاوی هر دو گروه به دیدن این فیلم‌های مبتذل می‌روند.
فروش که ملاک خوب بودن آثار نیست، اگر بعضی فیلم‌هایی که الان روی پرده سینماهای ایران نمی‌رود، در سینما‌ها اکران شود فروش آن‌ها بسیار بالا می‌رود. مکتب ما با غرب تفاوت دارد. معیارسینمای غرب دل و مردم است. معیار ما باید خدا باشد نه رضایت مردم، همیشه رضایت بنده خدارضایت خدا نیست. اما اگر کاری برای رضایت خداباشد قطعن مردم نیز آن را دوست خواهند داشت.
برخی از فیلمسازان بی‌اخلاقی که شعار مرگ سینمای خصوصی می‌دهند باید بدانند که سینما خیلی وقت است که مرده و دیگر کسی برای این مرده ارزشی قائل نیست. با وجود سیستم نمایش خانگی و دانلود اینترنتی وغیره از یک طرف و از طرف دیگر فیلم‌های کثیف و ضد ارزشی، فردی دیگر دست زن و بچه خود را نمی‌گیرد تا به سینما بیاید و این فیلم‌ها را ببیند. در دهه ۶۰ و ۷۰ فیلم‌هایی مثل «آژانس شیشه‌ای»، «لیلی با من است»، «پرواز درشب»، «زیرنورماه» و «توبه نصوح» می‌توانستند مخاطب را به سینما بکشند اما فیلم‌های دهه ۸۰ به لعنت خدا هم نمی‌ارزند.
من شک دارم که جیرانی، کاهانی و بقیه این فیلمسازان مسلمان باشند. کسی که فیلمش باعث ترویج ضداخلاقیات شود وجوانان را منحرف کند، مسلمانی نکرده است. به حکم و حرف خدا هر کس که به مسلمانان خیانت کند و جوانان را گمراه کند، مفسد فی الارض است و خونش حلال است، این حرف من نیست فرمایش خدا است.
برخی می‌گویند چرا فیلم «یوسف پیامبر» سلحشور که دینی و ارزشی بود نفروخت. من به آن‌ها می‌گویم شرک به قدری خفیف و ناپیدا است که مانند رد پای موری بر سنگ سیاه دردل شب است. اگر به چند یهودی و صهیونیست ماموریت می‌دادند که نقشه‌ای برای زمین خوردن این فیلم بکش همین کار را می‌کردند. در ماه مبارک رمضان، در نیمه شب، با ۳ سینما و آن هم یک سانس به فیلم اکران دادند آن هم زمانی که اغلب شبکه‌ها این فیلم را بار‌ها پخش می‌کردند. در صورتی که اگر «یوسف پیامبر» امکانات مناسب اکران داشت مطمئنن مردم علی رغم دیدن آن در تلویزیون باز به دیدنش در سینما می‌رفتند.
با موضوع قرآنی نیز می‌توان فیلم اجتماعی ساخت. چراکه اصلن قرآن آمده تا ما در زندگی روزمره از آن بهره ببریم. می‌شود از آن‌ها استنباط اجتماعی داشت. اما سینمای اجتماعی امروز توهین به متدینین است. به طور مثال فیلمی مانند «جدایی نادر از سیمین» که آن خانم فضای آمریکا را از جمهوری اسلامی ایران سالم‌تر می‌داند و در آخر هم به آنجا می‌رود. مطمئنن آمریکا برایش دستِ تشویق خواهد زد.
باید تشکیلاتی فراهم شود تا تعدادی از مداحان، روحانیون، علما و مسئولین درجشنواره فیلم فجر فیلم‌ها را ببینند و در طول سال فیلم‌های بد را بکوبند و فیلم‌های خوب را به مردم گزارش بدهند و ازآن‌ها دعوت کنند که به سینما بروند.
من هیچگاه خودم را سینماگر و از اهالی این سینما نمی‌دانم. بار‌ها هم گفته‌ام سینماگران به دنبال خدا نیستند. من یک آدم مذهبی هستم که با ابزارسینما اهدافم را دنبال می‌کنم. متاسفم که مجبورم آثارم را از این تلویزیون و سینما که خانواده شهدا، علما و متدینین از آن متنفرند پخش کنم. شاید در آینده فیلم بسازم و در مساجد نمایش دهم.



محمد سهرابی ، سعید معینی  ابراهیم طباطبایی

مجری حزب‌اللهی تلویزیون و فریب زنان


.





فرزاد جمشیدی، مجری حزب اللهی صدا و سیما که اجرای برنامه های ویژه مذهبی در تلویزیون و رادیو را بر عهده دارد، به علت فریب یک دختر و برقراری رابطه جنسی با او به شلاق محکوم شده است.



(به نقل از محبت نیوز)

به گزارش « مسیحیت پارسی» به نقل از روز، بر اساس گزارش رسانه ها، مجری معروف صدا و سیما که با شکایت دختری جوان به "زنای به عنف و با اکراه" متهم شده بود، پس از برگزاری جلسات دادگاه و اخذ اظهارات شاکی و دفاعیات متهم، در نهایت به جهت ایجاد شبهه برای دادگاه در موضوع اتهامی زنای به عنف و با اکراه و بر اساس مصداق قاعده درء و به استناد به مواد ۵۴ و ۱۷۷ قانون آیین‌دادرسی کیفری از اتهام زنای به عنف با شرایط احصان تبرئه شده است.
شعبه ۷۸ دادگاه کیفری استان تهران‌، همچنین اعلام کرده است که متهم بر اساس احراز بزهکاری در ملاقات با شاکیه پیش از اجرای صیغه عقد موقت و با استناد به ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی به تحمل ۸۰ ضربه شلاق تعزیری محکوم می‌شود.
بر اساس اعلام دادگاه، رای صادره حضوری بوده و ظرف ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی در دیوان عالی کشور است. اما وکیل فرزاد جمشیدی با این تاکید که موکلش از از ادعاهای شاکی پرونده تبرئه شده افزوده است که "درباره رابطه جنسی و حکم شلاق، ما تابع قانون هستیم و به این حکم هم طبق روال قانونی اعتراض می کنیم و هرچه پیش آید آن را می پذیریم".
فرزاد جمشیدی مجری برنامه "ماه خدا"، از برنامه های صدا و سیما برای ماه رمضان، به حمایت از محمود احمدی نژاد، علی خامنه ای و اجرای برنامه های مذهبی مشهور است. او در آخرین ماه رمضان به نقل یکی از فرماندهان نیروی انتظامی آرزو کرد که کاش اعضای این نیرو در زمان حضرت زهرا حضور داشتند و مانع شهادت وی می شدند. !
مهر در این ارتباط نوشت که فرزاد جمشیدی مجری برنامه سحرگاهی "ماه خدا"، سحرگاه گذشته پیش از دعای سحر، به تقدیر از نیروی انتظامی پرداخت. وی در این برنامه گفت: "من یادم می آد یه سالی در سفر به مدینه  با یکی از فرماندهان نیروی انتظامی، همسفر بودم و شبانه ای در خلوت و در همسایگی با آرام گاه فریادهای خاموش- جنت بقیع- می شنیدم که به مادر سادات فاطمه ی زهرا عرض می کرد: بانو! ای کاش وقتی اراذل در خانه ات را می شکستند بچه های نیروی انتظامی بودند اگه حضور داشتیم نمی‌ذاشتیم به شما بی احترامی کنند! نمی ذاشتیم همسرتان علی بن ابیطالب رو به مسجد بکشانند! نمی‌ذاشتیم محسنتان را سقط کنند.
مجری متأهل و اغفال دختران شاکی فرزاد جمشیدی در نخستین جلسه دادگاه که اوایل آبان برگزار شده بود گفت: "این مجری می گفت مجرد است و به من علاقه مند شده است اما مدتی بعد پدرم مجله ای را دید که در آن با این مجری و همسر و فرزندانش مصاحبه شده بود. بعد از آن بود که فهمیدم فریب خورده ام و همه حرف های این مرد دروغ است. به دنبال ثبت این شکایت این مجری به دادگاه احضار شد." پدر این دختر نیز در حاشیه برگزاری دادگاه به روزنامه خراسان گفت: "حدود ۲ سال قبل زمانی که این مجری در حال اجرای برنامه زنده بود دخترم از طریق شماره اعلام شده از تلویزیون پیامکی به این برنامه فرستاد. بعد از این ارتباط این مجری از دخترم می خواهد با او تماس بگیرد. بعد از اولین تماس او به دخترم می گوید صدایش شباهت زیادی به صدای نامزد سابقش دارد....بعد از سفر وی از دخترم خواست به استقبالش به فرودگاه برود. او وقتی دخترم را در فرودگاه دید با ظاهرسازی به زمین افتاد و خدا را شکر کرد و گفت: چهره دخترم هم شبیه چهره نامزد سابقش است.
به این ترتیب طولی نکشید که از دخترم خواستگاری کرد و رابطه آن ها با یکدیگر ادامه پیدا کرد." او افزود: "در این بین یک روز او مدعی شد مشکلات شدید مالی دارد و در چنین وضعیتی دخترم از یک موسسه مالی ـ– اعتباری برایش صد میلیون تومان وام گرفت و حتی ۴۰ میلیون تومان هم سفته از دخترم گرفت. از سوی دیگر این مجری دخترم را همراه با خودش به مسافرت می برد و چند بار با او رابطه برقرار کرد." پدر دختر شاکی در ادامه گفت: "این ماجرا ادامه داشت تا اینکه مدتی قبل مجله ای را دیدم که در آن مصاحبه ای از او و همسر و فرزندانش چاپ شده بود. از دیدن این مصاحبه شوکه شدم. وقتی این مجری فهمید دستش برایمان رو شده است تهدید کرد که سفته ها را به اجرا می گذارد.
آن زمان بود که ما از وی شکایت کردیم." از سفر حج شروع شد خود این دختر نیز در مصاحبه جداگانه ای گفته است: "سال ۸۸ بود که این مجری گزارشی زنده از صحرای عرفات در یکی از شبکه‌های تلویزیون داشت. در ارتباط زنده با تلویزیون اعلام کرد که شماره موبایلش را از طریق زیرنویس اعلام کنند تا هرکس التماس دعا دارد، نامش را بر صحرای عرفات بنویسد. من هم مانند این همه افراد دیگری که آن روز با او تماس گرفتند، تماس گرفتم و گفتم که نام مرا هم بر خاک صحرای عرفات بنویسید. اما چون اسم و فامیلم کمی سخت بود، گفت که برایش پیامک بزنم و من هم زدم و دیگر مساله برایم در آن مقطع تمام شد. منتها از سه روز بعد تلفن‌ها و پیام‌های او تمامی نداشت. مدام پیام می‌داد که گفته بودی دعایت کنم در فلان‌جا دعایت کردم. یا اینکه شب‌ها تماس می‌گرفت و می‌گفت فلان برنامه‌ام فلان ساعت روی آنتن می‌رود، نگاه کنید، شب سوم بعد از اینکه برنامه‌اش تمام شد تماس گرفت و گفت نمی‌دانم چرا با شما تماس گرفتم، من معمولا عادت ندارم با کسی تماس بگیرم. ولی به شما زنگ زدم." او افزوده که "این رابطه ادامه داشت تا زمانی که فرزاد جمشیدی از مکه برگشت و آن موقع از من خواست که برای استقبال از او به فرودگاه مهرآباد بروم.
به محض اینکه از گیت رد شد، کیف از دستش افتاد". به گفته شاکی، "سه الی چهار روز بعد از آمدن فرزاد جمشیدی از حج بود که دو بلیط کیش گرفته بود و گفت که برای اجرای یک برنامه به کیش می‌روم. من به برگزارکنندگان مراسم گفته‌ام که با خواهرزاده‌ام می‌آیم و برایت یک اتاق جدا در هتل در نظر گرفته‌اند. آن مقطع به او گفتم که اگر برای من جایی در نظر نگرفته‌اید، من کلید آپارتمان خودمان را از مادرم بگیرم و من به آنجا بروم. ولی او به من گفت که نه، برای تو اتاق مجزا گرفته‌اند." او گفته که "شب در کیش یک سوئیت برای ماندن پیدا کردیم که یک هال و یک اتاق خواب داشت. قرار شد من در اتاق بخوابم و او هم در هال. شب خواب بودم که دیدم او بالای سرم است و اتفاقی که نباید، افتاد."
سایت بازتاب نیز با اشاره به این اتفاق نوشت: "در حالی که بخش های خبری صداوسیما با آب و تاب به رسوایی های اخلاقی واقعی و جعلی در مورد مجریان شبکه های ماهواره ای می پردازند، با وجود صدور حکم دادگاه درباره رسوایی اخلاقی مجری مشهور صداوسیما، همچنان به وی آنتن زنده، آن هم در برنامه های مذهبی داده می شود." به نوشته این سایت، "اغفال دختران جوان با استفاده از وجهه مذهبی فرد، اگر در یک مورد اتفاق می افتاد و مجرم اقدام به توبه می کرد، شاید قابل صرف نظر کردن بود. اما زمانی که این موضوع به چند مورد می رسد که دست کم سه مورد آن در محاکم قضایی در حال پیگیری است، دیگر نمی توان از آن صرف نظر کرد و همچنان این فرد را به عنوان سمبل مراسم دینی، در رسانه ملی طرح کرد، به ویژه آنکه این موضوع به چند مورد ضرب و جرح میان خانمهای قربانی این مجری در فرودگاه و منزل منجر گردیده است."



محمد سهرابی ، سعید معینی  ابراهیم طباطبایی

شنبه

شریعتمنداری : در اسلام ناب محمدی ما همیشه در جنگ هستیم

.






حسین شریعتمنداری افزود، درگیری ما با نظام سلطه تا زمانی که به دنبال اسلام ناب محمدی هستیم، ادامه دارد.



(به نقل از محبت نیوز)

« مسیحیت پارسی» - مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه فتنه 88 نظیر جنگ احزاب بود، اظهار داشت: در جنگ احزاب، همه حزب‌ها گرچه با هم مشکل داشتند اما متحد شده بودند که ابتدا اسلام را از بین ببرند سپس به مشکلات خود بپردازند.
به گزارش مهر، حسین شریعتمنداری ش در همایش "چشمان باز" که از سوی موسسه فرهنگی اجتماعی 9 دی یزد برگزار شد، اظهار داشت: در همه این سالها درگیری ما با نظام سلطه به خاطر دفاع از هویتمان بود اما در دوره اصلاحات این هویت رنگ باخت.
وی با بیان اینکه درگیری ما با نظام سلطه تا زمانی که به دنبال اسلام ناب محمدیهستیم، ادامه دارد، افزود: نظام اسلامی و اسلام ناب محمدی، اسلام منهای ظلم ستیزی را قبول ندارد چنانچه امام راحل نیز از اسلام منهای ظلم ستیزی به عنوان "اسلام آمریکایی" تعبیر کردند.
شریعتمداری عنوان کرد: با همه این اوصاف، در زمان اصلاحات قرائت های بسیاری از اسلام صورت گرفت که خمس و زکات و ... داشت اما ظلم ستیزی از آن حذف شده بود.
شریعتمداری تصریح کرد: ما همواره در جنگ هستیم و فقط میدان‌های جنگ عوض می‌شود، یک روز جنگ نفت‌کش هاست، یک روز مسئله هسته ای و غیره.
این روزنامه‌نگار اصولگرا تصریح کرد: دشمن به طور قطع دست از دشمنی نمی‌کشد، هرگاه دیدید گروه‌ها، احزاب، جریانات و یا افرادی که به ظاهر با یکدیگر متحد هستند، دور هم جمع شدند و ائتلاف کردند، به تابلوی ائتلاف آنها نگاه نکنید بلکه از ائتلاف آنها مخرج مشترک بگیرید.
شریعتمداری خاطرنشان کرد: کسی فکر می‌ کرد که منافقان و بهائیان و سعودی‌ها به کمک اصلاح‌طلبان بیایند و کمک‌های مالی و سیاسی کنند؟ اما این کمک‌ها به آنها شد و آنها نیز به واسطه همین کمک‌ها حتم داشتند که پیروزند اما نشدند و در این بین خواص نیز سکوت کردند و با این سکوت با آنها همراهی و همکاری کردند.

محمد سهرابی ، سعید معینی  ابراهیم طباطبایی

جمعه

افراد مسلح یک « مسیحی » را در سوریه سر بریدند


.

به گفته منابع خبری افراد مسلح درسوریه یک جوان مسیحی را در این کشور سر بریدند و سر او طعمه سگ های گرسنه شد.





(به نقل از محبت نیوز)به گزارش « محبت نیوز» به نقل از دیلی میل، « آندری آرباشه» یک مرد 38 ساله مسیحی در آستانه سال نو میلادی از سوی افراد مسلح که هویت آنان تاکنون مشخص نیست  در بخش شمالی سوریه در راس العین ربوده و سر بریده شد.
یک راهبه مسیحی با اعلام این خبر از کشورهای غربی به خطر نادیده گرفتن خشونت های اسلامگراین افراطی در سوریه انتقاد کرد.
"آنیس مریم دو لا کروا" گفت:« آرباشه یک راننده تاکسی بوده و پس از آنکه برادرش شورشیان را متهم به اقدامات راهزنی کرده بود ربوده و کشته شد.»
این زن راهبه گفت:« پیکر بدون سر این راننده در کنار جاده ای که در اطراف آن سگ های گرسنه پرسه می زنند، پیدا شده است.»
این مسیحی سوری به تازگی ازدواج کرده بود و قرار بود صاحب فرزند شود.
خشونت ها در سوریه در چند ماه گذشته بصورت قومی و فرقه ای درآمده و پیروان دیگر مذاهب و اقلیت ها در این کشور از تامین جانی برخودار نیستند.
سازمان های بین المللی نسبت به کشتار پیروان ادیان دیگر در سوریه و عدم تحمل و بردباری از سوی شورشیان مسلح هشدار داده اند.
سایت شبکه العربیة نیز با انتشار خبر فوق، آن را هشداری در زمینه تشدید جنگ فرقه‎ای در سوریه دانست.
آمريکا نسبت به افزايش نفوذ اسلام‌گرايان مرتبط با القاعده در درگيری‌های سوريه ابراز نگرانی کرد. در واشينگتن نیز اعلام شد، ايالات متحده از افزايش نفوذ جبهه اسلامگرای «النُصره» دردرگيری‌های سوريه، نگران است. گروه‌های اسلام‌گرای سوريه از جمله «النصره» برای تشکيل دولتِ آينده سوريه، خواهان تشکيل يک دولت اسلامی در دمشق شده‌اند.
بنا بر گزارش منتشره چندی پیش نیز آخرین مسیحی باقیمانده در شهر حمص در سوریهکه از ترک این شهر خوداری ورزیده بود، در جریان تبادل آتش نیروهای دولتی و شبه نظامیان مخالف حکومت سوریه کشته شد.



محمد سهرابی ، سعید معینی  ابراهیم طباطبایی