مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

یکشنبه

کشیش سعید عابدینی در زندان تهدید به مرگ شد

(به نقل از محبت نیوز)



همسر سعید عابدینی، کشیش ایرانی- آمریکایی‌تبار که هم‌اکنون در بند مجرمان خطرناک زندان رجایی‌شهر کرج به‌سر می‌برد گفت که همسرش بارها از سوی هم‌بندی‌هایش تهدید به مرگ شده است.


به گزارش « محبت نیوز» نغمه پناهی همسر سعید عابدینی، کشیش ایرانی- آمریکایی‌تبار که به هشت سال زندان محکوم شده است با بیان این‌که همسرش هم‌اکنون در بند مجرمان خطرناک زندان رجایی‌شهر کرج به‌سر می‌برد به کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گفت که همسرش بارها از سوی هم‌بندی‌هایش تهدید به مرگ شده است.


بنا به این گزارش سعید عابدینی از تاریخ ۱۲ آبان‌ماه به بند زندانیان خطرناک زندان رجایی‌شهر منتقل شده و تاکنون به‌رغم پی‌گیری‌های خانواده‌اش، مسئولان با انتقال وی به بند دیگر موافقت نکرده‌اند.


همسر این کشیش زندانی گفت: "تقاضای ما آزادی سعید بود اما حالا می بینیم او را به میان زندانیان خطرناک فرستاده اند. هر لحظه ما و خودش با نگرانی و ترس طی می‌شود."


وی افزود: "سعید به پدرش گفته که هر چه مواد غذایی از فروشگاه زندان می‌گیرد با تهدید چاقو به زندانیان دیگر می‌دهد. سعید گفته بارها شب‌ها از خواب بیدار می‌شود و می‌بیند زندانیان دیگر بالای سرش هستند و می‌خواهند که کیف او را بردارند. سعید هر روز و شب دچار ترس و استرس است."


سعید عابدینی پس از تغییر مذهب خود در سال ۱۳۸۵ از ایران به آمریکا رفت و در مهرماه ۱۳۹۱ برای "بازدید از خانواده و تاسیس یک پرورشگاه" به ایران بازگشت اما در منزل پدریش دستگیر شد.


کشیش عابدینی در بهمن‌ماه همان سال به اتهام تشکیل کلیسای خانگی در ایران به قصد بر هم زدن امنیت ملی از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به هشت سال زندان محکوم شد. دادگاه تجدید نظر این حکم را تأیید کرده است.


  ابراهیم طباطبایی ،  محمد سهرابی & سعید معینی 

انتقال یک نوکیش مسیحی به بند ۳۵۰ اوین و بازداشت دو وب نگار مسیحی

(به نقل از محبت نیوز)



 

منابع خبری از انتقال یک شهروند مسیحی به بند 350 زندان اوین جهت گذراندن محکومیت سه ساله خبر دادند. همزمان در ادامه موج جدید بازداشت فعالان سایبری و وب نگاران در ایران، دو وب نگار مسیحی نیز توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت شدند.


به گزارش « محبت نیوز» منابع حقوق بشری از انتقال یک شهروند مسیحی بنام رسول عبداللهی به بند 350 زندان اوین جهت گذراندن محکومیت سه ساله خبر دادند.


همزمان در ادامه موج جدید بازداشت فعالان سایبری و وب نگاران در ایران، دو وب نگار مسیحی توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت شدند. یک مقام ارشد قضایی جمهوری اسلامی نیز روز چهارشنبه 13 آذرماه اعلام کرد "با تلاش سازمان اطلاعات سپاه کرمان ۱۶ نفر از فعالان سایبری مرتبط با بیگانگان شناسایی شدند."


رسول عبداللهی، از شهروندان نوکیش مسیحی است که به اتهام "اجتماع و تبانی و تبلیغ برای مسیحیت" به سه سال حبس محکوم شده و جهت سپری کردن مدت زمان حبس خود روز دوشنبه 11 آذرماه 1392برابر با دوم دسامبر 2013 به بند 350 زندان اوین منتقل گردید.


رسول عبداللهی پیش از این نیز در یورش گسترده و سازمان یافته به مسیحیان ایران در آستانه سال نو میلادی ( 26 دسامبر 2010) 5 دی ماه 1389 توسط نیروهای اطلاعات و امنیتی در تهران بازداشت شد. این رویداد همچنین منجر به بازداشت دهها تن دیگر از نومسیحیان از جمله کشیش " فرشید فتحی " شد که نامبرده پس از گذراندن ۱۵ ماه بازداشت غیر قانونی در دی ماه سال 1390 ( ژانویه 2012) در دادگاه انقلاب اسلامی توسط قاضی صلواتی به تحمل شش سال زندان محکوم شد. وی در حال حاظر در بند 350 زندان اوین بسر می برد.


همزمان کمیته گزارشگران حقوق بشر گزارش داد که "کیاوش ستوده و جمشید جباری"، از فعالان سایبری و وب نگاران منتقد، روز دوشنبه 11 آذرماه 92 در مقابل دانشگاه کرمان توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و به محلی نامعلوم منتقل شدند.


هنوز از محل نگهداری، دلیل دستگیری و وضعیت بازداشت شدگان خبری منتشر نشده است.


منابع خبری از ارتباط این دو فعال سایبری را همزمان با نشر مطالب انتقادی، ارتباط با کلیساهای خانگی و تبلیغ مسیحیت گزارش داده اند.


اخیرن اخباری درباره موج جدید برخورد با فعالان فضای مجازی از سوی بخش سایبری سپاه منتشر شده بود و روز گذشته خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران، از بازداشت چند تن از فعالان سایبری به اتهام تبلیغ علیه اسلام و ارتباط با بیگانگان توسط سازمان اطلاعات سپاه خبر داده بود.


یک مقام امنیتی به خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران گفته بود که اتهام این افراد که در قالب یک شبکه پیچیده امنیتی- رسانه‌ای فعالیت می‌کردند، ارتکاب جرایم سایبری، توهین به مقدسات و ارتباط با بیگانگان بوده است.


منابع خبری همچنین از تشدید و موج جدید فشار، احضار و بازداشت و بنگاران، دگراندیشان مذهبی، فعالان دانشجویی، و فعالان سیاسی در ایران خبر می دهند.

  ابراهیم طباطبایی ،  محمد سهرابی & سعید معینی 

سه‌شنبه

اقدام نظامی شود٬ اسرائیل حذف خواهد شد

(به نقل از محبت نیوز)




فرمانده سپاه پاسداران از مسئولان کشور خواست در صورت مشاهده «هرگونه تخلف و بدعهدی» در مورد پرونده هسته‌ای ایران از سوی غرب و آمریکا، «تمام توافقنامه را کان لم یکن تلقی کنند»

« محبت نیوز» - به گزارش خبرگزاری «تسنیم» آقای محمدعلی جعفری٬ این اظهارات را روز دوشنبه (۱۱ آذرماه) در گفتگو با این خبرگزاری بیان کرده است.


وی گفته است: «مسئولان در صورت مشاهده هرگونه تخلف، بدعهدی و یا زیرپاگذاشتن حقوق مسلم هسته‌ای کشورمان و سوءاستفاده از توافقنامه و تفسیر به رأی آن توسط غرب و آمریکا، با اقتدار تمام توافقنامه را کان لم یکن تلقی نمایند.»


به گزارش دیگربان، اظهارات فرمانده سپاه بدنبال بروز مخالفت‌هایی درباره توافقنامه ژنو از سوی شماری از محافظه‌کاران تندرو در داخل ایران مطرح می‌شود.


این افراد معتقدند در توافقنامه یادشده به حق هسته‌ای جمهوری اسلامی به صراحت اشاره‌ای نشده و غرب و ایران ممکن است بعد‌ها به علت تفاسیر مختلف از مفاد توافقنامه دچار اختلاف شوند.


جعفری در بخش دیگری از این گفتگو به اظهارات باراک اوباما بعد از امضای توافقنامه مبنی بر اینکه گزینه نظامی همچنان روی میز است نیز واکنش نشان داده است.


وی اظهار داشته است: «تکرار چنین جمله مضحکی از سوی مقامات آمریکایی و رژیم جعلی، نامشروع و منحوس صهیونیستی، برای ملت ایران تبدیل به یک طنز شده است.»


فرمانده سپاه پاسداران افزوده است: «در صورتی که به هرگونه اقدام احمقانه‌ای از این جنس، دست بزنند، گزینه‌های بسیاری برای ایران روی میز وجود دارد و پاسخ‌های کوبنده‌ای دریافت خواهند کرد که حذف رژیم صهیونیستی از جمله این اقدامات خواهد بود.»


از زمان آغاز مذاکرات ژنو مقام‌های نظامی و سیاسی ایران بار‌ها اسرائیل را با تند‌ترین واژه‌ها تهدید کرده‌اند.


  ابراهیم طباطبایی ،  محمد سهرابی & سعید معینی 

وزیر پیشین اطلاعات: غرب علم را از جهان اسلام سرقت کرد

(به نقل از محبت نیوز)


 

حیدر مصلحی٬ وزیر پیشین اطلاعات می‌گوید امروز «سرقتی» که نسبت به علم از جهان اسلام شد به عنوان «تکرار علم» به کشور برمی‌گردد.


« محبت نیوز» - به گزارش خبرگزاری رسا٬ مصلحی این اظهارات را در در همایش «بسیج، اهداف، کارکرد‌ها و آینده پیش رو» بیان کرده است.


وی گفته است: «علم از اسلام به دیگر نقاط جهان منتقل شده و آنچه امروز دنیای استکبار به عنوان پیشرفت‌های علمی به رخ ما می‌کشد، پیشرفت علم نیست بلکه تکرار علم است.»


به نقل از دیگربان، گروهی از مقام‌های جمهوری اسلامی با امضای تفاهم‌نامه ژنو از سوی دولت حسن روحانی٬ حملات عقیدتی و فکری خود به تاریخ٬ فرهنگ و اقتصاد غرب را افزایش داده‌اند.


علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی چند روز پیش از امضای این تفاهم‌نامه در جمع گروهی از نیرو‌های بسیج حملات تندی متوجه غرب و برخی اقدامات تاریخی کشور‌های غربی کرده بود.


جمهوری اسلامی پس از افزایش فشار‌های بین‌المللی و تحریم‌ها در ژنو ناچار به امضای سندی شد که به موجب آن برنامه هسته‌ای تهران در بخش‌هایی متوقف و در موارد دیگر کاهش می‌یابد.


این در حالی است که مصلحی تشدید تحریم‌ها را موجب «پیشرفت‌های بزرگ هسته‌ای» ایران دانسته است.


وی در واکنش به مخالفت فرانسه در دور نخست مذاکرات ژنو با توافقنامه اظهار کرده که «فرانسه عددی نیست که در برابر آمریکایی‌ها که می‌گویند ما موافق مذاکره بودیم، بازی را به هم بزند.»


مصلحی افزوده «آمریکایی‌ها با این نقشه می‌خواستند روحیه استکبارستیزی ملت ایران را بشکنند تا به نوعی کینه مردم نسبت به آمریکا کم شود.»


مقام‌های رسمی جمهوری اسلامی بدنبال توافقنامه ژنو بارها ادعا کرده‌اند عقب‌نشینی آنها از برنامه هسته‌ای خود به دلیل فشار تحریم‌ها نبوده و دستیابی به این توافق را یک «پیروزی» اعلام کرده‌اند !

  ابراهیم طباطبایی ،  محمد سهرابی & سعید معینی 

هشدار مکارم شیرازی نسبت به برپایی جشن طلاق در تهران

(به نقل از محبت نیوز)





ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید شیعه نسبت به گسترش برگزاری «جشن‌های طلاق» در تهران هشدار داد.


« محبت نیوز»- به گزارش رسا٬ مکارم شیرازی (هفتم آذر ماه) در دیدار با استاندار تهران گفته که «مغضوب‌ترین امر در نزد خدای متعال طلاق است.»


به نقل از استانبان وی از استاندار تهران خواسته موضوع طلاق و برگزاری «جشن‌های طلاق» در تهران را به صورت «علمی» و «دقیق» آسیب‌شناسی کند.


این مرجع تقلید همچنین افزوده «اگر مشکلات اخلاقی کشور را محاسبه کنیم، ممکن است ۵۰ درصد آن در تهران به ویژه مناطق شمالی آن باشد.»


نرخ طلاق در تهران و بسیاری از شهر‌های ایران در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است.


در یک سال گذشته نیز گزارش‌هایی نسبت به گسترش برگزاری «جشن‌های طلاق» در تهران منتشر شده است.


طبق گزارش فرهیختگان، یکی از زنان جوان در این رابطه گفته است که «اگر روز طلاقم شاد بودم و به فامیل، شام دادم برای این بود که زمانه عوض شده و قرار نیست اگر طلاق گرفتم تا آخر عمرم تنها بمانم. من برای تمام شدن زندگی قبلی و آغاز زندگی جدیدم جشن گرفتم.»


  ابراهیم طباطبایی ،  محمد سهرابی & سعید معینی 

تجاوز به یک دختر نوجوان مسیحی توسط مسلمانان افراطی سوری

(به نقل از محبت نیوز)



 

دختر نوجوان مسیحی در سوریه توسط گروه 15 نفره از افراطگرایان و متعصبین مسلمان پس از انجام صیغه اجباری مورد تجاوز قرار گرفت و در نهایت به قتل رسید.


به گزارش سرویس ترجمه « محبت نیوز»، این واقعه اسفبار برای "مریم" پانزده ساله زمانی رخ داد که شهر محل اقامت وی – القوسایر- توسط اغتشاش گران تسخیر شده بود، شهری که در اوایل ماه ژوئن به تصرف دوباره نیروهای حکومتی سوری درآمد.


به نقل از خبرگزاری مسیحی بارناباس فاند، مریم به دام گروهی افتاد که وابسته به "النصره فرانت" (AKA – جبهات النصره) میباشند ، که در جرگه یکی از گروهک های مبارز پیشرو علیه بشار الاسد قرار دارد. خانواده مریم پیش تر به دنبال راهی برای ترک شهر بودند.


این افراطیون مسلمان در طی پانزده روز هر نفر در یک روز دخترک بی گناه را به صیغه خویش در آورده و مورد تجاوز قرار میداند و در نهایت اقدام به قتل وی نمودند.


این گروههای اغتشاشگر مسلمان ،تجاوز به زنان غیراهل تسنن را در سرلوحه اهداف مبارزاتی خویش قرار داده اند. به عنوان نمونه، شیخ سلفی "یاسر الاجلاونی" در اوایل سال فتوائی صادر کرد که در آن به مسلمانان مبارز اجازه شرعی داده میشود که زنان و دختران فرقه مذهبی مربوط به بشارالاسد – مسلمانان علوی، مسلمانان غیر سنی و غیر مسلمانان را دستگیر کرده و با آنان آمیزش جنسی داشته باشند.


در طی عمل مشابه که توسط روحانی سعودی به نام "محمد العاریفی" انجام گرفت، وی اظهار داشت که حق مسلم مبارزان "مجاهد" تجاوز به عنف زنان سوری است.


در سال گذشته هزاران مسیحی سوری مجبور به فرار از شهر " القوسایر" که در تسخیر شورشیان بود، شدند. این شورشگران با حظور دوباره نیروهای دولتی و بازپس گیری مجدد شهری که تقریبن به ویرانه ای بدل گشته بود ، مجبور به عقب نشینی و خروج از آن منطقه شدند.


رهبران کلیسایی در حال جمع آوری اطلاعات و گزارشات از اوضاع خانواده های مسیحی منطقه ،نظیر خانواده مریم، که دچار اذیت و آزار توسط شورشیان شده اند ،میباشد.

  ابراهیم طباطبایی ،  محمد سهرابی & سعید معینی 

قاچاق دختران ایرانی به کشورهای عربی را نفی نمی‌کنیم

(به نقل از محبت نیوز)





رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی درباره پدیده قاچاق دختران ایرانی به کشورهای عربی گفت: این موضوع را نفی نمی‌کنیم.


« محبت نیوز» - سردارعلی صادقی در حاشیه سومین کارگاه عملیاتی منطقه‌ای اینترپل در بحث مبارزه با قاچاق انسان که در محل هتل المپیک برگزار شد، گفت: "قاچاق دختران ایرانی به کشورهای عربی را نفی نمی‌کنیم، اما عدد آن قابل توجه نیست. مقصد عمده این موارد نیز کشور امارات بوده است."


به گزارش ایسنا، صادقی درباره انهدام باندهای قاچاق انسان نیز خاطرنشان کرد: باندهای مختلفی وجود دارد که در حال حاضر آمار آن را در اختیار ندارم، اما با هماهنگی ناجا می‌توان گزارش عملکرد هشت ماهه را ارائه کرد.


وی درباره فعالیت برخی از باندها که اقدام به قاچاق دختران و پسران به سایر کشورها می‌کنند نیز گفت: با توجه به اینکه با کشورهای ترکیه و مالزی لغو روادید هستیم، این افراد به شکل قانونی از کشور خارج می‌شوند و ممکن است در آنجا به کشورهایی نظیر استرالیا و ... بروند.


به گفته رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی، عمده این افراد در قالب نیروی کار به این کشورها برده می‌شوند.


به گزارش خبرگزاری آلمان، اسماعیل احمدی‌‌مقدم، رئیس پلیس کشور ایران، نیز در این نشست در جمع خبرنگاران درباره قاچاق اتباع ایرانی به خارج از کشور گفت: «اتباع عمدتا به شکل قانونی از مسیرهایی مانند تایلند و ... خارج شده و پس از آن به کشورهایی نظیر استرالیا و پس از آن کانادا قاچاق می‌شوند که البته عدد آن قابل توجه نیست.


به گزارش خبرگزاری نیمه رسمی فارس همچنین در نشست امروز در تهران حسین اشتری، رئیس پلیس اطلاعات و امنیت کشور، قاچاق انسان را بعد از قاچاق مواد مخدر و سلاح پرسودترین تجارت خواند.



  ابراهیم طباطبایی ،  محمد سهرابی & سعید معینی