مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

دوشنبه

«جان کری» خواهان هم‌کاری ایران برای آزادی کشیش سعید عابدینی شد

(به نقل از محبت نیوز)




«جان کری» در دیدار با آقای «ظریف» خواهان هم‌کاری ایران با آمریکا در مورد آزادی «رابرت لوینسون»، «امیر حکمتی» و «کشیش سعید عابدینی» شده است.


به گزارش «محبت نیوز»، جان کری وزیر خارجه ایالات متحده، که در حاشیه نشست امنیتی مونیخ با همتای ایرانی خود، «محمدجواد ظریف»، دیدار داشته بر ادادمه تحریم‌ها علیه ایران تاکید کرده است.


به نقل از خبرگزاریها، در رابطه با دیدار وزرای خارجه آمریکا و جمهوری اسلامی «جن ساکی»، سخن‌گوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا، روز یک‌شنبه دوم فوریه در یک پیام توییتری اعلام کرده است که «بامداد امروز کری، وزیر خارجه، و محمدجواد ظریف در حاشیه نشست امنیتی مونیخ دیدار کردند.»


به گزارش خبرگزاری «رویترز» یک مقام وزارت خارجه آمریکا به این خبرگزاری گفته است که «جان کری در این دیدار بر اهمیت انجام مذاکرات بر اساس حسن نیت از سوی طرفین تاکید کرده و اهمیت پای‌بندی ایران به تعهداتش در چارچوب برنامه اقدام مشترک را نیز خاطرنشان کرد.»


بر اساس این گزارش، این مقام وزارت خارجه آمریکا که نامش ذکر نشده در ادامه گفته است که آقای «کری» در دیدار با «ظریف» به روشنی بیان کرد که تحریم‌های موجود آمریکا علیه ایران ادامه خواهد یافت.»


خبرگزاری «فرانسه» نیز به نقل از یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا گفته که «جان کری» در دیدار با آقای «ظریف» خواهان هم‌کاری ایران با آمریکا در مورد آزادی «رابرت لوینسون»، «امیر حکمتی» و «سعید عابدینی» شده است.


آقای «حکمتی» و کشیش « سعید عابدینی» در ایران بازداشت هستند اما وضعیت آقای «لوینسون» مشخص نیست.


سعید عابدینی نوکیش مسیحی است که مهرماه ۱۳۹۱ در ایران بازداشت و پس از آن به اتهام «تشکیل و راه‌اندازی کلیساهای خانگی به قصد بر هم زدن امنیت ملی»، از سوی دستگاه قضایی ایران به هشت سال حبس محکوم شد.


پیش از این نیز جان کری، وزیر امورخارجه آمریکا، خواهان آزادی فوری سعید عابدینی، کشیش ایرانی - آمریکایی محبوس در ایران شده است. وی افزود: «عدم رعایت حقوق قانونی در پرونده آقای عابدینی و این که ایران همچنان از دسترسی کنسولی مقام‌های سوئیس که حافظ منافع ایالات متحده در ایران است به او خودداری می‌کنند من را نگران می‌کند.»


  ابراهیم طباطبایی ،  محمد سهرابی & سعید معینی 

هیچ نظری موجود نیست: