مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

شنبه

حمله اسلامگرایان لیبی به قبرستان مسیحیان بریتانیایی

.به نظر می رسد که از دید مسلمانان تندرو حمله به زنده ها برای انتقام جویی از نظامیان آمریکایی بخاطر سوزاندن غیر عمدی نسخه هایی از قرآن در افغانستان کافی نبوده و حال گروهی از مسلمانان در لیبی خشم خود را بر سر مرده ها خالی کرده اند.
 (به نقل از محبت نیوز)
 آژانس خبری مسیحیت پارسی – ویدئویی در وب سایت یوتیوب به اشتراک گذاشته شده که نشان می دهد شورشیان در لیبی به جان سنگ قبر های قبرستانی مسیحی در بنغازی افتاده اند. این قبرستان متعلق به سربازان بریتانیایی جنگ جهانی دوم است. در ویدئو نشان داده می شود که فردی از نردبانی که به صلیبی بزرگ تکیه داده شده بالا می رود و شروع به چکش زدن به آن می کند.
به گزارش خبرگزاری Ynet یکی از مردان که در حال شکستن سنگ قبر ها می باشد می گوید: "بیایید ببینید، روی این سنگ قبر یک نوشته اسرائیلی به زبان عبری وجود دارد."
خبرگزاری الجزیره هم در این مورد گزارش داد که در ویدئو شنیده می شود که مردی که در حال بیرون کشیدن سنگ قبر است به زبان عربی می گوید: "این مقبره یک مسیحی است. آنها سگ هستند، سگ."
روزنامه بریتانیایی دیلی میل هم این وحشی گری را "توهین به قهرمانان جنگ جهانی دوم" خواند و به نقش کلیدی بریتانیا در کمک به شورشیان لیبی در همین یک سال پیش اشاره کرد و نوشت: " همین افراد سال پیش وقتی تانک های سرهنگ قذافی شهرشان را محاصره کرده بودند و می خواستند نابودشان كنند عاجزانه خواهان کمک بریتانیا بودند. حال همین شورشیان سابق که به کمک نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا آزاد شدند، بطور سازماندهی شده به بیش از 150 مقبره سربازان بریتانیایی که 70 سال پیش در شمال آفریقا جان دادند بی حرمتی کرده اند.
گروهی از مسلمانان تندرو مسلح که به لباس های نظامی هم ملبس بودند سنگ قبر ها در این قبرستان در بنغازی را شکستند و صلیب ی که در آنجا بود را با چکش تکه تکه کردند."
به نقل از این روزنامه بریتانیایی بیش از 1000 پرسونل نظامی در این قبرستان در لیبی مدفون شده اند. دیلی میل در ادامه می نویسد: " سنگ قبرهای خلبانان نیروی هوایی سلطنتی هم میان مقبره های هتک حرمت شده توسط اسلامگرایان وجود دارند. کار این خلبانان پرواز و بمب باران بود، تا به ارتش هشتم ژنرال مونتگومری کمک کنند و از کماندوهایی که راه تانک ها را باز می کردند حمایت کنند. درست همان کاری که نیروی هوایی سلطنتی سال گذشته علیه قذافی انجام داد.
این عمل كه حتی از نگاه مسلمانان هم قبیح شمرده می شود در دو روز انجام شد و بسیار سازماندهی شده به نظر می رسید توسط یکی از همین شورشیان مسلمان فیلمبرداری شده و بر روی اینترنت قرار منتشر شد.
شورای ملی انتقالی لیبی این عمل را محکوم کرد و وعده داد که خاطیان را طبق قوانین لیبی که بی حرمتی به سنگ قبر را عملی مجرمانه می داند به دادگاه بکشاند و به اینگونه اعمال خاتمه دهد.
این شورا همچنین تصریح کرد که این عمل بازتاب دهنده افکار عمومی رسمی و یا محلی لیبی نیست زیرا این اعمال خلاف اخلاق اسلامی است که برای همه ادیان و عقاید احترام قائل است. وزیر کشور لیبی هم افزود که تحقیقاتی را آغاز خواهد کرد تا مسئولین این حمله را بازداشت کرده و مورد تعقیب قانونی قرار دهد.
این حادثه یک روز پس از این اتفاق افتاد که باراک اوباما از رئیس جمهوری افغانستان بخاطر سوزاندن غیر عمدی نسخه ایی از قرآن عذرخواهی کرد. اما اسلامیون در افغانستان گفتند که عذرخواهی کافی نیست.
حال مشخص نیست که اگر چنین عملی به این وسعت و شدت علیه اماکن اسلامی انجام می شد و یا در نقطه ای از جهان سازه های مقدس مسلمانان (مانند صلیب برای مسیحیان) از میان می رفت و یا حتی سخنی ضد آن گفته می شد چه آشوبی در جهان به راه می افتاد و چند تن جان خود را بخاطر آن از دست می دادند.

محمد سهرابی ، سعید معینی  & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: