مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

یکشنبه

انتقال یک نوکیش مسیحی به بند ۳۵۰ اوین و بازداشت دو وب نگار مسیحی

(به نقل از محبت نیوز)



 

منابع خبری از انتقال یک شهروند مسیحی به بند 350 زندان اوین جهت گذراندن محکومیت سه ساله خبر دادند. همزمان در ادامه موج جدید بازداشت فعالان سایبری و وب نگاران در ایران، دو وب نگار مسیحی نیز توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت شدند.


به گزارش « محبت نیوز» منابع حقوق بشری از انتقال یک شهروند مسیحی بنام رسول عبداللهی به بند 350 زندان اوین جهت گذراندن محکومیت سه ساله خبر دادند.


همزمان در ادامه موج جدید بازداشت فعالان سایبری و وب نگاران در ایران، دو وب نگار مسیحی توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت شدند. یک مقام ارشد قضایی جمهوری اسلامی نیز روز چهارشنبه 13 آذرماه اعلام کرد "با تلاش سازمان اطلاعات سپاه کرمان ۱۶ نفر از فعالان سایبری مرتبط با بیگانگان شناسایی شدند."


رسول عبداللهی، از شهروندان نوکیش مسیحی است که به اتهام "اجتماع و تبانی و تبلیغ برای مسیحیت" به سه سال حبس محکوم شده و جهت سپری کردن مدت زمان حبس خود روز دوشنبه 11 آذرماه 1392برابر با دوم دسامبر 2013 به بند 350 زندان اوین منتقل گردید.


رسول عبداللهی پیش از این نیز در یورش گسترده و سازمان یافته به مسیحیان ایران در آستانه سال نو میلادی ( 26 دسامبر 2010) 5 دی ماه 1389 توسط نیروهای اطلاعات و امنیتی در تهران بازداشت شد. این رویداد همچنین منجر به بازداشت دهها تن دیگر از نومسیحیان از جمله کشیش " فرشید فتحی " شد که نامبرده پس از گذراندن ۱۵ ماه بازداشت غیر قانونی در دی ماه سال 1390 ( ژانویه 2012) در دادگاه انقلاب اسلامی توسط قاضی صلواتی به تحمل شش سال زندان محکوم شد. وی در حال حاظر در بند 350 زندان اوین بسر می برد.


همزمان کمیته گزارشگران حقوق بشر گزارش داد که "کیاوش ستوده و جمشید جباری"، از فعالان سایبری و وب نگاران منتقد، روز دوشنبه 11 آذرماه 92 در مقابل دانشگاه کرمان توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و به محلی نامعلوم منتقل شدند.


هنوز از محل نگهداری، دلیل دستگیری و وضعیت بازداشت شدگان خبری منتشر نشده است.


منابع خبری از ارتباط این دو فعال سایبری را همزمان با نشر مطالب انتقادی، ارتباط با کلیساهای خانگی و تبلیغ مسیحیت گزارش داده اند.


اخیرن اخباری درباره موج جدید برخورد با فعالان فضای مجازی از سوی بخش سایبری سپاه منتشر شده بود و روز گذشته خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران، از بازداشت چند تن از فعالان سایبری به اتهام تبلیغ علیه اسلام و ارتباط با بیگانگان توسط سازمان اطلاعات سپاه خبر داده بود.


یک مقام امنیتی به خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران گفته بود که اتهام این افراد که در قالب یک شبکه پیچیده امنیتی- رسانه‌ای فعالیت می‌کردند، ارتکاب جرایم سایبری، توهین به مقدسات و ارتباط با بیگانگان بوده است.


منابع خبری همچنین از تشدید و موج جدید فشار، احضار و بازداشت و بنگاران، دگراندیشان مذهبی، فعالان دانشجویی، و فعالان سیاسی در ایران خبر می دهند.

  ابراهیم طباطبایی ،  محمد سهرابی & سعید معینی 

هیچ نظری موجود نیست: