مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

دوشنبه

پرونده کشیش زندانی در راه شورای حقوق بشر سازمان ملل

(به نقل از محبت نیوز)



همسر کشیش ایراني- آمریکایي که در ایران زنداني است، به همراه وکلاي آمریکایي اش به ژنو رفته است و پرونده همسرش را امروز دوشنبه به شوراي حقوق بشر سازمان ملل ارائه خواهد کرد.


گزارش فاکس نیوز از فعالیت برای احقاق حقوق سعید عابدینی


« محبت نیوز» - نغمه پناهی همسر کشیش سعید عابدینی، وی از این سازمان درخواست مي کند که براي آزادي این کشیش زنداني تلاش کنند.


سعید عابدیني، 33 ساله، دوران هشت ساله اش را در زندان بدنام اوین در تهران مي گذراند. او به دلیل گرویدن به مسیحیت زنداني شده است و دو فرزند و همسر دارد که همسرش، نغمه، به شکلي خستگي ناپذیر ماجراي همسرش را براي رسانه ها نقل مي کند و به امید آزادي همسرش، با مقامات دولتي دیدار مي کند.


گزارش شده است که این کشیش از شکنجه و ضرب و شتم در زندان، دچار خونریزي داخلي شده است و بدنش پز از جراحت است.


نغمه عابدیني در یک مصاحبه اختصاصي با فاکس نیوز، گفت: "او مدت زیادي در آن زندان وحشتناک مانده است. او هیچ قانوني را زیر پا نگذاشته است. موضوع فقط سعید نیست، تعداد زیادي از افراد در زندان به دلیل عقایدشان بازجویي مي شوند."

او از اوایل ژانویه که اعضاي خانواده سعید در تماس تلفني هفتگي رابط تماس او و فرزندانش بودند، از همسرش خبري ندارد.

جوردن سکولو، مدیر مرکز آمریکایي قانون و عدالت، سازماني که نماینده خانواده سعید در آمریکاست، مي گوید: "گزارش نغمه از سرکوب مسیحیان در ایران، تاثیر زیادي داشته است."

سکولو به همراه نغمه به ژنو رفته است تا در بیست و سومین نشست عمومي شوراي حقوق بشر سازمان ملل، شرکت کند.


عابدیني مدت هاي طولاني است که در زندان انفرادي به سرمي برد و به گفته حامیانش توسط زندانبانان تحت شکنجه و ضرب و شتم قرار گرفته است. ماه هاست که از جراحت هاي جدي از جمله خونریزي داخلي و عدم توجه پزشکي رنج مي برد.


ده سال پیش، عابدیني کارش را در کلیساهاي خانگي براي مسلماناني که مسیحي شده بودند، آغاز کرد. او در سال 2009 دستگیر شد اما بعد از اینکه قول داد براي کلیساهاي خانگي کار نکند، آزاد شد.


او سال گذشته براي ساختن پرورشگاه به ایران بازگشت که در بین راه توسط پلیس دستگیر شد.


بعد از گذراندن ماه ها در زندان، به هشت سال زندان محکوم شد و وکلایش تلاش مي کنند تا او آزاد شود. مرکز آمریکایي قانون و عدالت، هفته گذشته با مقامات وزارت امور خارجه آمریکا ملاقات کردند و به این نکته اشاره کردند که دیپلمات هاي آمریکایي هنوز خواستار آزادي عابدیني نشده اند.


درحالي که پرونده عابدیني توجه تعداد زیادي از رسانه ها را به خود جلب کرده است، افراد زیادي به دلیل مسیحي شدن در زندان هاي ایران هستند که به پرونده آنها توجهي نشده است.


این هفته، حکومت ایران، کلیساي جماعت رباني در ایران را بست و این درحالي است که ، کشیش این کلیسا نیز دستگیر و به مکان نامعلومي منتقل شده بود.


روز 21 ماه مه، مقامات حکومت ایران کشیش روبرت آسریان، در حین اجراي مراسم دعا توسط مقامات حکومت ایران دستگیر شد. آنها هیچ اطلاعاي در مورد محل بازداشت وي ندادند.


مسیحیان ارمني در ایران آزاد هستند مراسم خود را آزادانه اجرا کنند اما مسلماناني که مسیحي شده اند، چینین اجازه اي ندارند. دولت اجازه نمي دهد که کتاب هاي مذهبي مسیحي به زبان فارسي چاپ و منتشر شود و بزرگترین کلیساي فارسي زبان در تلاش براي جلوگیري از تغییر مذهب مسلمانان، بسته شده است.


برخي تخمین مي زنند که تعداد مسلماناني که مسیحي شده اند، در حدود صدهزار نفر است.


محمد سهرابی ، سعید معینی  ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: