مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

جمعه

آزادی کشیش کلیسای جماعت ربانی مرکز به شرط سکوت

(به نقل از محبت نیوز)

 


سران نظام جمهوری اسلامی با تبیین استراتژی تازه ای به نام " آزادی به شرط سکوت " در حال احیاء چهره این نظام در جوامع بین المللی هستند تا از فشار رسانه ای در قبال نقض حقوق بشر در امان بمانند.


به نقل از گزارشگران « محبت نیوز»، گزارش های دریافتی حکایت از آن دارد که کشیش "روبرت آسریان" از رهبران شورای کلیسای جماعت ربانی مرکز در تهران که در حین اجرای مراسم دعا در روز سه شنبه 31 اردیبهشت (برابر با 21 می 2013) توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شده بود پس از 43 روز از زندان آزاد شده است.

بر اساس این گزارش هنوز خبر دقیقی از نحوه آزادی کشیش آسریان منتشر نشده است ، اما به نظر می رسد آزادی موقت این کشیش در قبال وثیقه در روز سه شنبه ۲ ژوئیه، برابر با ۱۱ تیر ۱۳۹۲ صورت گرفته باشد.

گفتنی است پس از بازداشت "روبرت آسریان" جلسات هفتگی دعا که در روزهای سه شنبه هر هفته در کلیسای جماعت ربانی مرکز در تهران برگزار می شده تعطیل و پس از آن نیز کلیسای جماعت ربانی مرکز تهران که از آن به عنوان بزرگترین کلیسای فارسی زبان در ایران نام برده می‌شود در پس هیاهوی انتخاباتی ریاست جمهوری در ایران و تحت فشار مقامات امنیتی تعطیل شد.

در واکنش به دستگیری کشیش آسریان و تعطیلی این کلیسا، «دکتر جرج وود» ناظر کلیساهای جماعت ربانی آمریکا و مدیر شورای جهانی کلیساهای جماعت ربانی با انتشار بیانیه ای نسبت به این بازداشت و ادامه فشار به کلیساهای فارسی زبان اعتراض کرد و خواستار برداشتن این گونه فشارها از سوی مقامات جمهوری اسلامی و جفا بر مسیحیان ایران گردید. وی همچنین در بخشی دیگر از بیانیه خود تعطیلی کلیسای جماعت ربانی مرکز در تهران را آغازی برای تعطیل کردن همه کلیسا های فارسی زبان ایران دانست و چنین اقدامی را در واقع پایان بخشیدن به اعلان عمومی انجیل عیسی مسیح در این کشور خواند.

اما آزادی بی سر و صدای "روبرت آسریان" در حالی صورت گرفته که به نظر می رسد نیروهای امنیتی، از وی و خانواده اش خواسته اند که از انجام هرگونه مصاحبه در خصوص آزادی یا وضعیت پرونده و دادگاه وی خودداری کنند و به نوعی "سکوت" شرط آزادی او بوده که البته در گذشته نیز بارها در خصوص دیگر زندانیان سیاسی و عقیدتی تکرار شده است.

برقراری به "شرط سکوت برای آزادی" از زندان نشان دهنده آن است که سران جمهوری اسلامی می کوشند تا عملی که برای نشان دادن بهبود وضعيت حقوق بشر در کشور صورت می گيرد به باز خوردهای رسانه ای مربوط به نقض حقوق بشر در ايران منجر نگردد.

محمد سهرابی ، سعید معینی  ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: