مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

جمعه

احداث حوزه علميه در منطقه تاريخی شکارگاه خسرو‌ پرويز

.امام جمعه کرمانشاه قصد دارد در محوطه ی شکارگاه خسروپرویز حوزه بسازد.





به گزارش «مسیحیت پارسی» به نقل از کمیته بین المللی نجات پاسارگاد ، در پی نگرانی های دوستداران میراث فرهنگی و تاریخی در ارتباط با به خطر افتادن منظر تاق بستان به خاطر نصب دو گنبد بلند برسقف امامزاده ابراهیم، روز گذشته مسعود علویان صدر، معاون سازمان میراث فرهنگی، برای بازدید از بیستون و تاق بستان به این منطقه سفر می کند.
به نظر می آید که این مقام مسئول نه تنها تصمیمی در مورد گنبدهای مقابل تاق بستان نمی گیرد و وضعیت بیستون را رضایت بخش اعلام می کند بلکه حتی به امام جمعه کرمانشاه که قصد دارد در محوطه ی شکارگاه خسروپرویز حوزه علمیه بسازد قول همکاری می دهد. در زیر گزارش نشریه دولتی جام جم را از این سفر و تصمیم امام جمعه ملاحظه می کنید.
جام جم آنلاين: معاون ميراث فرهنگي کشور‌ در سفر يک‌روزه خود به کرمانشاه‌، پس از بازديد از کوه تاريخي بيستون،‌ رضايت خود را از ‌شرايط‌ فعلي اين اثر اعلام کرد.
به گزارش سازمان ميراث فرهنگي، مسعود علويان صدر پس از اعلام اين مطلب، پيشنهادهايي را براي صيانت هر چه بهتر از اين اثر ارزشمند تاريخي مطرح کرد.
اين مقام مسوول همچنين در ديداري که روز گذشته با امام جمعه کرمانشاه داشت راه‌کارهايي را براي پيشبرد برنامه‌هاي‌ فرهنگي‌ و تاريخي عنوان کرد.
وي ‌حمايت خود را از مسوولان اداره ‌کل ميراث فرهنگي اين استان براي اجراي برنامه‌هاي در نظر گرفته شده و هر چه بهتر شدن شرايط موجود اعلام‌، و بر اجراي مباحث مطرح شده تاکيد کرد.
علويان صدر درباره درخواست امام جمعه‌ کرمانشاه مبني بر کسب مجوز براي احداث حوزه علميه در منطقه تاريخي شکارگاه خسرو‌ پرويز، گفت:‌ اگر بررسي‌هاي کارشناسانه و دقيق گوياي اين موضوع باشد که ساخت حوزه علميه آسيبي به منظر فرهنگي اين اثر تاريخي وارد نمي‌کند،‌ مي‌توان مجوز احداث‌ حوزه علميه در اين منطقه تاريخي را صادر کرد.
در پايان اين ديدار امام جمعه و نماينده ولي فقيه در کرمانشاه نيز بر انجام کار کارشناسانه و علمي در رابطه با مساله مطرح شده تاکيد کرد.
   محمد سهرابی ، سعید معینی  & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: