مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

جمعه

شکنجه جوان مسیحی در زندان به اتهام کذب قرآن سوزی


.نگرانی ها بخاطر امنیت جوان مسیحی که به دروغ به کفرگویی متهم شده است در پاکستان وجود دارد. گفته می شود که وی در زندان مورد شکنجه و ضرب و شتم قرار گرفته است.
به گزارش آژانس خبری مسیحیت پارسی، بنیاد برناباس با بیان این مطلب گزارش داد ، خرم مسیح 25 ساله، اهل لاهور ماه گذشته بخاطر اتهامی کذب دستگیر شد. وی متهم به سوزاندن صفحاتی از قرآن شده است.
گروهی تقریبن هزار نفره از مسلمانان خشمگین جاده ای را در شاه دره به مدت سه ساعت مسدود کرده بودند و خواهان دستگیری این جوان شدند. این جماعت خشمگین چندین وسیله نقلیه را نابود و پاسگاه پلیس محلی را مورد هجوم قرار دادند.
خرم مسیح گفت که پس از دستگیری توسط پلیس به شدت وی را کتک زدند و مجبور شد که به اتهام کذب اعتراف کند. وی همچنین اضافه کرد که به مدت سه روز هیچ گونه غذایی به او داده نشد.
شکایت اولیه بر طبق ماده 295b قانون مجازات پاکستان بر علیه این جوان مسیحی ثبت شد. این ماده فرد هتاکی کننده به قرآن را به حبس ابد محکوم می کند.
دادگاهی در 13 دی ماه قرار وثیقه برای خرم مسیح را رد کرد که حدس زده می شود که بخاطر فشارهای شاکی پرونده بوده باشد. آقای خرم مسیح که تنها سه ماه از ازدواجش می گذرد اکنون در زندان لاهور زندانی است و به گفته خودش مورد شکنجه قرار گرفته است.
یکی از رهبران کلیسا در لاهور در این رابطه گفت: "ما نگران جان خرم مسیح هستیم. جان وی باید از دست کسانی که می خواهند او را بکشند حفظ شود.
مجموعه قوانین کفرگویی در پاکستان هر از گاهی بر ضد مسیحیان و دیگر غیر مسلمانان به کار گرفته می شود. در حال حاضر هزاران بی گناه در پاکستان بدون هیچگونه اثباتی به اتهامات کذب متهم شده اند.
محمد سهرابی ، سعید معینی  & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: