مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

یکشنبه

حكم ارتداد در صورت بازگرداندن یك خانواده پناهجوی مسیحی به افغانستان


 



.
درخواست پناهندگی بیوه ای افغان به همراه سه دخترش برای دومین مرتبه از سوی دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در دهلی نو رد شد. این اقدام در حالی انجام گرفته است که نگرانی هایی از زندان شدن این افراد به اتهام "ارتداد" در صورت دیپورت به کشورشان، افغانستان وجود دارد.
 
(به نقل از محبت نیوز)
 به گزارش"مسیحیت پارسی"، به نقل از منابع خبری مسیحی، بیوه ای افغان به همراه سه دخترش که نام هایشان به دلایل امنیتی فاش نمی شود، پس از اینکه درخواست اولشان درماه اکتبر 2009 از سوی دفتر "یو- ان" رد شد اخطاریه دیپورتی از سوی وزارت کشور هند دریافت نمودند.
این مادر و سه دخترش به علاوه دختر چهارم که او نیز با داشتن یک فرزند بیوه شده است درخواست دوباره ای در جولای 2011 تسلیم سازمان "یو - ان" نمودند. اما این بار این سازمان تنها درخواست دختر چهارم به همراه فرزندش را پذیرفت. بقیه آنها دیگر اجازه مکاتبه با دفتر کمیساریای عالی پناهندگان را ندارند و در حال حاضر به عنوان مهاجرین غیرقانونی در کشور هند روزگار می گذرانند.
رهبر جامعه مسیحیان افغان در دهلی نو، آقای عبید س. مسیح در این مورد گفت: "تمام اعضای این خانواده با دلیلی مشترک افغانستان را ترک کردند. همه آنها مسیحی اند و با مشکلاتی مشابه دست و پنجه نرم می کنند. حال که دو نفر از یک خانواده پذیرفته شده و مابقی رد شده اند پس  به یقین مشکلی در دستگاه تصمیم گیری کمیساریای عالی پناهندگان وجود دارد. ما معتقدیم که دفتر کمیساریای عالی پناهندگان کاملن کورکورانه و بدون هیچ تحقیق، پرس و جو و در نظر گرفتن حقایق تازه و خطر واقعی که آنها را در وطنشان تهدید می کند درخواست آنها را رد کرده است."
فشارها در ماه ژوئن 2011 بر دفتر کمیساریای عالی پناهندگان در دهلی نو رو به افزایش گذاشت. دلیل این فشار ها رد درخواست پناهندگی هشت خانواده مسیحی افغان بود که به تازگی به دلیل جفا ها از وطنشان فرار کرده بودند. درخواست هر هشت خانواده مسیحی افغان مانند این بیوه و دخترانش بخاطر این رد شده بود که گفته می شد آنها شرایط قید شده در بند 6B اساسنامه کمیساریای عالی پناهندگان را ندارند. این بند به این موضوع اشاره دارد که شخصی به عنوان پناهنده پذیرفته است که ترس مستدلی از آزار و اذیت بخاطر نژاد، مذهب، ملیت و یا دیدگاه های سیاسی اش داشته باشد..." از زمان اعمال فشار ها تا کنون دو پرونده از هشت پرونده خانواده های افغان پذیرفته شده، دو پرونده دوباره بسته شده اند و مابقی در انتظار بازگشایی بسر می برند.
غفلت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در پذیرش پناهجویان مذهبی در هند و دیگر کشور ها سبب شد که آقای جف دونکان، از اعضای کنگره آمریکا الحاقیه ای را ارائه دهد که اهمیت آزادی مذهب بین المللی را در کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل افزایش می دهد. این الحاقیه که در ماه جولای پیشنهاد شده است هیات سازمان ملل را ملزم می سازد که درخواست های پناهندگی را بازنگری کرده و کارکنانش را آموزش دهد تا از "رنجش های آتی برای پناهندگان مذهبی جلوگیری شود."
آقای آیدان کلی، مدیر منطقه خاورمیانه در سازمان آی-سی-سی در این خصوص گفت: "در سال 2011 دست کم دو مسیحی در افغانستان توسط دولت کرزای زندانی شدند، یکی وحشیانه توسط طالبان سر بریده شد و تقریباً تمامی مسیحیان افغان در ترس از جفا به سر بردند. نه تنها شواهدی از بهبود وضعیت این مسیحیان در دست نیست بلکه نشانه هایی از بدتر شدن اوضاع هم وجود دارد. بازگرداندن این بیوه مسیحی افغان به همراه سه دخترش به افغانستان اگر سبب زندانی شدن و یا اعدامشان نشود، ناگزیر سبب سختی هایی برای آنها خواهد شد. ما از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل می خواهیم که فوری درخواست پناهندگی این خانواده مسیحی را بررسی و تأیید نماید.

محمد سهرابی ، سعید معینی  & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: