مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

دوشنبه

کشیش آمریکایی پس از اعتراض در تهران به آمریکا بازگشت

(به نقل از محبت نیوز)


 


کشیش آمریکایی که برای اعتراض به زندانی شدن چهار زندانی مسیحی و یک وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر به جلوی زندان اوین رفته بود، پس از بازگشت، از نحوه برخورد بازجویان زندان اوین با خبرنگاران گفتگو کرد.

به گزارش «محبت نیوز»، کشیش ادی رومرو، اهل کالیفرنیای جنوبی، پیش از اخراج شدن از ایران روز دوشنبه در تهران دستگیر و بیش از ۲۴ ساعت در بازداشت نگه داشته شد. خود وی می گوید در ایران رفتار خوبی با او داشتند.

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، وی در بدو ورود خود در فرودگاه لس آنجلس به خبرنگاران گفت:‌« ما بحث های خوب و طولانی داشتیم. بازجوی اصلی من به خوبی انگلیسی صحبت می کرد. بحث های بسیار بسیار جدی با هم داشتیم. من وقت بسیار خوبی را آنجا گذراندم.»

کشیش رومرو در جلوی درب زندان اوین به زندانی بودن چهار مسیحی و یک وکیل دادگستری اعتراض کرده بود.

او به حامیان و روزنامه نگاران در فرودگاه گفت: «باید کارهایمان را علنی انجام دهیم. راه های متداول بسیار کند هستند. این زمان طولانی برای زندانیانی که در زندان در حال پژمرده شدن هستند و خانواده هایشان که زخم خورده اند بسیار دراز است.

کشیش رومرو با استفاده از تکنولوژی پنج دقیقه از اعتراض خود را بطور مستقیم بر روی اینترنت پخش نمود تا اینکه زندان بانان وی را برای بازجویی به داخل زندان بردند. وی به مدت ۳۲ ساعت در بازداشت نگه داشته شد.

او به همراه یک تور گردشگری از مرز ترکیه به ایران آمد و پس از جدا شدن از آن تور در تهران در خفا مدتی را سپری کرد.

وی در ادامه گفتگو با خبرنگاران گفت:‌« دلیل اینکه الان کمی ژولیده هستم این است که چهار روز را در خیابان های تهران مثل یک فرد بی خانمان گذراندم. تا قبل از اینکه برای اعتراض به جلوی زندان رفتم و دستگیر شدم،‌مثل بی خانمان ها بودم.


وی دلیل این عمل خود را اینطور بیان کرد:‌« عیسی مسیح ما را برای آزادی رهانیده است نه برای اسارت. بسیار مهم است که کلیسا متوجه این موضوع شود و از طرق مختلف بطور علنی وارد عمل شود.»


وی افزود:‌« دیگر کافی است که یک دولت ظالم ملت خود را از داشتن عقاید نیک و آزادی عقیده باز دارد. از خداوند بخاطر این سفری که داشتم ممنونم.»


  ابراهیم طباطبایی ،  محمد سهرابی & سعید معینی 

هیچ نظری موجود نیست: