مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

پنجشنبه

افزایش گرایش به «مسیحیت» در بین نیروهای نظامی ایران

.یکی از جدی ترین دغدغه های امروز دستگاه روحانیت جمهوری اسلامی گرایش گسترده ایرانیان به «مسیحیت» است که دامنه آن به مقامات، مسئولان و اعضای خانواده آنان در داخل و خارج از کشور نیز رسیده است.
(به نقل از محبت نیوز)
« مسیحیت پارسی» - اطلاعات بدست آمده و بررسی ها صورت گرفته از سوی صاحبنظران و آژانس خبری مسیحیان ایران «محبت نیوز» در داخل کشور گویای این موضوع است که میزان گسترش مسیحیت در بین هموطنان و بویژه در بین نظامیان ایران رو به گسترش است.
طبق قوانین جمهوری اسلامی هیچ غیرمسلمانی نمی‌تواند به استخدام نیروهای مسلح ایران درآید، علاوه بر آن اعتقاد و التزام عملی به ولایت مطلق فقیه و ایمان به انقلاب‌اسلامی و نظام جمهوری اسلامی از جمله شروطی است که بر اساس قوانین حاکم لازم الاجراست و در صورتی که به هر دلیل یکی از این ارکان نقض شود، مجازات و در نهایت اخراج فرد عدول کرده را به دنبال خواهد داشت.
پس از انقلاب اسلامی در سال 57 گرچه با تاسیس سپاه پاسداران به عنوان بازوی نظامی و ایدئولوژیک دیگر ارگان‌های نظامی به نیروهایی منفعل و درجه دوم تبدیل شدند، اما وحشت همیشگی سران رژیم از کودتا و نافرمانی در بین نیروی‌های نظامی باعث شد تا آنها از نظر ایدئولوژیک همیشه تحت فشار و نظارت باشند و از این رو سازمانی با عنوان «سازمان عقیدتی و سیاسی» تاسیس شد تا این وظیفه را به انجام رساند. گرچه بسیاری از اخبار و گزارشات مربوط به ارگان نظامی در رسانه‌ها منعکس نمی‌شود، اما در توصیف شرایط بسته ایدئولوژیک حاکم بر نیروهای مسلح همان بس که آخوند سید محمود علوی نماینده خبرگان رهبری و نماینده سابق ولی فقیه در ارتش که برای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفندماه گذشته کاندیدا شده بود به استناد بند ۱ ماده ۲۸ قانون اساسی مبنی بر «عدم التزام عملی به اسلام و نظام» رد صلاحیت شد !
در این میان گزارش‌ها حکایت از آن دارد که با وجود چنین شرایطی « مسیحیت » در میان پرسنل نظامی و خانواده‌های آنان رو به افزایش است و صرفن به خاطر شرایط حساس ارگان‌های نظامی اخبار مربوط به این موضوع کمتر به بیرون منعکس می شود.
شرایط نظامیان مسیحی شده در ایران به شدت نگران کننده است. این افراد به سبب شغل شان هرگز نمی توانند گذرنامه دریافت کنند از این رو مجبورند که از بیم جان خود از راههای زمینی خاک ایران را ترک کنند.
«فرهاد» یکی از افسران نیروی دریایی ارتش ایران است که به واسطه چند ماموریت خارج از کشور با آئین مسیحیت آشنا می‌شود و می‌گوید: « با وجود مخاطرات زیاد هر بار که به خارج از ایران سفر می‌کند هم به کلیسا می‌رود و هم تا آنجا که شرایط به او اجازه دهد " انجیل" تهیه کرده و برای دیگر اعضای خانواده و دوستان خود به ایران می آورد.
چندی پیش نیز یكی از سایت های امنیتی وابسته به جمهوری اسلامی در خبری مدعی شد كه همزمان با حضور كشتي های وابسته به كشتيرانی جمهوری اسلامی در بنادر كشورهاي مسيحی نشين، مبلغان مسيحی ایرانی و غیر ایرانی اقدام به ارتباط گيری با ملوانان و خدمه كشتی كرده و ضمن دعوت آنان به مسيحيت، اقلامی نظير كتاب و فيلم انجیل عیسی مسیح به زبان فارسی را بين آنها توزيع كرده اند.
« نام محفوظ » نیز افسر خلبان نیروی هوایی ارتش ایران و از حافظین و قاریان قرآن بود که چند سالی می‌شود پس از تغییر دین  به مسیحیت گرویده است. او نیز برای حفظ جان خود مجبور شد تا از راه زمینی   ایران را ترك كرده  و با مشقت و سختی فراوان خود را به اروپا برساند.
گرایش گسترده ایرانیان به مسیحیت که دامنه آن به مقامات، مسئولان و اعضای خانواده آنان در داخل و خارج از کشور نیز رسیده  به گونه ای است که بر طبق گزارشات دریافتی، حتی در میان خانواده و فرزندان شهدای جنگ ایران و عراق نیز مشاهده شده كه به مسیحیت گرایش یافتند. ( سند غیر قابل انتشار در محبت نیوز )
.
طی سال‌های اخیر گسترش مسیحیت در بین پرسنل نیروی انتظامی به خصوص جوانان و خانواده های آنان بیش از آن بود که قابل کتمان شود.
17 آبان 86 نخستین باری بود که این موضوع با واکنش رئیس پلیس و رهبر جمهوری اسلامی مواجه شد. در آن روز پاسداراحمدی مقدم فرمانده نيروی انتظامی گفت: « تربيت نيروهای با ايمان و پایبند به اخلاق اسلامی و دارای هوشمندی و مهارت های حرفه ای و تخصصی از اولويت های اصلی دانشگاه علوم انتظامی است.»
این موضوع همچنان ادامه داشت تا هفته گذشته و در آستانه روز ارتش که بار دیگر رهبر ایران با برخی اعضای ارشد نیروی انتظامی دیدار کرد. در این دیدار علی خامنه‌ای ضمن برشمردن برخی آسیب‌پذیری‌های فردی و سازمانی گفت: «ممكن است افراد به لحاظ روحی و ذهنی دچار آسیب‌پذیری شوند، و سازمان‌ها نیز در معرض رخنه‌ فساد و آسیب هستند كه همواره خردمندانه و با توجه كافی، باید مراقبت‌های لازم را به عمل آورد و توجه به امانت، صداقت، دیانت و انجام وظایف سازمانی و همچنین مقدم دانستن منافع جامعه بر منافع شخصی را زمینه‌ساز اعتلا و پیشرفت یك كشور فراهم ساخت.»
از این رو به نظر می رسد در آینده نه چندان دور افزایش گرایش به مسیحیت در بین نیروهای نظامی ایران به چالشی جدی تری برای سران جمهوری اسلامی تبدیل شود.

محمد سهرابی ، سعید معینی  & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: