مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

پنجشنبه

کتاب مقدس صوتی در دسترس هفت و نیم میلیون نفر دیگر هم قرار گرفت

.
بی سوادی، عدم دسترسی، فقر ، حكومت ها و یا دیگر موانع،  میلیون ها نفر را در سراسر دنیا از خواندن کتاب مقدس به زبان مادری شان محروم می سازد.
 
(به نقل از محبت نیوز)
 سازمان "Faith Comes By Hearing" (ایمان از شنیدن است)، در تلاش است تا با ضبط کتاب مقدس صوتی این موانع را بردارد.
به گزارش آژانس خبری مسیحیت پارسی، به نقل از سازمان خبری میسیون، سازمان "Faith Comes By Hearing" (ایمان از شنیدن است) به تازگی هشت زبان دیگر را هم به لیست زبان های کتاب مقدس صوتی خود اضافه کرد. این زبان ها، زبان هایی محلی هستند که در مکزیک، پرو، میانمار، فیلیپین، اندونزی و کامرون صحبت می شوند.
در مجموع هفت و نیم میلیون نفر به این هشت زبان صحبت می کنند و اکنون کتاب مقدس صوتی به زبان مادری شان در اختیارشان قرار دارد. این کار به همت کار ترجمه همکاران سازمان Faith Comes By Hearing (ایمان از شنیدن است) در سراسر دنیا میسر شده است.
به این ترتیب، فهرست زبان های موجود در لیست کتاب مقدس صوتی این سازمان به 640 زبان رسید که این زبان ها در 185 کشور دنیا مورد استفاده هستند. با وجود این کتاب مقدس های صوتی، 5 میلیون نفر بطور بالقوه می توانند کتاب مقدس را بشنوند.
این فایل های صوتی کتاب مقدس از طریق های پادکست، پخش اینترنتی و نرم افزار های موبایل و تبلت ها توسط این سازمان به راحتی در دسترس هستند.
کتاب مقدس به زبان فارسی هم در سال های اخیر از طریق اینترنت به راحتی در دسترس قرار گرفته و نرم افزار هایی برای آن تهیه شده است. برای نمونه نرم افزار کتاب مقدس با ترجمه های مختلف در وبسایت مژده در دسترس است و بر روی ویندوز، تلفن و تبلت های اندروید قابل نصب می باشد. بر روی اینترنت هم وبسایت های "یو-ورژن" و "بایبل-ایز" کتاب مقدس فارسی را در دسترس فارسی زبانان قرار می دهند.
سازمان "Faith Comes By Hearing" (ایمان از شنیدن است) برای در دسترس قرار دادن انجیل های صوتی در مناطقی که دسترسی به اینترنت و موبایل وجود ندارد، دستگاه های پخشی را تهیه دیده است که با انرژی خورشیدی کار می کنند. از ماه مارس 2012، بیش از 305 هزار از این دستگاه ها کلام خدا را در سراسر دنیا پخش می کنند.
هدف این سازمان تهیه انجیل صوتی به تمامی زبان هایی است که انجیل به آن ترجمه شده است که در آینده ای نه چندان دور تحقق خواهد یافت.
هزینه متوسط ضبط انجیل به یک زبان 25هزار و پانصد و نود و شش دلار و یا 948 دلار به ازای هر کتاب است. وقتی ضبط به انجام رسید، هزینه متوسط برای ارائه صوتی کلام خدا به یک روستا 157 دلار خواهد بود.

محمد سهرابی ، سعید معینی  & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: