مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

چهارشنبه

"فرشید فتحی" از نوكیشان مسیحی به شش سال حبس محكوم شد

."فرشید فتحی" از بازداشت شدگان مسیحی كه بیش از ۱۵ ماه بدون حق مرخصی در زندان مخوف اوین بسر می برد، توسط دادگاه انقلاب اسلامی به تحمل شش سال حبس محكوم گردید.
(به نقل از محبت نیوز)
به گزارش آژانس خبری مسیحیت پارسی برطبق خبر دریافتی، " فرشید فتحی" از نوكیشان مسیحی توسط دادگاه انقلاب تهران به شش سال حبس محكوم شد.
"فرشید فتحی" كه تاكنون دادگاهی وی چندین بار به دلایل و بهانه های مختلف از سوی مسئولان قضایی به تعویق افتاده است سرانجام پس از گذشت بیش از یكسال بلاتكلیفی و پس از انجام امور بازپرسی و تشكیل پرونده در محل دادسرای مستقر در زندان اوین، دادگاه ایشان در دی ماه سال ۱۳۹۰ ( ژانویه ۲۰۱۲) برگزار گردید .
در حالی كه گزارشی از جزئیات برگزاری این دادگاه منتشر نشده اما به نقل از یك منبع آگاه،  و بر اساس حكم صادره گفته می شود دادگاه اتهام وی را اقدام علیه امنیت نظام، ارتباط با سازمان های خارجی و تبلیغ مذهبی عنوان نموده است.
این مطلع همچنین به محبت نیوز گفته است، كه پرونده "فرشید فتحی" باحكم شش سال حبس با اعتراض وكیل ایشان به دادگاه تجدید نظر ارسال خواهد شد و این حكم در مرحله رسیدگی مجدد به یقین تغییر خواهد كرد.
این حکم در حالی برای این هموطن مسیحی صادر می‌شود که وی ۱۵ ماه بازداشت غیر قانونی، و به صورت بلاتکلیف در زندان بسر برده است.
صدور چنین حكم ناعادلانه ایی از سوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی برای این نوكیش مسیحی  كه فقط  به صرف انجام مراسم دینی و اعتقادات و باورهای مسیحی وی صادر شده است، بر اساس قوانین بین المللی و کنوانسیون های حقوق بشر و تبعیض علیه اقلیت های قومی و مذهبی که جمهوری اسلامی هم خود از امضا کنندگان آن می باشد عملی غیر قانونی است
فرشید فتحی هم اكنون در بند ۳۵۰ زندان اوین بسر می برد.
-  برخورد با نوكیشان مسیحی
 زندانی مسیحی "فرشید فتحی" كه ماه‌های متمادی را در سلول انفرادی گذرانده است تاكنون اجازه مرخصی به وی داده نشده است، پیش از این بازجویان پرونده و ماموران امنیتی زندان برای اعمال فشار روحی بیشتر، در آخرین روزهای نزدیك به ایام عید نوروز سال گذشته (۱۳۹۰) با آزادی موقت وی موافقت كرده اما در زمان خروج از بند ۲۰۹ زندان اوین ضمن ممانعت، ایشان را مجددن به سلول انفرادی منتقل کردند.
"فرشید فتحی" متولد ۱۳۵۸ متاهل و دارای دو فرزند است. نامبرده در یورش گسترده و سازمان یافته به مسیحیان ایران در آستانه سال نو میلادی ( ۲۶ دسامبر ۲۰۱۰) ۵ دی ماه ۱۳۸۹ توسط نیروهای اطلاعات و امنیتی در تهران بازداشت شد.
در آن تاریخ ماموران امنیتی در اقدامی هماهنگ و از پیش تعیین شده بیش از ۶۰ تن از شهروندان مسیحی و اعضا کلیساهای خانگی در تهران و برخی شهرستانها را بازداشت نمودند . ماموران پس از بازداشت این افراد اتهام آنان را به خانواده هایشان ، تغییر دین (ارتداد) ، ترویج مسیحیت و ارتباط با سازمانهای مسیحی اعلام نمودند.
روز بعد این رویداد بسیاری از رسانه های حكومتی با عنوان اینكه سران تبشیری مسیحیت در تهران دستگیری شدند بطور گسترده اقدام به انتشار این خبر نمودند. مرتضی تمدن استاندار تهران این مسیحیان را به عنوان مبلغان "تندرویی" توصیف می کند که «خود را مانند افراد فاسد و منحرف وارد بدنه اسلام می کنند.» به گزارش خبرگزاری رسمی ایران ایرنا، وی از احتمال ارتباط این مسیحیان با انگلستان سخن گفته است، اتهامی که عمومن از سوی ایران به گروه های مخالف سیاسی وارد می شود تا آنها را تحت پشتیبانی غرب توصیف کند. استاندار تهران همچنین افزود: اين جريان مي‌خواست مسيحيت ی همانند طالبان و وهابيت در اسلام طراحي كند كه جای پای آنها پيدا شد و برخی از سران آنها در تهران به دام افتادند و ضربات اوليه به آنها وارد شد ! و ی متذکر شد که فشار و دستگیری را بر آنها افزایش خواهد داد.
درست از همان زمان و با اظهارات سید علی خامنه ایی در قم مبنی بر برخورد با كلیساهای خانگی موج تازه‌ای از پیگرد و بازداشت هموطنان نوكیش مسیحی در ایران آغاز شد .
این فشارها از دی ماه سال گذشته و با آغاز سال نو میلادی 2011 بیشتر و همچنان نیز ادامه دارد .بر اساس گزارش سالانه مربوط به بازداشت نوكیشان مسیحی در سال ۱۳۹۰ كه از سوی محبت نیوز منتشر گردید ، در این مدت جمع بسیاری از مسیحیان ایرانی در شهرهای مختلف كشور احضار و برخی از آنان نیز بازداشت شده اند . این افراد اغلب نوکیشان مسیحی ایران، یعنی کسانی که پیش از گرویدن به مسیحیت، مسلمان بوده‌اند مورد پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند و یا مسیحیانی هستند که به گفته مسئولان نظام فعالیت های تبشیری داشته‌اند !

محمد سهرابی ، سعید معینی  & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: