مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

چهارشنبه

ضرب و شتم و بازداشت دو نوکیش مسیحی در استان آذربایجان شرقی

Br_Vahid_2

گزارشات  نشان می دهد که اکنون آنها  هردو به زندان اهر منتقل شده اند و فقط سه روز پس از این  انتقال  ، یکی از آنها را با پای گچ گرفته از دوستش جدا  نموده ، به نقطه نامعلومی  منتقل کرده اند.

به گزارش شبکه خبر مسیحیت پارسی از شهرستان تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی ، ماه گذشته  دو تن از ایمانداران آن شهر که برای دیدار دوستان خود  و سایر ایمانداران به شهر "کلیبر" از دیگر توابع استان آذربایجان شرقی رفته بودند ، در خیابان توسط مامورانی که تعقیبشان می کردند به شدت مورد ضرب و شتم قرارگرفته ، سپس بازداشت شدند.
مطابق گزارش منابع مسیحی از تبریز ، دونفر فوق به اسامی آقایان وحید رفوگر و رضا کهنموئی 25 و 29ساله در ساعت 3 بعد از ظهر روز جمعه 24 تیرماه امسال ( 15 جولای 2011) وقتی که سوار بر موتور سیکلت عازم مرکز شهرستان کلیبر بودند ، توسط ماموران اطلاعات که از روز قبل آنها را تعقیب می کردند متوقف شدند .
شاهدان عینی تعریف می کنند که ماموران با شدت این دو مرد جوان نوکیش مسیحی را  زیر مشت و لگد گرفته بودند و آنقدر آن دو  را زدند که وقتی می خواستند به زور آنها را سوار خودرو کنند توان سرپا ایستادن نداشتند. در جریان این ضرب و شتم پای رضا کهنموئی شکسته است. به نظر می رسد عصبانیت ماموران از این دو نفر پس از آن شدت گرفت که همراه آنها دو یا سه جلد کتاب مقدس مسیحی پیدا کردند .
گزارشات حاکی از آن است که وحید و رضا روز قبل از دستگیریشان یعنی پنج شنبه 23 تیرماه از تبریز به کلیبر رفته بودند. گویا در همان روز اول توسط ماموران  مخفی امنیتی و اطلاعاتی شناسائی میشوند و تحت تعقیب قرار می گیرند. ماموران پس از دستگیری  ، آنها را به بازداشتگاه موقتی در کلیبر منتقل می کنند . بازجویان آنها را به شدت تحت فشار قرار می دهند و حتی برای آزار بیشتر تا همین چند روز پیش ، با وجود گذشت بیش از دو هفته ، از گچ گرفتن پای شکسته رضا خودداری میکردند.
روز 28 تیرماه ، زمانی که فقط 4 روز از بازداشت آنها می گذشت ، ماموران  اطلاعاتی به خانه وحید رفوگر درتبریز مراجعه می کنند و با دقت فراوان آنجا را تحت بازرسی قرار می دهند ولی چیز زیادی از آنجا به دست نمی آورند.
به این دو نوکیش مسیحی تا کنون ملاقاتی با خانواده هایشان داده نشده است . فقط روز یکشنبه  9 مرداد به خانواده های آنها اطلاع می دهند که آنها را به زندان اهر ( یکی دیگر از شهرهای استان آذربایجان شرقی و در مجاورت کلیبر) منتقل کرده اند . این درحالی است که پیش از این به خانواده های آنها وعده آزادی نزدیک  عزیزانشان را  پس از 2 هفته بازداشت بدون تفهیم اتهام داده بودند.
گزارشات همچنین نشان میدهد که حدود 3 روز پس از انتقال این دو دوست مسیحی به زندان اهر ، رضا کهنموئی را با پای گچ گرفته از دوستش جدا می کنند و به نقطه نامعلومی  منتقل می نمایند . ماموران گفته اند او به "اطلاعات" منتقل شده است. مشخص نیست که منظور از اطلاعات چیست. آیا بخشی در همان زندان عمومی اهر است ؟ یا نقطه ای خارج از آن ؟
هنوز از علت دقیق دستگیری این دو ایماندار نوکیش مسیحی اطلاع دقیقی داده نشده است. به خانواده آنها گفته نشده است که اتهام فرزندانشان چیست ؟ و چرا آنها را به اهر منتقل کرده اند .وحید رفوگر از ایمانداران مسیحی شناخته شده تبریز است که بیش از 6 سال قبل وقتی بسار جوان بود به عیسی مسیح ایمان آورد و زندگی خود را به دست خداوند سپرد و طی این مدت به خاطر قلبی که داشت خداوند از او استفاده نمود و از لحاظ روحانی رشد چشمگیری کرد.
یاد آور میشود که شهرستان کلیبر با جمعیت حدود 90 هزار نفر  و مساحت 3700 کیلومتر مربع در ناحیه شمال شرقی استان آذربایجان شرقی واقع شده‌است. این شهرستان از سمت جنوب با شهرستان‌های اهر و ورزقان  و از سمت غرب با شهرستان جلفا  هم مرز است. رود ارس از شمال آن میگذرد و محل ییلاق عشایر دشت مغان و ارسباران (قره داغ) می‌باشد.
 محمد سهرابی ، سعید معینی & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: