مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

چهارشنبه

همبستگی کلیساهای هلند با پناهجویان مسیحی ایرانی

.یكی از وکلا كه به پرونده های مسیحیان پناهجوی ایرانی رسیدگی می كند معتقد است كه گاهی ماموران دادگستری در مصاحبه با پناهجویان سئوالاتی می پرسند که کاملن بی ربط است.


به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران « مسیحیت پارسی» به نقل از منابع خبری از هلند، در اجلاس نمایندگان کلیساهای هلند که در روز دوشنبه 16 ژانویه ( 26 دیماه) در شهر اوترخت برگزار شد، شرکت کنندگان از مقامات دادگستری هلند که مسئول رسیدگی به پرونده های پناهندگی است، خواستند تا در مورد وضعیت پناهجویان مسیحی ایرانی دقت عمل بیشتری به کار ببرند.
آنها همچنین به دادگستری پیشنهاد کرده اند تا در صورت لزوم برای بررسی پرونده های پناهجویان مسیحی با آنها مشورت کنند.
"فرانس ویلم فرباس"، یکی از وکلای پناهندگی که در این جلسه حضور داشت، به روزنامه ""رفورماتوریس داخ بلاد" گفته است که گاه مامورین دادگستری در مصاحبه با پناهجویان مسیحی ایرانی سئوالاتی می کنند که کاملن بی ربط است.
این وکیل همچنین تاکید کرده است که جان افرادی که از اسلام برگشته و مسیحی شده اند، در صورت استرداد به ایران در خطر خواهد بود.
به گزارش وب سایت رادیوی بین المللی هلند، "یوری رزنتال" وزیر خارجه هلند در اپریل ۲۰۱۱ در گفتگو با نمایندگان گروه های مختلف مذهبی گفت که هلند با قاطعیت از آزادی مذهب در هر نقطه جهان حمایت می کند. رزنتال گفته بود: «همه باید حتی در خاورمیانه همواره از آزادی مذهب و عقیده برخوردار باشند. هلند با قدرت از این گروه ها دفاع می کند».
اما به نظر «فرباس» این سخنان وزیر خارجه هلند با  كارهای «لیرز» وزیر مهاجرت و پناهندگی هلند در تضاد قرار دارد: «این ها که مدام تلاش می کنند پناهجویان مسیحی ایرانی را با وجود حملاتی که در ایران به کلیسا ها می شود به ایران بازگردانند »
- تعقیب مسیحیان
«فرباس» وکیلی که وکالت پناهجویان مسیحی بسیاری را برعهده داشته است، در سخنانی  در نشریه سراسری «تراو»  بیان کرد. ایران در لیست ۲۰۱۱ سازمان هلندی «درهای باز»  از نظر تعقیب و آزار مسیحیان پس از کره شمالی در رده دوم قرار گرفته است. طبق قانون شریعه مجازات ترک دین مرگ است، سخن از موج دستگیری مسیحیان است، فرباس گفت « در میان کسانی که بطور غیرقانونی اعدام شده اند تعداد بسیاری ترک دین کرده وجود داشت. او می گوید همه این اعمال نشان می دهد بر اساس کنوانسیون پناهندگی ایرانیانی که ترک دین می کنند، پناهنده شناخته می شوند.»
- کم اهمیت جلوه دادن خطر
فرباس می افزاید: «زمانی که زهرا بهرامی در ایران اعدام شد همه نسبت به رژیم ویرانگر ایران اظهار انزجار کردند. اما وقتی بحث پناهجویان به میان می آید خطراتی که آن ها را تهدید می کند کم اهمیت جلوه داده می شود». وی از این مساله ناراحت است که اداره پناهندگی در دادگاه پناهجویان استدلال می کند که مسیحیان در صورتی که بی سر و صدا باشند، می توانند در ایران زندگی کنند !
 فرباس می گوید: «می خواهم از وزیر این را بپرسم که منظورش از این جمله چیست. آیا نباید به کلیسا بروی؟ فرزندانت باید در مدرسه دین شان را مخفی کنند؟ باید در نماز جمعه شرکت کنی؟»
- مهاجرت اجباری
موج شدید مهاجرت از ایران که از مدت ها قبل به خاطر فشار حکومت بر دگر اندیشان  مذهبی و یا منتقدان سیاسی و اجتماعی کلید خورده است پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 به اوج خود رسید.
در این میان اقلیت های دینی و مذهبی و به ویژه مسیحیان و نوکشیان مسیحی ایران نیز از زیر تیغ خصمانه نیروهای امنیتی در امان نبودند و یا با احکام قضایی شدید همچون اعدام و زندان های بلند مدت  روبرو شدند و یا زیر شکنجه و تهدیدات و فشارها با مرگ دست و پنجه نرم کردند. بخش اعظمی از این افراد نیز ترک وطن نموده و خویشاوندان و اقوام و کسب و کار خود را رها کرده و با مهاجرت ناخواسته به کوچ اجباری در غربت تن سپردند.
باید اضافه کرد که فشار و تهدیدات حاکمیت جمهوری اسلامی بر دگر اندیشان  در ایران آنچنان است که شنیدن مهاجرت و خروج اجباری ایرانیان از کشور و فرار آنها از طریق راه های غیرقانونی به کشورهای همسایه  و یا كشورهای اروپایی رو به افزایش است.

هیچ نظری موجود نیست: