مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

یکشنبه

نگرانی جمهوری اسلامی از گسترش مسیحیت در مالزی !

.
به نظر می رسد جمهوری اسلامی نه تنها نگران گسترش مسیحیت در ایران هستند، بلکه از گسترش مسیحیت در بین مردم مالزی نیز نگران بوده و احساس دلواپسی می کنند!
 (به نقل از محبت نیوز)
به گزارش «مسیحیت پارسی» خبرگزاری ایرنا وابسته به دولت جمهوری اسلامی ضمن انعکاس این خبر به نقل از پایگاه خبری «ماليزيا اينسايدر» مدعی شد که «جميل خير بهاروم» وزير امور اسلامي مالزي با ابراز نگرانی از گسترش مسیحیت در بین مردم این کشور در واكنش به افزايش تبليغ مسيحيت گفته «بايد به جاي تصويب قوانین جديد تلاش شود تا قانون فعلي با قدرت بيشتري اجرا شود.»
قانون كنترل و محدوديت تبليغ اديان غير اسلامي ميان مسلمانان مالزی در سال 1980 تصويب شد. از نظر وزير امور اسلامي مالزي این قانون دچار ضعف در اجراست، اما وزير امور اسلامي مالزي معتقد است كه افسران امور ديني مالزي بايد نسبت به اجراي اين قانون جديت بيشتري نشان دهند.
- شرایط مذهبی مالزی
بر اساس قوانين مالزي تغيير دين مسلمانان جرم محسوب مي شود. کشور مالزی یک جامعه چند دینی است و اسلام دین رسمی این کشور می‌باشد. برطبق آمار منتشر شده در سال 2000 میلادی (4/60 درصد مردم مالزی مسلمان)، (2/19 درصد بودائیسم)، (1/9 مسیحی) و (3/6 درصد هندوئیسم) می باشند.
طبق قوانین این کشور هر فردی که می خواهد از دین اسلام برگردد باید بطور قانونی اظهار نماید، اما این امر هنوز توسط دادگاه‌های داخلی مالزی به رسمیت شناخته نشده است. گفته می‌شود هرکسی می‌تواند ارتداد خود را به یک دادگاه شریعت اظهار کند، اما به طور کل دادگاه چنین مجوزی را به وی نمی‌دهد. خبرگزاری ایرنا مدعی شده که چندي پيش گروه هاي اسلامي در اعتراض به گسترش تبليغ مسيحيت تجمع اعتراضي را در مسجد ملي مالزي برگزار كردند.
مالزی در دهه های اخیر عمومن از مناقشات مذهبی پرهیز کرده است، اما تنش بین مسلمانان و مسیحیان از سال 2009 رو به افزایش است. در آن زمان یک دادگاه حکم داد کاتولیک ها می توانند از کلمه الله برای اشاره به خداوند در انجیل به زبان مالایایی استفاده کنند.
بسیاری از مسلمانان در مالزی بر این باورند که این کلمه به مذهب آنها منحصر است.

محمد سهرابی ، سعید معینی  & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: