مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

چهارشنبه

اسلامگرایان با انتشار ویدیویی علیه مسیحیان اعلام جنگ کردند

.رهبر اسلامگرایان بوکوحرام در ویدیویی رسمن علیه مسیحیان اعلام جنگ نمود.




گروه اسلامگرای بوکوحرام به مسیر خود به سوی بی امنی و هرج و مرج در نیجریه ادامه می دهد. رهبر این گروه تندروی اسلامی در ویدئویی که در روز 21 دی ماه منتشر شد سعی می نمود تا حملات گروه خود به مسیحیان نیجریه در قسمت شمالی این کشور را توجیه نماید.
به گ.زارش "مسیحیت پارسی"، خبرگزاری میسیون با بیان این مطلب نوشت، رهبر بوکوحرام در این ویدئو همچنین علیه مسیحیان اعلام جنگ نمود. بوکوحرام از سال 1999 به غیر از تصمیم برای اعمال شریعت اسلامی در سراسر نیجریه، عهد کرده است که نیجریه را به هرج و مرج بکشاند. رهبران اسلامی دولتی شریعت اسلامی را در 12 استان شمالی و بخشی از چهار استان دیگر اعمال کرده اند.
از روز کریسمس تا کنون بیش از 85 نفر در بمبگذاری ها و حملات مسلحانه در ابوجا، پایتخت نیجریه و در استان های شمالی کشته شده اند. با شروع حملات به دانشگاه ها، پایگاه های پلیس، دادگاه های سکولار و کلیسا ها، 15 بخش از این کشور در حالت اضطراری فرو رفت. رئیس جمهوری، آقای گودلاک جاناتان هم دستور بسته شدن مرز نیجریه با چاد و جمهوری نیجر را صادر نمود.
موج مداوم خشونت ها بیم این را بوجود آورده است که دولت نتواند سیر صعودی خشونت های مذهبی در نیجریه را به عنوان پرجمعیت ترین کشور آفریقایی متوقف کند. در همین حین، متوقف ساختن رایانه سوخت سبب بروز چندین روز تظاهرات در لاگوس، بزرگترین شهر نیجریه شد.
طبق اظهارات سازمان "صدای شهدا" در آمریکا و کانادا، معنای این اخبار این است که آزار اذیت مسیحیان توسط اسلامیون از شمال نیجریه درحال گسترش به فلات مرکزی در نیجریه است. رهبران کلیسایی هشدار می دهند که مسیحیان به هر وسیله ای که شده از خود دفاع خواهند کرد.
گروه های مرتبط با سازمان صدای شهدا از هم اکنون نیاز های دارویی قربانیان را برآورد ساخته ، به ملاقات قربانیان در بیمارستان رفته، از ایشان مراقبت کرده هزینه های درمانی شان را پرداخت کرده اند.
دعا کنید که خداوند از بازماندگان این حملات مراقبت و به ایشان در غلبه بر رنج هایشان کمک نماید. همچنین دعا کنید که مسئولین این حملات به پای میز عدالت کشیده شوند، توبه کنند و از مسیح بدانند. دعا کنید که خدا نقشه های دشمن را نقش بر آب کند تا تهدید هایی که اکنون وجود دارد هیچگاه عملی نشوند.

   محمد سهرابی ، سعید معینی  & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: