مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

یکشنبه

موافقت دولت ترکیه با بازگشایی یک مدرسه مسیحی پس از ۴۸ سال


.
دولت ترکیه بعد از 48 سال ممنوعیت، با درخواست جامعه مسیحی این کشور با بازگشایی مدرسه مسیحی در جزیره گوکچه آدای ترکیه موافقت کرد.
« مسیحیت پارسی» - مدرسه ابتدائی جزیره گوکچه در سال 1964 توسط دولت ترکیه بسته شده بود. تقریبن  بعد از گذشت نیم قرن اداره آموزش و پرورش ترکیه بعد از درخواست ساکنان مسیحی ارتدوكس جزیره دوباره َ اجازه بازگشائی مدرسه را به ساکنان جزیره داد.
.
به نقل از خبر روزنامه "ملیت" چاپ تركیه ،دولت آنکارا در همین راستا با درخواست جامعه مسیحی این کشور با بازگشایی مدرسه مسیحی در جزیره گوکچه آدای ترکیه موافقت کرد. مقامات وزارت آموزش و پرورش ترکیه به لاکی وینگاس نماینده بنیاد اقلیت های این کشور اعلام کرد که بر این اساس می تواند درخواست خود را برای دایر کردن مدرسه مسیحی در جزیره مذکور را ارائه کند. وینگاس نیز با تایید این مطلب تصریح کرد که بلافاصله اقدامات لازم در این راستا را آغاز می‌کند.
بعد از قراردادی که در سال 1964 توسط "عصمت اینونو" آماده و امضا شده بود شهروندان یونانی جزیره از آنجا بیرون انداخته شده و مدارس آنها نیز تعطیل شده بود. در حال حاضر تعداد ساکنین یونانی نژاد جزیره 180-200 نفر میباشد. اگرچه تعداد بچه های آنها کمی بیش از ده نفر است اما این تصمیم بازگشائی مجدد مدرسه برای تمام هموطنان یونانی ترکیه بسیار مهم میباشد زیرا پس از 48 سال برای اولین بار به آنان اجازه بازگشائی مدرسه ای داده شده است !
محمد سهرابی ، سعید معینی & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: