مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

دوشنبه

اسرائیل : تنها 12 ساعت پیش از حمله به ایران آمریکا را آگاه می کنیم

تل آویو دوبار بدون هماهنگی با واشینگتن اقدام نظامی داشته است


 





اسرائیل اعلام کرد در صورتی که تصمیم حمله به ایران از سوی رهبران آن قطعی شود تنها 12 ساعت پیش از عملی کردن آن آمریکا را در جریان خواهد گذاشت.

روزنامه " ساندی تایمز" بریتانیا روز یکشنبه 22-1-2012 نوشت " تل آویو با رد درخواست آمریکا درباره آگاه کردن زود هنگام حمله به ایران گفته است چنین حمله ای بدون هماهنگی با آمریکا صورت می گیرد."

بر اساس گزارش روزنامه " ساندی تایمز" اسرائیل این تصمیم را به یک جنرال بلند پایه آمریکا اطلاع داده است.

ناظران سیاسی بر اين باورند که ميان آمریکا و اسرائیل در مورد اینکه ایران تا چه اندازه به ساختن سلاح هسته ای نزدیک شده است، تفاوت نظر وجود دارد.

روزنامه بریتانیایی در گزارش خود آورده است بنیامین نتنیاهو نخست وزیر اسرائیل نیز پیشتر به درخواست باراک اوباما برای اطلاع به واشینگتن در مورد اقدام نظامی علیه ایران جواب رد داده است.

گفتنی است اسرائیل تاکنون دوبار بدون هماهنگی با آمریکا دست به اقدام نظامی علیه کشورهای منطقه زده بود.

تل آویو در جریان حمله به تاسیسات هسته ای عراق در سال 1981 و نیز حمله به یک راکتور اتمی در سوریه در سال 2007 به آمریکا اطلاع نداده بود.

ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز پنجشنبه گذشته با مقامات اسرائیل از جمله وزیر دفاع در تل آویو دیدار و گفتگو كرد.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا پس از پایان این دیدار با انشار بیانیه ای بدون اشاره به مساله هسته ای ایران علت به تاخیر انداختن مانور مشترک با اسرائیل را مهار تنش اخیر با ایران دانسته است.

در همین حال روزنامه هاآرتص اسرائیل پس از دیدار مقام نظامی آمریکا از اسرائیل در گزارشی با اشاره به اختلاف نظر واشینگتن و تل آویو نسبت به مسئله هسته ای ایران آورده است که آمریکا نگران حمله غافلگیر کننده اسرائیل و افزایش قیمت نفت در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.
محمد سهرابی ، سعید معینی  & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: