مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

چهارشنبه

ساخت و ساز كلیسا درعراق برای مردمی با تاریخ بسیار دردناك

.ما می دانیم که این پروژه، پروژه ای از سوی خداست. چنین رخدادی وضعیت مسیحیان شهر سمیل را دگرگون می سازد. مردمی که تاریخی بسیار دردناک دارند.


مسیحیان ساکن مناطق خودمختار کردستان عراق دو قطعه زمین به ارزش 2میلیون دلار دریافت کردند تا مرکز چند منظوره ای مسیحی در آنجا بنا کنند. این مرکز شامل کلیسا، مدرسه الهیات مسیحی، بهداری و مدرسه خواهد بود.
به گزارش آژانس خبری مسیحیت پارسی به نقل از بنیاد برناباس، مرکز فرهنگی "فیض" در شهر سمیل کردستان عراق برپا خواهد شد. فاز اول ساخت و ساز طبق برنامه تعیین شده تا پایان سال آینده میلادی به اتمام خواهد رسید.
این زمین ها توسط فرماندار دولت محلی برای این منظور اهدا شده است. معاون فرماندار، آقای گورگیس شلایمون، که خود از مسیحیان آشوری می باشد آخر ماه گذشته میلادی با شرکت در مراسمی این موضوع را مطرح نمود. ایشان حمایت خود را از این پروژه اعلام نمود و به صراحت در رابطه با ابعاد روحانی این مرکز چنین گفت: " عیسی گفته است که نور شما به مردم خواهد تابید تا اعمال پسندیده شما را دیده و پدر شما را که در آسمان است جلال دهند... ما می دانیم که این پروژه، پروژه ای از سوی خداست.
حدود 100 نفر از مقامات محلی و مقامات مسیحی در این مراسم حضور داشتند. یکی از کشیشان عراقی درباره رویای خود در رابطه با ساخته شدن چنین مرکزی در عراق سخن گفت و همچنین اضافه کرد: "خدا را سپاس بخاطر نقشه هایی که برای ما در نظر دارد."
چنین رخدادی وضعیت مسیحیان شهر سمیل را دگرگون می سازد. مردمی که تاریخی بسیار دردناک دارد. در سال 1800 میلادی مسیحیان از محل زندگی خود رانده و قتل عام شدند. در 1933 همچنین تخمین زده می شود 3000 آشوری و مسیحی کلدانی توسط دولت وقت عراق کشته شدند.
- حضور مسیحیان در عراق
این مجتمع مدرن شامل ساختمانی چهار طبقه و ساختمانی دو طبقه خواهد بود. در ابتدا هم یک مرکز بهداری برای زنان و کودکانی که از حمایت پزشکی محدودی برخوردارند ساخته خواهد شد.
به گفته یکی از رهبران این مرکز "مدرسه مسیحی جدیدی هم در آنجا بنا خواهد شد که دروس انسان شناسی و تعالیمی مانند "مهربانی، احترام، شفقت، حقوق بشر، خیریه، کرامت، برابری و همزیستی مسالمت آمیز" را به کرد ها، آشوری ها، عرب ها، ترکمن ها، سورانی ها و ارامنه تدریس خواهد کرد."
شمال عراق به پناهگاهی برای هزاران مسیحی بدل شده است. مسیحیانی که مجبور به ترک خانه و کاشانه شان در بغداد و دیگر شهرهای عراق مورد آزاد و اذیت و خشونت قرار گرفته اند.
مسلمانان تندرو عراق در تلاشند تا این کشور را از هرگونه اثری از مسیحیت پاک سازند. اما مسیحیان عراقی با شجاعت در آنجا مانده و مقاومت می کنند. احداث این مرکز فرهنگی از جمله آخرین تلاش های آنان است تا حضور مسیحیت را در این کشور پر رنگ سازند. البته در ماه جولای هم اولین کلیسای عراقی پس از حمله آمریکا در سال 2003 به این کشور در شهر کرکوک افتتاح شد.

   محمد سهرابی ، سعید معینی  & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: