مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

پنجشنبه

پیام یك مسیحی اهل نپال برای مسیحیان ایران و افغانستان !


.شما متعلق به این دنیا نیستید. شما شهروندان آسمان هستید. و ما می دانیم که بی ایمانان شما را جفا نمی رسانند بلکه جفای آنها به سوی خداوند است. ایرانی، افغان، دعا کنید و صبر داشته باشید.


در اینجا مصاحبه ای تشویق آمیز از یک مسیحی نپالی را می خوانید که از وضعیت مسیحیان در كشور خود  می گوید. این مصاحبه منحصرن برای تشویق مسیحیان ایران و افغانستان انجام شده است.
یك مبشر مسیحی امریكایی كه از طریق سایت «محبت نیوز» با جفاها و رویدادهای مسیحیان ایران آشنا شده و بطور افتخاری با "محبت نیوز" نیز همکاری دارد گفتگویی را با یكی از مسیحیان نپال ساكن امریكا انجام داده كه ایشان این مصاحبه را عینن برای "محبت نیوز" ارسال کرده است. وی در پیشنویس این مصاحبه کوتاه چنین می نویسد: « این مطلب خاص برای تشویق ایمانداران و مقدسین ایران و افغانستان است».
وی در ادامه می نویسد : « چندی پیش با یکی از دوستانم به نام جیسون مصاحبه ای انجام دادم. وی بزرگ شده كشور نپال است و اکنون در ایالات متحده مشغول تحصیل در رشته داروسازی است. اطلاعات او از کتاب مقدس چندان نیست اما بسیار عاشق عیسی مسیح است».
در زیر مصاحبه کوتاه را در رابطه با وضعیت مسیحیان در نپال می خوانید:
- ممکن است برای ما درباره مسیحیان جفا دیده در نپال بگویید؟
فکر می کنم اکنون اوضاع بهتر شده باشد. اما در سالهای گذشته مسیحیان به صرف مسیحی بودن بسیار جفا می دیدند. به خصوص در مناطق کوهستانی. اگر در انجا فردی عیسی مسیح را بپذیرد، آنوقت است که امکان این وجود دارد که خانواده فرد وی را از خانه بیرون کنند و بگویند که او به رسوم اجدادی خود وفا نکرده است.
- آیا شما و یا کسی از خانواده تان بخاطر ایمانتان مورد جفا قرار گرفته اید؟
در مورد خانواده من جفایی در کار نبود. زیرا ما 15 سال پیش همگی با هم به مسیح ایمان آوردیم. اما اگر کسی در نپال اولین یا حتی دوم و سومین فرد در خانواده باشد که به مسیح ایمان می آورد، اوضاع برای ایشان به مراتب سخت تر خواهد بود. به خصوص اگر فرد از خانواده بالارتبه های هندو به نام براهمان ها باشد. آنوقت نه تنها با مسیحی شدن از خانه بیرون انداخته می شود بلکه خانواده دیگر حتا اجازه غذا خوردن با اعضای خانواده را به او نمی دهند.
ممکن است که برای اولین فردی که در خانواده به مسیح ایمان می آورد شرایط سخت باشد اما در زمان مناسب دیگر اعضای خانواده شروع به پذیرش مسیح می کنند. به عبارت دیگر در مورد مردم نپال باید بگویم که آنها تا کسی را نشناسند به او محبت نمی کنند. اما وقتی شما را شناختند بی اندازه به شما محبت می کنند. در حال حاضر بسیاری از نپالی ها به سوی مسیح می آیند و علتش هم معجزات و  شفایی است که خدا از طریق روح خود در میان مردم در آنجا انجام می دهد. ما برای این موضوع مدتی طولانی دعا کرده ایم.
- آیا موضوعی هست که دوست داشته باشید برای تشویق مسیحیان در ایران و افغانستان بگویید؟
شما متعلق به این دنیا نیستید. شما شهروندان آسمان هستید. و ما می دانیم که بی ایمانان شما را جفا نمی رسانند بلکه جفای آنها به سوی خداوند است. دعا کنید و صبر داشته باشید. میلیون ها و هزاران نفر به عیسی مسیح ایمان خواهند آورد. ما برای کل جهان در دعا هستیم! روزی می آید که همانطور که در کتاب مکاشفه آمده است خدا هر اشکی را از چشمان ما پاک خواهد کرد. از کشور چین شنیده بودم که هیچ کسی نمی تواند تمام کتاب مقدس را داشته باشد. بلکه آنها فقط یک صفحه از کتاب مقدس را می گیرند، آن را می خوانند و سپس به ایماندار دیگری می دهند تا او نیز آن را بخواند. اما اکنون چین بیشتر از هرجای دیگری در جهان ایمانداران به مسیح را در خود جای داده است!
مصاحبه کننده در ادامه می نویسد: "یکی از ما در نپال بزرگ شده و دیگری در ایالات متحده. هردوی ما شما برادران و خواهران عزیزمان را در ایران و افغانستان تشویق می کنیم که به محبت، اطاعت، ایمان و خدمت خود به عیسی مسیح ادامه دهید !"
"باشد که خدای عظیم شما را حفاظت و تشویق کند، قوت بخشد و شما را که بخاطر عیسی مسیح خداوند زندگی می کنید با روح خود از شجاعت پر سازد! باشد که خداوند خادمین بیشتری را به ایران و افغانستان بفرستد و چشم گمشدگان را باز کند که خداوند آنها را بخاطر گناهانشان محکوم می کند و نه بخاطر ایمان به عیسی. باشد که ملت شما نجات را دیده و از سوی خدای زنده و حقیقی احیا شود!
شما برای ما عزیز هستید و هرگز فراموش شده نیستید! ما شما را دوست داریم و به یادتان هستیم. چقدر بیشتر خداوند پر جلال به یاد شماست! فیض خداوندمان عیسی مسیح با شما باشد.
محمد سهرابی ، سعید معینی & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: