مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

جمعه

فتواهایی كه فقط برای خواندن و شنیدن است !

.
در فتواهایی عجیب از برخی استادان دانشگاهی اسلامی آورده شده، اگر كسى را از لحظه عقد ازدواج به مدت پنج سال زير نظر نگهبانان زندانى كنند، سپس آزاد شود و به منزلش برود و تعدادى فرزند در كنار همسرش ببيند همه آنان فرزندان وى خواهند بود  !

به گزارش مسیحیت پارسی در دنیای خبری اینترنتی گاهن خبرهایی منتشر می گردد كه براستی هوش را از سر هر انسانی می برد. در همین راستا به تازگی برخی از سایت های ترویج تفكر اسلامی و خبری اقدام به انتشار مطالب ی در زمینه فتوا از برخی اندیشمندان اسلامی كرده اند كه فقط شنیدن آنها خالی از لطف نیست اگر چه پیش از این هم فتواهای بسیار دیگری نیز در هین زمینه منتشر شده است. اما در جدید ترین نوع آن،  دکتر سعدالدین الهلالی، استاد فقه تطبیقی در دانشگاه اسلامی الازهر مهمترین مرجع علمی اهل تسنن در جهان با اعلام این که نوشیدن آبجو حتی اگر دارای الکل باشد حلال است، جنجال به راه انداخت . وی که در برنامه "قاهره امروز" مجموعه تلویزیونی "اوربت" حضور داشت، مشروب را به دو دسته تقسیم کرد و افزود دسته اول که مشتق از انگور است حرام و دسته دوم که از انگور مشتق نشده حلال می باشد . الهلالی که به سؤالات عمرو ادیب یکی از مجری های معروف مجموعه کانال های اوربت پاسخ می داد در سخنان خود به گفته های "ابو حنیفه" یکی از امامان چهارگانه مذاهب اهل تسنن استناد می کرد که گفته است آیات قرآن نوشیدن مشتقات انگور را تحریم کرده .
از این گونه فتواها در میان مفتیان وهابی بسیار بیشتر به چشم می آید به چند نمونه از این فتواها اشاره می کنیم :
- «مشاهده مسابقات برای زنان جایز نیست ، زیرا بازیکنان مردند و غالبن لباسی که بدن آنان را بپوشاند، ندارند و برهنه هستند و قسمتی از ران آشکار است و عورت از پشت لباس نمایان است و این برای زنان اغوا و فتنه انگیری است و اگر کسی قصد سرگرمی داشته باشد، می تواند با ذکر خدا و قرآن و کتب حدیث و فقه و احکام سرگرم شود.» (شیخ ابن جبرین)
-« عقد محرمیت راننده سرویس با خانم معلم‌ها حلال است » (شیخ محمد نجیمی)
-« سفر زن بدون یکی از محارم خود عملی حرام است .» (شیخ عبدالمحسن عبیکان)
-« جشن تولد خلاف حق است.  (شیخ عبدالعزیز آل شیخ)
-«اهدای گل به بیماران حرام است» (این فتوا در پی افزایش گل فروشی‌های اطراف بیمارستان‌ها و اهدای گل از سوی عیادت كنندگان به بیماران، توسط مركز پژوهش‌های علمی و دفتر افتاء عربستان سعودی صادر شده است.)
-« اگر مردى دخترش را كه در شرق جهان با وى زندگى مى كند به همسرى پسرى در آورد كه او در غرب جهان با پدرش زندگى مى كند و هيچگاه آن دو يكديگر را نبينند و از محل زندگى بيرون نروند، سپس شش ماه از ازدواج آنان بگذرد و آن دختر صاحب فرزند شود پدر او همان كسى خواهد بود كه در غرب دنيا زندگى مى كند، اگر چه هيچگاه همسرش را ملاقات نكرده و حتى نديده باشد.
همچنين اگر كسى را از لحظه عقد ازدواج به مدّت پنج سال زير نظر نگهبانان زندانى كنند، سپس آزاد شود و به منزلش برود و تعدادى فرزند در كنار همسرش ببيند همه آنان فرزندان وى خواهند بود اگر چه فرصت يك لحظه ديدار و ملاقات با همسرش را پس از عقد نداشته است.
كاربران گرامی می  توانند فتواهای بیشتر در این زمینه را در كادر مقابل بخش "مطالب مرتبط" بخوانند
اين امر امكانش دور از واقعيّت نيست، زيرا ممكن است بر اثر كرامت يكى از اولياء با آنكه مسافت بين زن و شوهر زياد است آن دو به ديدار يكديگر رسيده باشند و از اين راه فرزندى به وجود آمده باشد.»

   محمد سهرابی ، سعید معینی  & ابراهیم طباطبایی




هیچ نظری موجود نیست: