مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

یکشنبه

اخاذی یك مصری موجب كشته شدن دو مسیحی شد

.پدر و پسر مسیحی قبطی در روستایی در حومه شهر نجع حمادی مصر به دلیل عدم پرداخت پول به یک مسلمان که قصد اخاذی داشت کشته شدند.
 
 (به نقل از محبت نیوز)
 به گزارش آژانس خبری مسیحیت پارسی، به نقل از سرویس خبری بین المللی آشوریان، یک مرد مسلمان اخاذ پس از اینکه دو مسیحی در حومه شهر نجع حمادی مصر از پرداخت پول زور خودداری کردند، آنها را به ضرب گلوله کشت.
سه روز پیش از حادثه، احمد صابر، از یک پیمان کار مسیحی قبطی به نام معوض اسد مقدار قابل ملاحظه ای پول درخواست کرده بود. بعدازظهر، صابر برای دریافت پول به درب منزل معوض رفت اما معوض از ترس دزدیده شدن از رفتن به داخل خودروی وی برای صحبت کردن خودداری کرد. چهار مرد مسلح به مسلسل از خودرو بیرون آمدند و به سمت وی و پسر 26 ساله اش را که مهندس هم بود شلیک کردند. هردوی آنها در دم کشته شدند.
اسقف شهر نجع حمادی به نام کرولوس گفت که احمد صابر که برای پلیس هم شناخته شده است، از نوامبر سال گذشته مشغول به اخاذی از جامعه مسیحیان قبطی بود و فرزندان مسیحیان را می ربایید و درخواست پول در عوض آزادی شان می کرد. این اسقف گفت: "گزارش تمام این حوادث به پلیس داده و ثبت شده است. نمی دانم که چرا پلیس او را دستگیر نکرده است."
پس از این حادثه بیش از چهار هزار مسیحی قبطی روبروی مقر فرماندهی پلیس نجع حمادی دست به تحصن زده اند تا احمد صابر و همدستانش دستگیر شوند. گزارش شده است که پلیس چهار وسیله نقلیه ضدشورش آورده است تا جمعیت معترض را کنترل کند.
اسقف کرولوس گفت: "من نیروهای امنیتی و مسلمانان روستا را کاملن مسئول ایجاد رعب و وحشت در میان مسیحیان قبطی ساکن آنجا می دانم." ایشان از مقامات در قاهره و وزیر کشور مصر تقاضا کرده است که امنیت قبطی های منطقه نجع حمادی را که بطور مداوم مورد ترور و آدم ربایی هستند، تأمین کنند.

محمد سهرابی ، سعید معینی  & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: