مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

دوشنبه

مسلمانان با خشونت مانع از رأی دادن مسیحیان مصر شدند

.همچنین گروهی از افراطیون مسلمان و اعضای اخوان المسلمین وارد کلیسای ابومکا شدند و به اعضای کلیسا گفتند که کلیسا مجوز ندارد و کسی اجازه پرستش در آن را ندارد. در همین حال یکی از مسلمانان پیشنهاد داد تا زمین كلیسا تبدیل به یك مسجد شود.
(به نقل از محبت نیوز)
گروهی از مسلمانان، مسیحیان قبطی را در روستایی به نام "رحمانیه کبلی" در استان نجع حمادی مورد حمله قرار دادند و در حالی که فریاد الله اکبر سر می دادند خانه ها، کلبه های کاهی و مغازه هایشان را سوزاندند و تخریب کردند.
به گزارش آژانس خبری مسیحیت پارسی، به نقل از سرویس خبری بین المللی آشوریان، کسی در این حمله کشته و یا زخمی نشد. بر اساس گزارشات، نیروهای امنیتی در هنگام حمله حضور داشتند اما مداخله ای نکردند. نیروهای آتش نشانی هم یک ساعت و نیم پس از حمله در محل حاضر شدند.
بنا به گفته های ساکنین مسیحی روستا انتخابات مجلس در مصر علت این حمله بوده است. سلفی های روستا می خواستند از رأی دادن مسیحیان که نیمی از جمعیت روستا را تشکیل می دهند جلوگیری کنند زیرا آنها می خواستند به دو کاندید میانه رو رأی دهند و طرفداری کاندیدا های سلفی را نمی کردند. یکی از شاهدین عینی گفت: "هیچیک از مسیحیان قادر به رأی دادن نبودند. به همین خاطر هم سلفی ها انتخابات را برنده خواهند شد." مسیحیان قبطی به اجبار از دادن رأی منع شدند.
شبکه تلویزیونی "وی" که بطور زنده حملات روستای رحمانیه را گزارش می کرد با فرمانده عثامه، مسئول امنیت رحمانیه تماس گرفت اما او گفت که "همه چیز مرتب است." این در صورتی است که تصاویر آتش سوزی خانه ها در تلویزیون پخش می شد. جوزف نصرالله از تلویزیون "وی" با نیروی امنیت رحمانیه صحبت کرد و آنها را از تصاویر آتش سوزی که در تلویزیون در سراسر آمریکا و خاورمیانه پخش می شد مطلع ساخت. این کار سبب شد که خودروهای امنیتی سریع اعزام شوند و تا اواخر بعدازظهر خشونت ها پایان پذیرد.
در حادثه ای دیگر، گروه بزرگی از سلفی ها و اعضای اخوان المسلمین وارد کلیسای ابومکا در بهتیم در استان قلیوبیه شدند. ایشان به اعضای کلیسا گفتند که کلیسا مجوز ندارد و کسی اجازه پرستش در آن را ندارد. یکی از مسلمانان گفت که زمین 1300 متری کلیسا جان می دهد برای ساخت یک مسجد و یک بیمارستان در کنار آن.
قرار بود که بعد از ظهر همان روز اسقف مارکوس از شهر شبر الخیمه برای افتتاح کلیسای نیمه ساز و همچنین مراسم عید ظهور بیاید. بنابه اظهارات شاهدین مسیحی، اسقف مراسم را لغو کرد و این امر سبب خشم حضاری شد که از علت این امر با خبر نبودند. یکی از شاهدین گفت که مسلمانان گفتند که برخواهند گشت.
محمد سهرابی ، سعید معینی  & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: