مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

یکشنبه

یکشنبه آزادی مذهب در راه است !

.پس از روز جهانی دعا برای کلیساهای جفا دیده که در دومین یکشنبه نوامبر هرسال برگزار می شود، یکشنبه دیگری برای آزادی مذهب در نظر گرفته شده است که برای همه، چه از کلیساهای جفا دیده و چه از کلیساهای آزاد می تواند مهم باشد.
به گزارش آژانس خبری مسیحیت پارسی، به نقل از خبرگزاری اسیست، یکشنبه آزادی مذهب روزی است که رهبران کلیسا می توانند با اعضای خود درباره عبارت آزادی مذهب سخن بگویند. یکشنبه آزادی مذهب درست یک روز پیش از روز آزادی مذهب در روز دوشنبه ( 16 ژانویه )  26 دی ماه است.
روز آزادی مذهب به مناسبت سالگرد نوشته شدن اساسنامه ویرجینیا در سال 1786 برگزار می شود. این اساسنامه دریافت مالیات از مردم برای داشتن حمایت روحانیون را متوقف کرد و همچنین از حقوق افراد برای بیان اعتقادات دینی خود بدون مواجهه با تبعیض دفاع نمود.
توماس جفرسون و جیمز مدیسون این قانون مهم را تصویب نمودند. قانون مذکور بعد ها نقش مهمی در ایجاد نخستین متمم قانون اساسی آمریکا بازی کرد.
کلیسا ها در طی یکشنبه آزادی مذهب ( ۱۵ ژانویه)  این فرصت را می یابند که اعضای خود را از آزادی های مذهبی در مدارس دولتی مطلع سازند. این یکشنبه همچنین نوعی آمادگی برای روز آزادی مذهب در 26 دی ماه است.
محمد سهرابی ، سعید معینی & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: