مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

دوشنبه

مهلت ۳ روزه اسلامگرایان به مسیحیان برای ترك منطقه


.در پی این تهدیدات نیز جامعۀ مسیحیان نیجریه در واکنش به این اقدام اعلام کرده است گروه‌های مسلحی برای دفاع از مسیحیان این مناطق در مقابل حملات گروه بوکوحرام تشکیل می دهد.


به گزارش «مسیحیت پارسی» به نقل از یورو نیوز، گروه اسلامگرای "بوکوحرام" در نیجریه، به ساکنان مسیحی شمال این کشور سه روز فرصت داد تا این منطقه را ترک کنند. این گروه تهدید کرده است در صورت ادامۀ حضور مسیحیان در شمال این کشور که عمدتن مسلمان نشین است، حملات خود را به اماکن متعلق به مسیحیان و همچنین نیروهای نظامی دولتی افزایش خواهد داد.
بسیاری از مردم این مناطق، بویژه شهر "داماتورو" ترک این مناطق را آغاز کرده اند. گروه بوکوحرام، همزمان با این تهدید از مردم مسلمان مناطق جنوبی این کشور که در اقلیت هستند خواسته است به مناطق شمالی مهاجرت کنند تا از حملات نیروهای نظامی و اقدامات متقابل مسیحیان در امان باشند.
 
سخنگوی گروه بوکوحرام همچنین با انتقاد از بازدید گودلاک جاناتان، رئیس جمهوری نیجریه از کلیسای مورد حمله قرار گرفته توسط این گروه در شهر ابوجا که منجر به مرگ 37 نفر شد، گفت رئیس جمهوری نیجریه هرگز در مکان‌هایی که مسلمانان به قتل رسیده‌اند حاضر نشده است و این اقدام گودلاک جاناتان را غیرقابل قبول دانست.
جامعۀ مسیحیان نیجریه در واکنش به این اقدام اعلام کرده است گروه‌های مسلحی برای دفاع از مسیحیان این مناطق در مقابل حملات گروه بوکوحرام تشکیل می دهد.
دولت نیجریه در حال حاضر در مناطق شمالی این کشور به ویژه شهر "داماتورو" حالت فوق العاده اعلام کرده و بر شمار نیروهای نظامی افزوده است. رئیس جمهوری این کشور همچنین دستور بستن مرزهای این کشور در مناطق شمال شرقی و شمالی این کشور به منظور کنترل بیشتر تردد در این مناطق را صادر کرده است.
گروه بوکوحرام خواهان برقراری یک دولت اسلامی و اجرای قوانین شریعت در مناطق مسلمان نشین شمال این کشور است. مناطق شمالی نیجریه از مهمترین مناطق نفت خیز این کشور است. این گروه از سال 2004 بارها مواضع دولت و همچنین سازمان‌های بین المللی مستقر در این کشور را مورد حمله قرار داده که در بزرگترین نوع آن در ماه اوت سال گذشته، در اثر یک حملۀ انتحاری در مقابل دفتر سازمان ملل در شهر ابوجا 25 نفر جان خود را از دست دادند.
محمد سهرابی ، سعید معینی & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: