مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

دوشنبه

بازتاب گسترده خبری حكم اعدام امیر میرزایی حكمتی در رسانه های غربی و امریكا

.امیر میرزایی حکمتی که چندی پیش به اتهام همکاری با آمریکا و عضویت در CIA بازداشت شده بود، به اعدام محکوم شد. انتشار این خبر بازتاب‌های مختلفی را در رسانه‌های غربی به ویژه آمریکا داشت.





به گزارش «مسیحیت پارسی» به نقل از منابع خبری اینترنتی، روزنامه واشنگتن پست با این عنوان که "فردی که با سیا همکاری می‌کرد به مرگ محکوم شد" نوشت: در اوج تنش آمریکا و ایران، دادگاهی در تهران فردی که با سیا همکاری داشت را به اعدام محکوم کرد.
میرزایی حکمتی که پیش از این با نیروی دریایی آمریکا خدمت می‌کرده است قبل از ورود به ایران در افغانستان و عراق آموزشهای ویژه دیده است.
خبرگزاری اسوشیتدپرس با پوشش خبری محکوم شدن جاسوس آمریکا به اعدام در تهران نوشت: در حالی فشارهای آمریکا به ایران در مورد پرونده هسته ای بیشتر میشود تهران جاسوس آمریکایی را به اعدام محکوم کرد.
اسوشیتدپرس در ادامه گزارش خود به آغاز غنی سازی اورانیوم در فردو اشاره کرد و نوشت: اعلام آغاز غنی سازی اورانیوم توسط ایران و اعلام حکم اعدام برای جاسوس سیا طی دو روز نشان دهنده ادامه سرپیچی ایران از تحریمهای آمریکا است.
سرویس آنلاین روزنامه گاردین انگلیس ضمن پوشش این خبر گزارشی نیز در مورد آن نوشته است. گاردین در گزارش خود به حضور حکمتی در پایگاه بگرام در افغانستان قبل از ورود به ایران اشاره کرد و نوشت: پایگاه نظامی بگرام اصلیترین پایگاه نظامی آمریکا در افغانستان است و نیروهای ویژه آمریکا در آن حضور دارند.
شبکه خبری رویترز در این باره نوشت: دادگاه انقلاب اسلامی ایران یک فرد آمریکایی-ایرانی را به جرم همکاری با سازمان سیا به اعدام محکوم کرد. البته این حکم باید به تایید دیوان عالی کشور برسد.
رویترز نوشت: این اقدام آمریکا در واقع حمله به تحریمهای جدید آمریکا علیه ایران تلقی میشود.
خبرگزاری فرانسه نیز خبر مربوط به حکم اعدام جاسوس آمریکایی را در صدر اخبار خود قرار داد و به بررسی آن پرداخت. خبرگزاری فرانسه در این زمینه نوشت: امیر حکمتی به جرم همکاری با یک دولت متخاصم، جاسوسی برای سازمان سیا و مبادرت به اقدامات تروریستی در ایران به اعدام محکوم شد. این درحالیست که آمریکا خواستار آزادی وی شده است اما ایران آن را رد کرده است.
وال استریت ژورنال نیز با پوشش خبری محاکمه جاسوس آمریکا در ایران نوشت: یک آمریکایی به جرم همکاری با سیا در ایران محکوم به مرگ شد.
وال استریت ژورنال نوشت: امیر حکمتی ۲۸ ساله در آریزونا متولد شده است و مدتی در نیروی دریایی آمریکا خدمت میکرده است.
وی به جرم عضویت در سازمان سیا و همکاری با دشمنان ایران، محاربه و مفسد فی الارض توسط دادگاهی در تهران به اعدام محکوم شد. این پایگاه خبری در ادامه به تشریح جرم وی پرداخته و معانی اتهامات انتسابی به وی را توضیح داده است.
وال استریت ژورنال در پایان گزارشش آورده است: ایران در جولای ۲۰۰۹ نیز سه جاسوس آمریکایی را بازداشت کرده بود اما مدتی بعد آنها را آزاد کرد.
پایگاه خبری الجزیره با انتشار عکسی از امیر میرزایی حکمتی در کنار سربازان آمریکایی این خبر را پوشش داده است. الجزیره نوشت: این فرد آمریکایی به جرم جاسوسی در ایران محکوم به اعدام شد.
الجزیره همچنین نوشت: دادگاه حکمتی در اوج تحریمهای آمریکا علیه پرونده هسته ای ایران تشکیل شد.
پایگاه اسرائیلی هاآرتص نیز با تیتر "وکیل سیا در ایران به اعدام محکوم شد" نوشت: امیر میرزایی حکمتی که ماه گذشته در ایران دستگیر شده بود به جرم عضویت در سازمان اطلاعات آمریکا و منتسب نمودن اقدامات تروریستی به ایران به اعدام محکوم شد.
علاوه بر آن پایگاه‌های خبری دیلی میل، تلگراف، نیویورک دیلی و اسکای نیوز نیز این خبر را به نقل از خبرگزاری های فرانسه و اسوشیتدپرس پوشش داده اند.
محمد سهرابی ، سعید معینی & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: