مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

دوشنبه

انتقال ۳ تن از بازداشت شدگان مسیحی به زندان سپیدار اهواز

.علیرغم گذشت بیش از یک ماه از یورش خشونت آمیز نیروهای امنیتی به کلیسای جماعت ربانی اهواز  اطلاعی دقیقی از وضعیت و سلامت ۳ تن بازداشت شدگان این رویداد در دست نیست.
(به نقل از محبت نیوز)
آژانس خبر «مسیحیت پارسی» -  فرهاد سبک روح شبان کلیسای جماعت ربانی اهواز ، داوود علیجانی و ناصر ضامن دزفولی از نوكیشان مسیحی بازداشتی حادثه دوم دی ماه ۱۳۹۰ ( ۲۳ دسامبر ۲۰۱۱) می باشند كه علی رغم گذشت بیش از یک ماه همچنان در بازداشت وزارت اطلاعات بسر می برند.

به نقل از مجموعه فعالان حقوق بشر ایران ، کلیسای جماعت ربانی اهواز از کلیساهای رسمی و شناسنامه دار کشور محسوب می شود كه از ابتدای انقلاب اسلامی ایران به صورت نیمه علنی با وجود مصادره ساختمان کلیسا در اوایل انقلاب مشغول فعالیت بوده است و برخورد امنیتی با شهروندان مسیحی این کلیسا در آستانه کریسمس توجیه قانونی ندارد.

طبق اطلاع گزارشگران محبت نیوز ، بازداشت شدگان تاکنون از حق دسترسی به وکیل و ملاقات آزادانه با خانواده های خود محروم بوده و از حق تماس محدود و با کنترل بازجویان برخوردار بوده اند. علیرغم اینكه همسر فرهاد سبكرو طی درخواست های مكرر از مسئولین و مقامات درخواست ملاقات با همسرش را داشته است اما متاسفانه مسئولان امنیتی به درخواست ایشان تاكنون ترتیب اثری نداده اند.

لازم به یاد آور ی است خانم " شهناز جیزان " همسر كشیش فرهاد سبكروح ایشان خود نیز از بازداشت شدگان روز جشن كریسمس كلیسای جماعت ربانی اهواز بودند كه پس از ۱۰ روز بازداشت، با سپردن سند منزل بعنوان وثیقه از بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز بطور موقت آزاد شدند.

گفته می شود این افراد که به همراه کلیه اعضای کلیسا در روز جشن کریسمس بازداشت شدند تحت فشار بازجویی برای اخذ تعهد کتبی قرار گرفته اند.

سایر اعضای کلیسا نیز که ساعتی پس از بازداشت و بازجویی آزاد شدند تا اطلاع ثانوی حق خروج از شهر اهواز را ندارند و برای اطلاع رسانی از بازداشت خشونت آمیز خود و فرزندانشان مورد تهدید قرار گرفته اند.

بر طبق گزارش دریافتی گفته  می شود در حال حاضر بازداشت شدگان مسیحی، فرهاد سبكروح، داوود علیجانی و ناصر ضامن دزفولی كه تا این لحظه گزارشی از وضعیت سلامت آنان در دست نیست برای بازجویی های بیشتر به زندان سپیدار اهواز انتقال یافته اند. اما این موضوع هنوز از سوی مقامات رسمی تائید نشده است.
محمد سهرابی ، سعید معینی  & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: