مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

دوشنبه

جزئیات ی از كشتار مسیحیان توسط اسلامگرایان بوكوحرام

.مسلمانان افراطی مسلح روز جمعه 16 دی ماه بر روی دوستان و آشنایان سه مسیحی کشته شده که برای عزاداری آنها جمع شده بودند، آتش گشودند. افراد مسلح در حین شلیک کردن به سمت مسیحیان فریاد الله اکبر سر می دادند.



به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران "مسیحیت پارسی"، به نقل از خبرگزاری تلگراف، این حمله آخرین حمله از سری حملات گروه اسلامی بوکوحرام است. این گروه تندرو اسلامی با برپا کردن جنگی مذهبی علیه مسیحیان تصمیم دارد  که تمامی مسیحیان شمال نیجریه را از آنجا بیرون کند.
با افزایش خشونت‌های مذهبی در نیجریه، رئیس جمهوری این کشور روز شنبه، خواستار خویشتن‌داری مسلمانان و مسیحیان در این کشور آفریقایی شد.
چندین تن از مسیحیان در مراسمی برای یادبود افراد کشته شده در 15 دی ماه در شهرداری شهرک موبی در استان آداماوا جمع شده بودند.
در همان حین بود که بیش از چهار فرد مسلح آن ساختمان را محاصره کردند و با چندین اسلحه کلاشینكف بر آنجا آتش گشودند. این تیر اندازی موجب کشته شدن 20 تن و مجروح ساختن 15 نفر شد.
اوکی ریموند 48 ساله که یکی از حاضرین در آن جلسه بود چنین می گوید: " ناگهان از سمت پنجره ها صدای چندین شلیک شنیدیم. همه برای نجات جانشان فرار کردند. افراد مسلح هم در حین شلیک کردن به سمت ما فریاد الله اکبر سر می دادند.
آقای ریموند گفت که وی در زیر یک میز قائم شد و از طریق در پشتی فرار کرد. کمیسر پلیس محلی درباره افراد مسلح گفت که ایشان چاقو و قمه نیز به همراه داشتند.
در حین حمله کسی دستگیر نشد و هنوز هم کسی مسئولیت این حمله را نپذیرفته است.
تنها فردی که به نظر سخنگوی گروه اسلامی بوکوحرام به نظر می رسد مسئولیت حمله را برعهده گرفته است.
شهرک موبی در نزدیکی مرز کامرون قرار دارد و در منطقه وضعیت اضطراری دولت نیجریه که پس از خشونت های قومی دو هفته پیش وضع شد، قرار ندارد.
جمعیت 160 میلیونی این کشور به طور کلی به دو دسته مسلمانان شمال و اکثریت مسیحی جنوب تقسیم شده است.
در همین حین که بوکو حرام بخاطر حملات چند ماه اخیر از جمله حمله انتحاری به مقر سازمان ملل در ابوجا مورد سرزنش قرار دارد، اما خشونت های این گروه با حملات اخیر به کلیساها بعد تازه ای به خود گرفته است.
چندین انفجار در ایام کریسمس 49 تن را به کشتن داد که بسیاری از آنها از جمله افرادی بودند که در پایان مراسم کریسمس در بیرون یک کلیسای کاتولیک ایستاده بودند. همین موضوع موجب افزایش ناراحتی در نیجریه و شدت یافتن هراس از افزایش درگیری های مذهبی شده است.
همچنین بیم این می رود که مسیحیان دست به اقدامات انتقام جویی بزنند زیرا رهبران مسیحی اخطار داده اند که در صورت ادامه حملات از خود دفاع خواهند کرد.
اعتقاد بر این است که گروه اسلامی بوکوحرام دارای احزاب مختلف با اهداف متفاوت است. از جمله آنان می توان آنهایی را نام برد که دارای روابط سیاسی هستند و یا کسانی که دارای اعتقادات سرسخت اسلامی اند.
در هفته‌های اخیر با انجام بمب گذاری و حمله به تجمعات مسحیان در شمال نیجریه، نگرانی از درگیری‌های مذهبی در این کشور افزایش یافته است. همزمان گزارش‌هایی از فرار گروه‌های مختلفی از مسیحیان نیجریه از مناطق شمالی این کشور منتشر شده است.
محمد سهرابی ، سعید معینی & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: