مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

جمعه

واتیکان ورود بازدیدکنندگان به کلیسای سیستین را محدود نمی‌کند


.
درحالی که گفته می‌شود کلیسای کوچک سیستین در واتیکان که دیوارهای آن از نقاشیهای دیواری میکل آنژ بهره برده با تهدید افزایش گردو غبار و سایر آلاینده‌ها رو به رو است اما واتیکان هنوز تصمیمی مبنی بر محدود کردن ورود گردشگران اتخاذ نکرده است.

به گزارش «مسیحیت پارسی» خبرگزاری مهر به نقل از آسوشتیدپرس نوشت، آنتونیو پائولوسی رئیس موزه های واتیکان در روزنامه لوسترواتوره رومانو واتیکان نوشته است: تلاش می کنیم این کلیسای کوچک را بدون محدود کردن تعداد بازدیدکنندگان آن بازنگاه داریم تا زمانی که بتوانیم بدون هیچ خطری از این نقاشی ها حفاظت کنیم.
پائولوسی به عنوان یکی از کارشناسان برجسته ایتالیا در زمینه مرمتهای هنری اظهار داشت که واتیکان تلاش می کند این کلیسای کوچک را که پاپ ها در آن انتخاب می شوند را با یک سیستم تهویه هوای مؤثر به روز کند تا از ورود هوای تازه اطمینان حاصل کند و با آلاینده ها در اشکال جامد و گاز مقابله کند.
سالانه حدود 4 میلیون نقر از این موزه ها دیدن می کنند و تعداد بازدیدکنندگان این کلیسای کوچک یا افرادی که تنها از این کلیسا بازدید می کنند قابل توجه است و بلیطهای این بازدیدها منبع درآمد بزرگی برای واتیکان تلقی می شود.
گردوخاک، تعریق، رطوبت و دی اکسید کربنی که در نتیجه ورود گردشگرانی که در کلیسا تجمع کرده و سرخود را برای دیدن این نقاشیهای روی سقف بالا می کنند می تواند به سطح آلاینده ها بیفزایند.
سال گذشته یک سیستم مونیتورینگ پیشرفته در این کلیسا نصب شده تا اطلاعات را ارزیابی کند. این سیستم می تواند دما و رطوبت نسبی را در فضای کلیسا و دمای خود نقاشی ها را ارزیابی کند و در این میان سطح گردوغبار، تراکم دی اکسید کربن و سرعت گردش هوا مشخص می شود.
براساس اظهارات رئیس موزه های واتیکان، شاید بتوان تصور کرد افرادی که وارد این کلیسا می شوند مساوی با افرادی هستند که از موزه های واتیکان دیدن می کنند اما باید گفت که تعداد این افراد بسیار بیشتر است.
.
محمد سهرابی ، سعید معینی & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: