مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

شنبه

افزایش دو برابری حوادث ضد مسیحی در سال 2011

.حوادث ضد مسیحی سال 2011 در اندونزی با بوجود آمدن نبردی اسلامی برای بستن کلیساها به عنوان نماد اقلیت های مذهبی دو برابر شد.
(به نقل از محبت نیوز)
به گزارش آژانس خبری مسیحیت پارسی، به نقل از کامپس دایرکت، اتحادیه کلیساهای پروتستان اندونزی 54 حادثه خشونت بار علیه مسیحیان و نقض حقوق ایشان را بر شمرد. این درحالی است که شمار این حوادث در سال 2010 عدد 30 را نشان می داده است.

همچنین رقم حوادث ضد اقلیت های مذهبی این کشور نیز رشد قابل توجهی داشته و از 198 مورد در سال 2010 به 276 مورد در 2011 رسید. نماینده ای از یکی مؤسسات اسلامی به نام وحید در جاکارتا معتقد است که اگر مقامات به چشم پوشی خود در برابر تهدید افراطگرایی ادامه دهند، اوضاع بدتری در راه خواهد بود.

شخصی که تنها با نام رومادی شناخته می شود گفت که مؤسسه اسلامی وحید در سال 2011 دست کم 36 قانون را در دستور کار خود قرار داده که هرگونه فعالیت مذهبی را که اسلام را به انحراف می کشاند ممنوع سازد که هر 36 قانون ذکر شده تبدیل به لایحه شده و یا در کشور به اجرا در آمده اند.

بر اساس این گزارش، مهد افراطگرایی اندونزی در استان جاوای غربی است. این استان پر جمعیت ترین استان این کشور است است که پایتخت را نیز در خود جا داده است. تنها 160 حادثه علیه اقلیت های مذهبی در این استان به وقوع پیوست.

کلیساهای جاوای غربی نیز با وجود 520 هزار عضو سال گذشته را به خوبی پشت سر نگذاشتند. دو کلیسا در شهر بوگور در جاوای غربی هدف آتش سوزی از سوی افراطگرایان قرار گرفتند.

یکی از رهبران مسیحی اندونزی از کلیسای یاسمین در ایمیلی به خبرگزاری کامپس گفت: "وقتی می خواستیم مراسم کریسمس را برگزار کنیم اسلامگرایان روستا به سراغ مان آمدند و با داد و فریاد تهدیدمان کردند."
محمد سهرابی ، سعید معینی  & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: