مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

پنجشنبه

پیش از ساخت فیلم ها و سریال‌ها از مراجع تقلید و طلبه ها نظرخواهی ‌شود

.نوری همدانی از مراجع تقلید قم گفته که کارگردانان «پیش از ساخت فیلم‌ها و سریال‌ها از مراجع تقلید و طلبه‌ها نظرخواهی» کنند.




به گزارش «مسیحیت پارسی » به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد خزاعی دبیر سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر به همراه جمعی از اعضای شورای برگزاری در ادامه سلسله دیدارها با مراجع و علما و روحانیون به دیدار  نوری همدانی رفتند.
نوری همدانی ‌با اشاره به اهمیت و حساسیت نقش و تاثیر کار سینما و تلویزیون اظهار کرد: اول اینکه کار شما بسیاربسیار حساس و تاثیرگذار است.

.نوری همدانی با اشاره به انتقاداتی که نسبت به برخی فیلم‌ها وجود دارد ابراز کرد: وجود حتی یک درصد آثار منفی در حوزه هنر تاثیر تخریبی داشته و سایر زحمات شما را به هدر می‌دهد دلیل نارضایتی از بعضی فیلم‌ها و سریال‌ها ناشی از این حساسیت بالاست.
وی با تاکید بر رعایت حریم روابط زن و مرد در فیلم‌ها و برنامه‌های صدا و سیما تاکید کرد: هوشیاری و دقت در امر برنامه‌سازی باید سرلوحه تمام فعالیت‌های هنری قرارگیرد. این مرجع تقلید با اشاره به لزوم توجه در گزینش افراد برای کارهای هنری و فیلم سازی اشاره کرد و گفت: انتخاب اشخاص باید با دقت بالایی صورت گرفته و از به کارگیری کسانی که ایمان و اعتقاد کاملی به اسلام و مبانی انقلاب ندارند پرهیز شود.
وی با اشاره به تبلیغات ضد ایرانی برخی شبکه‌های ماهواره‌ای عربی گفت: صاحبان این رسانه‌ها و حامیان آنها با ایران و تفکرات شیعی مخالف هستند بنابراین برای مقابله با این تهدیدات باید به ساخت فیلم‌های مستند و تاثیرگذار از وقایع انقلاب مبادرت ورزید.
این مرجع تقلید با انتقاد از مشورت نکردن فیلم‌‌سازان با علما و روحانیون برای ساخت فیلم‌های مذهبی گفت: معمولن پس از ساخت سریال‌ها از مراجع تقلید نظرخواهی می‌شود در حالی که این کار باید پیش از تولید صورت گرفته و از نظرات حوزویان نهایت بهره برده شود زیرا آنها متخصصین امر دین بوده و در عین حال افراد هنرمندی نیز درمیان حوزویان حضور دارند.
محمد سهرابی ، سعید معینی & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: