مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

پنجشنبه

کانادا دفتر آزادی مذهب تشکیل می دهد

.دولت کانادا درحال برپایی دفتری برای آزادی مذهب در وزارت امور خارجه خود است.




به گزارش آژانس خبری "مسیحیت پارسی"، به نقل از CBN، رهبران حزب حاکم محافظه کار خود را ملزم به این می دانند که دفاع از آزادی مذهب را تبدیل به هدفی اصلی در سیاست خارجه این کشور نمایند.
قسمت مهمی از شروع این برنامه بخاطر ترور "شهباز بهاتی"،  تنها وزیر مسیحی پاکستانی در ششم ماه مارس سال 2011 می باشد.
بهاتی اولین وزیر امور ا.قلیت ها در پاکستان بود و به دلیل سخن گفتن بر ضد قوانین کفرگویی این کشور ترور شد.
نخست وزیر کانادا، آقای استیفن هارپر و دیگر مقامات حزب محافظه کار تنها چند هفته قبل از ترور آقای بهاتی با وی دیدار داشتند و تحت تأثیر این موضوع قرار گرفتند که وی با وجود تهدیدات جانی چنین عزم راسخی در دفاع از آزادی مذهب دارند.
وزیر مهاجرت کانادا آقای جیسون کنی به لندن گلوب و خبرگزاری میل گفت: "جناب نخست وزیر مانند هر کس دیگری که به ملاقات ایشان می رفتند عمیقن تحت تأثیر قرار گرفتند."
آقای کنی اضافه کرد: " همچنین سفر آقای بهاتی کمی پیش از ترورشان بسیار کمک کرد تا حقیقت جفای مذهبی در دولت کانادا روشن شود.
رهبر سابق حزب آزادی خواه، آقای میکائیل ایگناتیف نیز از این دفتر آزادی مذهب حمایت می کند.
وی در این باره به خبرگزاری های گلوب و میل گفت: "این چیز خوبی است که دفاعش را برای تمامی پرونده های جفای مذهبی فراهم کرده و فقط پرونده های داخلی را مد نظر قرار نداده است."
ایشان اضافه کردند: "این دفتر همچنین دیگر موارد نقض حقوق بشر که سبب جفای مذهبی می شوند را نادیده نمی گیرد. از این دست موارد نقض حقوق بشر می توان به محدودیت در آزادی مطبوعات، انکار حقوق دموکراتیک و آزار و اذیت اشاره نمود."
محمد سهرابی ، سعید معینی & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: