مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

سه‌شنبه

بازداشت یك زوج مسیحی و از اعضای كلیسای انجیلی عمانوئیل در تهران

.در پی مراجعه ماموران امنیتی و لباس شخصی به منزل یك زوج نوكیش مسیحی كه از مشایخ و معلمین كلیسای انجیلی عمانوئیل در تهران می باشند  پس از بازداشت این افراد تاكنون  از وضعیت سلامت و محل دقیق نگهداری این زوج نوكیش مسیحی اطلاع دقیقی در دست نیست.
(به نقل از محبت نیوز)
 به گزارش آژانس خبری مسیحیت پارسی، یك زوج مسیحی و از اعضای رسمی كلیسای انجیلی عمانوئیل توسط ماموران امنیتی در كرج بازداشت شدند.
مهندس "مهرداد سجادی" و همسرش "فروغ دشتیانی" از مشایخ و معلمین كلیسای انجیلی عمانوئیل در تهران می باشند كه در روز ۵ شنبه مورخ ۴ خردادماه ۱۳۹۱ ( ۲۴ می ۲۰۱۲) با ورود ماموران امنیتی و لباس شخصی به منزلشان در كرج بدون هیچ توضیحی بازداشت شدند.
ماموران امنیتی پس از بازداشت این افراد ، آنان را به مكان نامعلومی انتقال دادند. منابع غیر رسمی از انتقال این افراد به زندان اوین خبر می دهند .
ماموران لباس شخصی همچنین ضمن بازداشت این زوج نوكیش مسیحی اقدام به بازرسی و تفتیش منزل آنان نموده اند كه برخی از وسایل شخصی آنان را نیز ضبط و با خود بردند.
با گذشت بیش از ۱۲ روز از بارداشت این افراد علیرغم پیگیری های خانواده از مراجع قضایی و امنیتی تاكنون اطلاعی از وضعیت و محل دقیق نگهداری این زوج نوكیش مسیحی بدست نیامده است و درخواست خانوادهها از مسئولان جهت ملاقات با عزیزانشان تاكنون نتیجه ایی در برنداشت، بی خبری از وضعیت سلامتی ایشان نیز باعث موجی از نگرانی در میان خانواده و بستگان ایشان گردیده است.
تاكنون از دلایل بازداشت این افراد اطلاعی در دست نیست اما احتمال می رود این بازداشت ها در راستای افزایش فشار بر جامعه مسیحیان و كلیساهای انجیلی در ایران كه در ماههای اخیر منجر به صدور دستور العمل های جدید از سوی مقامات امنیتی برای اعضا كلیساها انجیلی شده است صورت پذیرفته باشد.
در هفته های اخیر نیز خبرهایی مبنی بر بازداشت ۶ تن از دگر اندیشان مذهبی ( غیر تثلیثی ) بدون ذكر نام  در یك جلسه خانگی توسط ماموران امنیتی در كرج گزارش شده است كه گفته شده پس از یكروز  بازداشت كلیه افراد آزاد شدند.
- فشار دستگاههای امنیتی بر كلیساهای انجیلی
بر اساس گزارشات منتشره از وضعیت كلیساهایی كه در آن مراسم به زبان فارسی برای مومنان مسیحی برگزار می شود، از سوی حكومت جمهوری اسلامی هر روز دامنه محدودیت ها و فشارها بیشتر می شود.
در پی محدودیت های بیشتر بر نوكیشان مسیحی ایران و دستور العمل های جدید از سوی وزارت اطلاعات ، بازداشت و تحت فشار قرار دادن رهبران کلیساهای انجیلی در تهران و برخی شهرستانها در دستور كار مقامات جمهوری اسلامی قرار گرفته است.
بر اساس كزارش منتشره ، مسئولین و رهبران كلیسای جماعت ربانی مركز در تهران در برنامه پرستشی روز یكشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه سالجاری از اعضای كلیسای خود خواسته اند تا لیست ی از اسامی بهمراه شماره ملی و سایر مشخصات خود را تحویل رهبران كلیسا داده تا در اختیار وزارت اطلاعات قرار گیرد و این درخواست می تواند به منزله ثبت و ضبط دقیق اطلاعات شخصی و هویت ی شهروندان نوكیش مسیحی باشد.
همچنین در اواخر بهمن‌ ماه سال ۱۳۹۰ نیز بدستور وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، سرویس های فارسی دو کلیسا در تهران تعطیل شد. «کلیسای پروتستان عمانوئیل» و «کلیسای انجیلی پطرس» دو کلیسایی بودند که مشمول این دستور وزارات اطلاعات شدند. این دو کلیسا تنها کلیسایی در تهران بودند که در روز های جمعه به زبان فارسی مراسم برگزار می کردند. پیش از آن نیز در سال 2009 « کلیسای جماعت ربانی مرکز » در تهران به دستور مقامات جمهوری اسلامی به چنین سرنوشتی گرفتار شد. و مجبور به تعطیلی مراسم فارسی خود در روزهای جمعه شد. .
این گونه حركات در راستای سیاست محدودسازی فعالیت های مسیحی از سوی حكومت مذهبی جمهوری اسلامی است. این گونه گزارشات نشان دهنده این است که دولت جمهوری اسلامی برای توقف دسترسی نوکیشان مسیحی ایرانی به مراسم عبادتی مسیحی بسیار مصمم است.
اگر چه دستگاهها ی عملیاتی و برنامه ریزان وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی حتی پس از آنكه در ماههای گذشته سرویس های فارسی چند كلیسا را تعطیل كرده اند اما تاكنون قادر نبوده اند تا در تصمیم شهروندان و نوكیشان مسیحی كه تمایل به رفتن به كلیساها دارند مانعی ایجاد كنند. این یعنی به منزله شکست اهرم های فشار و تهدیداتی است که برای مقابله با گسترش مسیحیت در ایران برنامه ریزی می شود.

محمد سهرابی ، سعید معینی  & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: