مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

چهارشنبه

یوسف ندرخانی در اولین روز از کریسمس جهت اجرای حکم بازداشت شد



(به نقل از محبت نیوز)یوسف ندرخانی در اولین روز از کریسمس و در آستانه سال نو مسیحی ظهر روز سه شنبه جهت اجرای 45 روز از حکم 3 سال حبس تعزیری خود بازداشت و روانه زندان لاکان رشت شد.
به گزارش « مسیحیت پارسی» هرانا مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران خبر داد، « یوسف ندرخانی » بر اساس محکومیتی که در پرونده مفتوح اش در سال 85 از سوی دادگاه انقلاب برای وی صادر شده است ظهر روز سه شنبه 5 دی ماه 1391 ( 25 دسامبر 2012) خود را به زندان لاکان رشت معرفی کرد.
گفتنی است، نامبرده در خصوص پرونده خود در سال 85 به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به 3 سال حبس تعزیری محکوم شده است که با احتساب ایام بازداشت در پرونده اخیر که از اتهامات مطروحه آن تبرئه شده بود می بایست حدود 45 روز دیگر را در زندان لاکان رشت تحمل حبس نماید.
بر همین اساس  یوسف ندرخانی با دریافت احضاریه کتبی از سوی دایره اجرای احکام، خود را به زندان لاکان معرفی و در همانجا بازداشت  و به زندان تحویل داده شد.
پیش تر در برخی از رسانه ها گزارش شده بود که «یوسف ندرخانی» در روز شنبه 2 دیماه 1391 ، در پی یورش مامورین وزارت اطلاعات رشت دستکیر و به زندان لاکان منتقل شد.
لازم به ذکر است، « یوسف ندرخانی» ، پس از بازداشت و ماهها در زندان در یک دادگاه به اتهام « ارتداد» به مرگ محکوم شده بود، ولی به دنبال تلاش‌های جامعه‌های حقوق بشر بین‌المللی و محافل سیاسی اروپا و آمریکا حکم وی لغو و در روز شنبه ۱۸ شهریور ماه 1391 (هشتم سپتامبر 2012) از زندان آزاد شد.
یوسف ندرخانی از دگراندیشان مذهبی ( مسیحیان غیر تثلیثی ) و وابسته به گروهی موسوم به "کلیسای ایران"  می باشد که بدلیل خروج از دین اسلام و اینکه تفکرات و عقاید خود را در بین مسلمان بشارت می داد در مهرماه سال ۱۳۸۸ بازداشت شد. وی که در دادگاه با حکم اعدام روبرو بود بعلت فشارهای بی وقفه بین المللی، پس از سه سال حکم وی لغو و از زندان آزاد شد.
همچنین بر اساس خبرهای منتشره « بهنام ایرانی » از دیگر همفکران وی و عضو گروه کلیسای ایران  نیز  همچنان  در زندان  مرکزی کرج  بسر می برد.
فعالعین حقوق بشر در ایران از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و سایر مراجع بین‌المللی خواسته‌اند با دخالت در موضوع این زندانی عقیدتی، برای آزادی وی و پایان دادن به فشارها و اذیت و آزارها علیه ادیان و مذاهب مختلف درایران، تلاش نمایند.

محمد سهرابی ، سعید معینی  ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: