مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

چهارشنبه

برگزاری دادگاه پنج تن ازدگراندیشان مذهبی (مسیحیان غیر تثلیثی) در شیراز

(به نقل از محبت نیوز)



بر اساس گزارشات دریافتی دادگاه انقلاب اسلامی استان فارس قصد دارد تا طی روزهای آینده جلسه دادگاه پنج تن از اعضای گروه مسیحیان ( غیر تثلیثی ) را در شیراز برگزار نماید.


به گزارش « محبت نیوز» به نقل از منابع خبری، جلسه محاکمه پنج تن از دگراندیشان مذهبی (مسیحیان غیرتثلیثی) طی این هفته توسط دادگاه‌ انقلاب اسلامی شیراز برگزار خواهد شد.


این پنج تن که از اعضای گروه مسیحیان غیر تثلیثی موسوم به گروه کلیسای ایران می باشند به نام‌های " محمد روغنگیر، سروش سرایی، اسکندر رضایی، شاهین لاهوتی و مسعود رضایی" هستند.


دادگاه انقلاب استان فارس اتهامات این افراد را ترویج اعتقادات مذهبی مسیحی، برهم زدن نظم عمومی ، تهدید امنیت ملی و مشارکت در فعالیت‌های اینترنتی عنوان شده است.


با اینحال دادگاههای انقلاب اسلامی شیراز طی سابقه در برخورد با پرونده نوکیشان مسیحی و عقیدتی با به تاخیر انداختن یا لغو جلسات دادگاه و همچنین موکول کردن آن به روزهای آینده بسیار شهره هستند . این موارد بمنظور افزایش فشار بر زندانیان و خانواده آنان و همچنین بلاتکلیف نگه داشتن جریان روال دادگاهی صورت می گیرد که این اعمال خود مصداق بارز شكنجه های روحی و جسمی برای فرد بازداشت شده تلقی میگردد.


بنا بر خبر منتشره، ماموران امنیتی عصر روز جمعه مورخه 21 مهرماه 1391 برابر با ( 12 اکتبر 2012) با هجوم به منزل ی واقع در خیابان جمهوری در شیراز که محل اجتماع این گروه بوده، دست کم هفت تن از اعضای این گروه دگر اندیش را بازداشت کردند .


خبرها حاکی است، این افراد پس از بازداشت توسط ماموران امنیتی به بازداشتگاه اطلاعات معروف به "پلاک 100" منتقل و پس از بازجویی و تشکیل پرونده به زندان عادل آباد شیراز منتقل شدند.


"رکسانا فروغی"، "بیژن حقیقی و مهدی عامرونی" از دیگر اعضای این گروه غیرتثلیثی می باشند که پس از بازداشت با فاصله یک هفته با سپردن سند خانه بعنوان وثیقه از زندان آزاد شدند.


"مسیحیان غیر تثلیثی" یا "برانهامیست ها" افرادی هستند که رهبران این گروه نام حلقه فكری خود را " كلیسای ایران " نامیدند كه هیچ ارتباطی با كلیساهای ساختمانی و رسمی ایران ندارد. این افراد از پیروان مكتب برانهام می باشند.


یورش ماموران امنیتی و بازداشت این افراد در حالی صورت گرفت که پس از آن خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران در روز دوشنبه 24 مهرماه 1391 در خبری بدون ارائه جزئیات و یا ذکر اسامی از شناسايی چهار شبكه غير قانونی موسوم به "كليساهای زير زمينی (خانگی - کلیسای محرمانه)" و دستگيری گردانندگان آن در شيراز خبر داد.


بر اساس این گزارش در همان ایام نیز برخی سایت های خبری مذهبی شیعی وابسته به حکومت نیز با بزرگنمایی و پوشش این خبر ( کلیساهای خانگی ) را غیرقانونی دانسته و نوکیشان مسیحی را وابسته به مؤسسه‌های تبلیغی صهیونیستی مستقر در خارج از کشور دانست و مدعی شد که این افراد با حمایت کشورهای امریکا و انگلیس فعالیت می کنند .


از دیگر افراد دگر اندیش مذهبی موسوم به مسیحیان غیر تثلیثی که کماکان در زندان به سر می برند، "بهنام ایرانی" است که طی ماههای گذشته فعالان حقوق بشر نسبت به وضعیت جسمی ایشان به شدت ابراز نگرانی کرده اند. وی چندی پیش نامه ایی را جهت ارسال به کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و دیگر سازمانهای مرتبط در حوزه حقوق بشر نوشته و از شرایط فعلی خود در زندان خبر داده است .


"بهنام ایرانی" از اواخر فروردين ۸۹ به خاطر فعاليت‌هاي عقیدتی خود در يک کليسای خانگی بازداشت و در ندامتگاه مرکزی کرج زندانی شده است. اتهاماتی که بر اساس آن حکم حبس وی صادره شده، مواردی مثل «اقدام عليه امنيت ملی» و يا «تبليغ عليه نظام» را شامل می‌شود.


مقامات جمهوری اسلامی همواره نوکیشان مسیحی را به عنوان عوامل تبلیغات غرب مورد بازداشت و بازجویی قرار داده اند و بدلیل همین فشارهای امنیتی همچنان تعدای از نوکیشان در زندان ها ی جمهوری اسلامی بسر می برند و یا ناخواسته نیز بسیاری از شهروندان مسیحی از كشور مهاجرت كرده اند .

محمد سهرابی ، سعید معینی  ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: