مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

یکشنبه

کشف تابوت متعلق به کاهنی که در مصلوب کردن عیسی دست داشت !


دانشمندان دانشگاهی در اسرائیل می گویند که تابوتی باستانی را یافته اند که معتقدند مربوط به یکی از اعضای خانواده کاهن اعظمی است که در مصلوب کردن عیسی مسیح دست داشته است.

 به نقل از " کریسشن پست " ، این تابوت سه سال پیش توسط مأمورین آثار باستانی اسرائیل از دزدان عتیقه پس گرفته شد.

پس از آزمایشات دقیق ، سنگ نوشته ای در این تابوت بدست آمد که روی آن نام های " مریم " (Miriam) ، " یوشع " (Yeshua) و " قیافا " (Caiaphus) حک شده بود.

باستان شناسان پس از اینکه این کتیبه مستند شد ، از یافته خود بسیار متحیر شدند.

طبق تحقیقات انجام شده ، نام قیافایی که بر سنگ نوشته حک شده است ، همان قیافا، کاهن اعظمی است که در انجیل از نام آن برده شده است.

در انجیل متی فصل 26 آیات 57 الی 68 ، می خوانیم که عیسی پس از دستگیری به قصر قیافا ، کاهن اعظم برده می شود و در آنجا در مورد اینکه پسر خداست یا نه مورد بازجویی قرار می گیرد.

بر روی سنگ نوشته تابوت اینطور نوشته شده است : " مریم ، دختر یوشع بن قیافا ، کاهن معزیا از بیت امری".

" یوال گورن " ، استاد دانشگاه در رشته باستان شناسی در دانشگاه تل آویو که برای کمک در مستند سازی این پروژه آمده بود گفت : " معزیا نام قبیله ایست که کاهنان اعظم یهود در بین قرون اول قبل از میلاد تا اول پس از میلاد از آنجا بودند.

آقای گورن در مقاله ای که از سوی دانشگاه منشر شد نوشت : " بدون هیچ گونه شک منطقی و محکم ، این سنگ نوشته معتبر می باشد."

محققین همچنین معتقدند که " بیت امری " نام مقام دیگر از کهانت نیست. بلکه نام مکانی است که قیافا قبل از اینکه خانواده اش به جلیل مهاجرت کنند در آنجا زندگی می کرده است.

اگر بیت امری نام مکانی جغرافیایی باشد باید جایی در دامنه کوه حبرون بوده باشد.

این تابوت آهکی و بازمانده های استخوان های درون آن در دشتی در نزدیکی اورشلیم پیدا شدند. همان دشتی که داود با قهرمان فلسطینی ، جلیات نبرد کرد.

گورن گفت : " اغلب تابوت های این نوعی معمولن نشانه ای ندارند و یا فقط نام مرده را بر روی خود دارند. اما درمورد این تابوت محققان اطلاعاتی مربوط به سه نسل از یک خانواده را بر روی آن یافته اند که در نوع خود فوق العاده است.
 محمد سهرابی ، سعید معینی & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: