مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

دوشنبه

سخنگوی بوكوحرام: مسیحیان حق زندگی در یك حكومت اسلامی را ندارند

."احتمالن در هفته های آتی مسیحیان نیجریه مورد حمله اسلامگرایان قرار می گیرند." اینها را سخنگوی گروه اسلامی تروریستی بوکوحرام به وب سایت بیکیامصر گفت.
 
 (به نقل از محبت نیوز)
به گزارش آژانس خبری مسیحیت پارسی به نقل از اینترنشنال بیزینس یایمز، گروه اسلامی بوکوحرام روز گذشته با اعلام جنگ علیه مسیحیان اعلام کرد که یک سری حملات هماهنگ را با هدف از میان بردن جامعه مسیحی شمال نیجریه آغاز خواهد کرد. این سخنان ابتدا در وبسایت bikyamasr.com منتشر شد.
از سخنگوی بوکوحرام که خود را نیز معرفی نکرده است نقل شده است که "ما در راستای برپایی دولتی اسلامی تمام سعی مان را می کنیم تا مسیحیان را از این منطقه حذف کنیم. مسیحیان نمی توانند در یك  حکومت اسلامی وجود داشته باشند."
بوکوحرام مسئولیت کشتارهای گذشته مسیحیان را بر عهده گرفته است. این گروه اسلامگرا آخرین بار در اواخر ماه فوریه به یک کلیسا در شهر مرکزی جوس حمله کرد. در این حمله بمبگذاری سه نفر کشته و چندین نفر زخمی شدند. پس از این حمله صدای آمریکا گزارش داد که چند جوان مسیحی هم برای انتقام جویی دو مسلمان را تا سر حد مرگ کتک زدند.
پیش از این بمبگذاری نیز حملات زیادی از سوی این گروه اسلامی علیه مسیحیان صورت گرفت که چندین و چند نفر کشته و زخمی شدند. این حملات گرچه عمدتن علیه مسیحیان بوده اند اما به گزارش خبرگزاری فرانسه گمان می رود که بوکوحرام پشت یک حمله تیر اندازی به یک مسجد باشد که پنج نمازگذار در آن کشته شدند.
کشور آشوب خیز نیجریه در دهه اخیر شاهد خشونت هایی میان جوامع درونی خود بوده است و بوکوحرام مسئولیت اکثر این خشونت ها را برعهده دارد.
بوکوحرام که در معنای لغوی آن "تحصیلات غربی کفر آمیز است" می باشد، در صدد است که ماهیت سکولار نیجریه را از میان بردارد و بجایش تفسیر سختگیرانه تری از شریعت اسلامی را در کشور حاکم کند. از همین رو این گروه اسلامی نه تنها مذاهب مختلف را هدف قرار داده بلکه پلیس دولتی و نیروهای امنیتی را هم در دستور کار خود دارد.
دیدبان حقوق بشر می گوید که این گروه اسلامی از سال 2009 تا کنون نزدیک به 1000 نفر را کشته از که 250 تن از این 1000 نفر در سال 2012 کشته شده اند.
گرچه دولت نیجریه قول داده است تا این گروه اسلامی را از میان بردارد، سخنگوی این گروه می گوید: "دولت نمی تواند خود را برای برنامه های آتی ما آماده کند."
طبق گزارشات ایالات متحده این حملات را محکوم کرده است و به دولت نیجریه در مبارزه علیه بوکوحرام یاری خواهد رساند. همچنین گزارش شده است که یکی از مقامات واشنگتن در هفته های آتی با رئیس جمهوری نیجریه، آقای گودلاک جاناتان ملاقات خواهد کرد تا به صحبت در مورد مسائل "امنیتی و تروریسم" در نیجریه بپردازند.

محمد سهرابی ، سعید معینی  & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: