مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

شنبه

رشد چشمگیر نومسیحیان جوان در کلیساهای ایران

.
با تمام محدودیت ها و فشارهای امنیتی تخمین زده می شود که نیمی از نوکیشان مسیحی آزادانه در مورد ایمان جدیدشان با دیگران سخن می گویند و نیم دیگرشان تغییر دین خود را در قلب هایشان نگاه می دارند.
 (به نقل از محبت نیوز)
 کارکنان سازمان "درهای باز" در خاورمیانه می گویند که رشد مسیحیت در ایران "انفجاری" است. آنها حتی از جنبش مذهبی سخن می گویند.
به گزارش آژانس خبری مسیحیت پارسی، سازمان جهانی "درهای باز" طی گزارشی اعلام كرد؛  40 سال پیش تنها حدود 200 نوکیش مسیحی که از اسلام به مسیحیت گرویده بودند در ایران زندگی می کردند. امروزه برخی تخمین می زنند ( آمار غیر رسمی) که بیش از  370 هزار تن مسلمان كه به مسیحیت گرویدن در ایران باشند.  جدای از این نومسیحیان، کلیساهای سنتی آشوری و ارمنی هم در ایران هستند که تخمین ی 80 هزار عضو دارند. این کلیساهای سنتی اجازه دارند که مراسم خود را به زبان خودشان داشته باشند اما از بشارت دادن به مسلمانان فارسی زبان منع می شوند. آمار رسمی دولت ایران نشان می دهد که حدود 200 هزار مسیحی در ایران ساکن هستند.
با وجود اینکه ادیان دیگر هم روند رو به رشدی دارند اما رشد مسیحیان به طرز قابل توجهی بیشتر از بقیه ادیان است. برخی معتقدند که علت این امر این است که ایرانیان کم کم درحال فهمیدن "حقیقت اسلام،" مذهب رسمی ایران هستند. این موضوع پس از انتخابات 1388 بیشتر مشهود است. بسیاری از ایرانی ها به اسلام پشت کرده اند و می کوشند تا به مذاهب دیگر پناه برده و یا بطور كلی از دین دست بکشند.
یکی از کارکنان سازمان "درهای باز" می گوید: "قبل از انقلاب سال 1357 دولتی سکولار بر ایران حاکم بود و واکنش مردم به چنین دولتی این بود که خواستن بسیار مذهبی شوند. این امر راه را برای انقلاب اسلامی هموار کرد. وقتی حکومت اسلامی برقرار شد مردم چهره واقعی اسلام را فهمیدند و شروع به روی گردان شدن از آن کردند. مسیحیت در گذشته پیش از انقلاب اسلامی  زیاد شناخته شده نبود و به دید یک مذهب غربی به آن نگاه می کردند. اما اکنون فقط دولت است که مسیحیت را کالایی غربی و یا بهتر بگوییم یک سیستم سیاسی غربی می داند."
یکی دیگر از کارکنان این سازمان گفت: "ایرانیان بسیار باز هستند و می خواهند درمورد ایمان شان صحبت کنند. به همین خاطر است که شاگردسازی (از طریق بشارت و ارتباطات) برای ایمانداران مسیحی موفقت آمیز بوده است. اگر به یک ایماندار مسیحی ایرانی بگویید که یک ایماندار باید ایمانش را با دیگران در میان بگذارد، وی بی شک چنین می کند." ارائه دوره های شاگردسازی یکی از راه هایی است که سازمان "درهای باز " از آن طریق کلیسای ایران را تقویت می كند. تخمین زده می شود که نیمی از نوکیشان مسیحی آزادانه در مورد ایمان جدیدشان با دیگران سخن می گویند و نیم دیگرشان تغییر دین خود را مخفی نگاه می دارند.
رئیس جمهور و رهبر ایران علنن بر ضد گسترش کلیساهای خانگی صحبت می کنند. این کارمند سازمان درهای باز می گوید: "به همین خاطر است که کلیساهای خانگی باید بیشتر مواظب باشند. قبلن هر کلیسای خانگی تنها 15 عضو داشت اما اکنون این رقم بخاطر مسائل امنیتی به 5 تا 6 نفر کاهش یافته است. بسیاری از آنها بصورت شبکه ای سازماندهی شده اند و با کلیساهای خارج از ایران در ارتباط نیستند."
دولت ایران در چند ماه اخیر چند کلیسا را از ارائه خدمات به زبان فارسی در روزهای جمعه بازداشته اند زیرا جمعه تعطیلی رسمی در ایران است. "دولت فکر می کرد این کار سبب کاهش شرکت کنندگان در جلسات کلیسایی می شود، اما اینطور نشد." یکی دیگر از تمهیدات دولت برای محدود کردن رشد نوکیشان ممنوع کردن فروش کتاب مقدس و یا عهدجدید است.
با وجود اینکه جفاها بر مسیحیان ایران اکثرن از سوی دولت است، اما جامعه نیز جفاهایی را به مسیحیان می رساند. یکی از کارکنان سازمان "درهای باز " می گوید: "اگر مراقب باشید می توانید ایمان تازه خود را از دولت مخفی کنید اما نمی توانید اینکار را در خانواده انجام دهید. طبق اطلاعاتی که از مردم دریافت می کنیم، جفا از سوی خانواده های نوکیشان در حال افزایش است. اما این نوع جفا نسبت به جفاهای دیگر برای مثال از دستگیری ها کمتر در دید قرار می گیرد. با اینکه جفا درحال افزایش است اما تعداد افرادی که مسیحی می شوند هم به افزایش خود ادامه می دهد.
ای خداوند ما در قدرت و نجات تو شادی می نماییم! ترا بخاطر حرکت پر قدرت روحت در ایران شکر می کنیم. از تو می خواهیم که ایمانداران خالصی بپرورانی تا نوکیشان را در مسیر رشد ایمانی شان هدایت و شاگردسازی کنند. شکرت می کنیم بخاطر غیرت، قدرت و ایمان. می طلبیم که بصیرت و حکمت را در این ایماندارانی که خبر خوش عیسی مسیح را در میان می گذارند افزون گردانی. تو از فشارهای دولتی و اجتماعی که ایمانداران با آن روبرو هستند آگاهی ای پدر. برای شاگردان در ایران دعا می کنیم که به تهدیدهایی که علیه شان هست نظر کنی و به خادمین خود در ایران جسارت دهی تا کلام تو را با قوت بیان کنند. باشد که نجوای احیا رفته رفته در سراسر ایران بلند شود و آن را برای همیشه تغییر دهد! اینها را در نام عیسی مسیح می طلبیم! آمیین.

محمد سهرابی ، سعید معینی  & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: