مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

یکشنبه

شخص امام زمان بر شرایط خامنه ‌ای نظارت می ‌کند !

.رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفته است که «خود امام زمان» بر شرایط رهبری علی خامنه‌ای «نظارت» می‌کند.
  



(به نقل از محبت نیوز)
 به گزارش مسیحیت پارسی به نقل از دیگربان، محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفته که «خود امام زمان» بر شرایط رهبری علی خامنه‌ای «نظارت» می‌کند و در جریان وقایع سال ۸۸ نیز این «امام» از «ولی فقیه حمایت» کرده بود.
به گزارش خبرگزاری فارس٬ آقای یزدی این مطالب را رور پنجشنبه (نهم شهریور) در سومین اجلاس سراسری مدیران مهدیه‌های کشور بیان کرده است.
وی گفته که «اگر حاکم شرعی از قوانین تخلف کند از مرجعیت می‌افتد و امام زمان نیز خود بر این شرایط ناظر است.»
یزدی افزوده است: «امام زمان به وظیفه خود در قبال مسلمانان عمل می‌کند و هر کجا که لازم باشد، نواب خود را هدایت می‌کند.»
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین اظهار کرده که «فقها، مراجع تقلید و مجتهدان نواب امام زمان محسوب می‌شوند و در زمانی که لازم باشد از طریق آن‌ها در امور جامعه دخالت می‌کند.»
وی در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث سال ۱۳۸۸ اشاره کرده و گفته در این حوادث امام دوازدهم شیعیان از علی خامنه‌ای به عنوان «ولی فقیه حمایت» می‌کرده است.
آقای یزدی همچنین بدون آنکه نامی از محمود احمدی‌نژاد ببرد اظهار کرده است: «نمی‌توان امام زمان را قبول داشت، اما نیابت نائب وی را نپذیرفت، چرا که امام زمان به اطاعت از نائب خود دستور داده است.»
اظهارات این روحانی نزدیک به علی خامنه‌ای در شرایطی مطرح می‌شود که پیش‌تر محمدرضا مهدوی‌کنی٬ رئیس مجلس خبرگان رهبری مهم‌ترین وظیفه این مجلس را «حراست» ار رهبری عنوان کرده بود.
چهارم فروردین ماه امسال نیز احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد گفته بود مجلس خبرگان وظیفه دارد «از رهبری و ولایت مراقبت و نگهبانی کند و حق دخالت در امور ولی‌امر را ندارد.»
مجلس خبرگان رهبری به اعتقاد بسیاری از کار‌شناسان سیاسی و مذهبی سال‌هاست که کارکرد اصلی خود که‌‌ همان نظارت بر عملکرد رهبر جمهوری اسلامی است را از دست داده و به یکی از نهاد‌های تحت نظر علی خامنه‌ای تبدیل شده است.
بسیاری از اعضای این مجلس٬ نمایندگان خامنه‌ای در ارگان‌ها، نهاد‌ها و شهر‌های بزرگ هستند که به طور معمول نفوذ گسترده‌ای در مجموعه تحت مدیریت خود دارند.
رهبر جمهوری اسلامی با در اختیار گذاشتن منابع مالی و اعطای پست‌های مذهبی در نهاد‌ها و ارگان‌ها به اعضای مجلس خبرگان رهبری آن‌ها را به حقوق بگیران ثابت حاکمیت تبدیل کرده است.
بیشتر اعضای مجلس خبرگان رهبری در سه سال گذشته برای حفظ منافع خود و تحت پوشش مصالح نظام حاضر نشدند از نقش رهبر جمهوری اسلامی در سرکوب‌ خونبار مردم سئوال کنند.

محمد سهرابی ، سعید معینی  & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: