مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

یکشنبه

دراسلام سیاسی رهبران تشنه رسیدن به قدرت هستند

.آیت‌اله سید‌طالب الرفاعی، یکی از بنیان‌ گذاران برجسته حزب الدعوه اسلامی عراق گفت: «من بر جنازه شاه ایران نماز خواندم و پشیمان نیستم.»



به گزارش مسیحت پارسی  آیت‌الله سید‌ طالب الرفاعی، یکی از بنیان‌گذاران برجسته حزب الدعوه اسلامی عراق روز جمعه 14-9-2012 در گفت‌و‌گو با ترکی الدخیل مجری برنامه «اضاءات» در تلویزیون العربیه گفت: «من بر جنازه شاه ایران نماز خواندم و پشیمان نیستم.»

وی افزود: «شاه انسان مسلمانی بود و نماز خواندن بر جنازه مسلمان هیچ‌گونه اشکال شرعی ندارد.»
وی در اشاره به مو‌اضعی که در آن زمان در مخالفت با عمل‌کرد وی از سوی رسانه‌های جمهوری اسلامی گرفته شده بود گفت: «من کار اشتباه یا خلاف شرعی انجام ندادم و شاه تا زمان فوت انسانی مسلمان بود، در ضمن خود آیت‌اله خمینی فتوایی دارد مبنی بر این‌که نماز خواندن بر جنازه مسلمان حتا اگر گناه‌کار هم باشد اشکالی ندارد.»
- مخالفت با اسلام سیاسیاین روحانی عرب شیعه ضمن ابراز مخالفت با اسلام سیاسی که در حال حاضر در برخی از کشورهای منطقه به قدرت رسیده است، گفت: « اسلام سیاسی باعث شده که گروه‌های اسلامی که روزگاری هدف اصلی آن‌ها ارشاد و آگاه‌سازی جامعه بود، امروزه هم‌چون انسان تشنه‌ای که به دنبال آب می‌گردند، کاملن شیفته رسیدن به قدرت شده‌اند.»
الرفاعی گفت: «با این‌که من از موسسین اصلی حزب الدعوه هستم، اما اکنون به عمل‌کرد این حزب و آزمندی برخی از اعضای آن برای مسلط شدن و رسیده به اریکه قدرت اعتراض دارم.»
وی اظهار داشت: «من در سن 20 سالگی مبارزه را در کنار محمد باقر صدر آغاز کردم و به نظر من مهم‌ترین عامل و انگیزه برای تاسیس گروه‌های اسلامی در آن زمان واکنشی بود که این احزاب در برابر احزاب کمونیستی در کشورهای اسلامی از خود نشان می‌دادند.»
الرفاعی افزود: «در گفتمان اسلام سیاسی رابطه‌ای ناگسستنی میان اسلام سیاسی شیعی واسلام سیاسی سنی وجود دارد و حزب الدعوه از نظر ساختار سیاسی تحت تاثیر مستقیم اخوان المسلمین بوده است.»
وی در را بطه با هم‌سویی این احزاب در گذشته گفت: «این دو حزب تا قبل از این‌که به قدرت برسند رابطه‌ای بسیار نزدیک داشتند، تا جایی که اخوان المسلمین عراق به من پیشنهاد رهبری حزب اسلامی عراق دادند.»
مراجع عرب و مراجع فارسآیت‌اله سید‌محمد الرفاعی سپس به تغییراتی که در دیدگاه‌های مذهب تشیعه در طی تاریخ به‌وجود آمده اشاره کرد و افزود: «متاسفانه مرجعیت شیعه به طور انحصاری زیر سلطه فارس‌ها در آمده و از زمان آیت‌اله کاشف الغطاء تاکنون مراجع همه مراجع فارس بوده‌اند. با این‌که مراجع عرب وجود داشته‌اند که از نظر علمی از سطح بالاتری برخوردار بودند اما دخالت «بازار» و عامل کمک‌های مالی دولت‌های ایران، مذهب تشیع را به مذهبی انحصاری تبدیل کرده است. من امیدوارم این مذهب روزی از این حالت خارج شود.»

محمد سهرابی ، سعید معینی  ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: