مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

شنبه

درخواست از سازمان ملل برای رسیدگی به وضعیت کشیش زندانی دراوین

(به نقل از محبت نیوز)

  

 

هواداران سعید عابدینی، کشیش ایرانی مقیم آمریکا که در ایران به دلیل ترویج مسیحیت به هشت سال زندان محکوم شده است، از سازمان ملل خواستند به وضعیت او رسیدگی کند.

به گزارش « مسیحیت پارسی» - روز به نقل از خبرگزاری فاکس نیوز خبرداد، مرکز قانون و عدالت اروپا یک درخواست رسمی به شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو داده است تا از جمهوری اسلامی بخواهد به سرعت سعید عابدینی کشیش مسیحی را که محکومیت هشت ساله خود را در زندان اوین می گذراند آزاد کند.

جردن سکولوف، مدیر اجرایی مرکز قانون و عدالت آمریکا که مرتبط با این سازمان اروپایی است گفت: "امیدواریم با جلب توجه تمام جهان نسبت به این موضوع، کشورهای عضو و دیگر سازمان ها صدایی قوی در حمایت از کشیش سعید نشان دهند تا این پرونده بیشتر مطرح شود و روی ایران فشار بیشتری برای آزادی او ایجاد کنند."

این مرکز اروپایی مستقر در استراسبورگ فرانسه، یک سازمان غیردولتی است که در سازمان ملل مشاوره می‌دهد و در زمینه حقوق بشر فعالیت می‌کند. سکولوف گفت: "پرونده‌ای روشن تر از پرونده کشیش سعید برای شورای حقوق بشر سازمان ملل وجود ندارد – یک شهروند آمریکایی که در کشوری زندانی است که نه تنها حقوق بشر و آزادی ادیان را رعایت نمی‌کند، بلکه نسبت به قوانین بین‌المللی که از حقوق اولیه مردم در سراسر جهان محافظت می‌کند رفتاری خصومت‌آمیز دارد."

با توجه به اینکه وکیل ایشان نسبت به حکم هشت سال حبس اعتراض کرده است، اما متخصصانی که پرونده او را پیگیری می‌کنند بر این اعتقادند که تنها راه آزادی او این است که روحانیون ایرانی به او عفو بدهند.

بر اساس گزارش دریافتی هفته گذشته نیز وکیل ایشان نسبت به رای صادره اعتراض خود را به دادگاه تجدید نظر ارسال کرده است .

ناصر سربازی، وکیل مدافع این کشیش ایرانی ـ آمریکا روز یکشنبه، هشتم بهمن به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا گفت که سعید عابدینی به اتهام «تشکیل و راه‌اندازی کلیسای‌های خانگی به قصد برهم زدن امنیت ملی» به هشت سال حبس محکوم شده است.

با اعلام این خبر، وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از رای صادر شده، خواستار آزادی این کشیش است.

دربی هالادی، یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا گفت: ما نقض دائمی حق جهانی آزادی مذهب توسط حکومت ایران را محکوم می‌کنیم و از مقامات ایران می‌خواهیم که به حقوق انسانی سعید عابدینی احترام گذاشته و او را آزاد کنند.

به گفته این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، وکیل آقای عابدینی تنها یک روز برای ارائه دفاع خود وقت داشته است و دولت آمریکا عمیقن نگران شفافیت و عدالت دادگاه است.

در هفته گذشته بستگان عابدینی او را در زندان ملاقات کرده‌ و گفته‌اند روحیه او خوب نیست و از تلاش های بین‌المللی برای آزادی خود بی‌خبر است.

در سال‌های گذشته درپی بازداشت و بازجویی اقلیت‌های دینی، بار‌ها کشورهای غربی، نهادهای بین‌المللی و مدافع حقوق بشر ایران را به نقض حقوق پیروان مذاهب دیگر متهم کرده‌اند.

احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران نیز گفته است «افرادی که دین خود را تغییر می‌دهند و مثلن از اسلام به مسیحیت روی می‌آورند در معرض خطر جدی سرکوب قرار دارند.»

محمد سهرابی ، سعید معینی  ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: