مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

دوشنبه

انگیزه جمهوری اسلامی در سوءقصد به پاپ

(به نقل از محبت نیوز)



دو روز پیش کتاب خاطرات علي آقچا، کسي که در سال 1981 در میدان سان پیترو پاپ را هدف گلوله قرار داده بود، منتشر شد. او ادعا مي کند که روح الله خمیني دستور این حمله را داده بود.

گزارش ایل جورناله از یک احتمال !

پائولو روداري ؛

این اظهارات روز گذشته توسط واتیکان بشدت تکذیب شد و سخنگوي واتیکان فدریکو لومباردي توضیح مي دهد که این آخرین دروغ آقجا نیز همانند دهها اتهامات و سناریوي بي اساس وي در سه دهه گذشته است.

ویتوریو مسوري، نویسنده کتاب هاي پر فروش و مصاحبه کننده با رهبران واتیکان دراین مورد توضیح مي دهد.

آیا این آخرین دروغ آقچا است؟

نمي شود این حرف را زد.

منظورتان چیست؟

در این دریاي فرضیات و تفاسیر گوناگون در مورد حمله به پاپ، موضوع انگیزه هاي مذهبي مهجور مانده است که به گمان من تنها انگیزه اي است که باید بطور جدي به آن پرداخت. مسلمن من نمي دانم آنچه آقچا امروز مطرح مي کند حقیقت دارد یا نه اما انگیزه مذهبي تا حد زیادي قابل قبول است.

آیا منظور شما مذهب شیعه است؟

درست است. همچنین موضوع فاطیما ( سه کودک که در مزرعه اي در روستای فاطیما مشغول به کار بودند، مدعي شدند که مریم - مادر عیسی- بر آنان ظاهر شده است). فاطیما براي مسلمانان هم مقدس است. هرچه باشد نام این شهر از نام دختر محمد - پیامبر مسلمانان- گرفته شده است که با ازدواجش با علي، اسلام شیعه را بوجود آمد که مذهب ایران است. نباید این نکته را دستکم بگیریم که تجلي مریم در قرن بیستم در مکاني در غرب دیده شده است که نام اش از فاطمه گرفته شده است. فاطیما یاد آور دو بانوي بزرگ است که براي مسلمانان نیز اهمیت زیادي دارند: مریم، مادر عیسي و دختر محمد. در کنار این موضوع، یک رشته ادعا هاي اسلامي مطرح مي شود که دنیاي غرب در برابر آن پریشان شده است. اما براي درک بهتر این موضوع باید دید که چه چیزي هر روز از تلویزیون هاي ایران پخش مي شود.

چه چیزهایي پخش مي شود؟

هر ماه برنامه هایي در مورد اینکه "فاطیما" یک سرقت است تهیه می کنند. در این برنامه ها گفته مي شود که آن سه کودک دختر محمد را دیده اند و نه مریم را ! بعلاوه به گفته مسئولان فاطیما بازدید کنندگان مسلمان این مکان روز به روز بیشتر مي شود و این حاکي از آن است که مسلمانان نسبت به این نکته حساس شده اند.

این چه ربطي به پاپ ژان پل دوم دارد؟

بر هیچ کس پوشیده نیست که در اسلام شیعه پدیدار شدن دختر پیامبر اسلام در برابر کاتولیک ها، غیرقابل تحمل است. به همین دلیل واقعه 13 ماه مه سال 1981 و ارتباط آن با تجلي مریم در کشور پرتغال تنها یک موضوع را نشان مي دهد: هرکس بعنوان یک رهبر مذهبي آنچه الله براي مومنان واقعي اش تعیین کرده است غصب کند، باید جانش را بر سر این راه بگذارد. به همین دلیل مي شود رابطه اي بین حمله علي آقچا به پاپ و مسئله تجلي مریم و شیعیان پیدا کرد.

پاپ ژان پل دوم همواره این سوء قصد را با فاطیما مرتبط مي دانست. او در سال 2003 دستور داد تا سومین راز فاطیما برملا شود. راز سوم، سوء قصد به پاپ بود که معلوم شد همان ژان پل دوم است. اما آیا مي شود گفت که این سوء قصد به اسلام شیعه ربطي دارد؟

پاسخ به این سوال دشوار است. مسلمن یک واقعیت وجود دارد. انگیزه هاي سیاسي در انجام این سوء قصدهست. پلیس امنیتي آلمان شرقي متقاعد نشد که منظور از این ترور سیاسی بوده است. مارکوس ولف، رئیس پلیس مخفي آلمان نیز معتقد بود که این سوء قصد با انگیزه سیاسي صورت نگرفته و به دستور کشورهاي اروپاي شرقي نبوده است. علي آقچا با گروه هاي بنیادگراي اسلامي رابطه اي محکم داشته است. با کنار هم گذاشتن این دلایل طبیعي است که این ادعاي آخر آقچا را مي شود قابل قبول فرض کرد.

محمد سهرابی ، سعید معینی  ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: