مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

پنجشنبه

جزئیات از آخرین وضعیتِ دو تن از بازداشت شدگان مسیحی

(به نقل از محبت نیوز)



  


دو تن از مسیحیان ساکن تهران که از زمان بازداشت، از محل نگهداری و وضعیت سلامت این افراد خبری در دسترس نبوده گفته می شود هم اکنون این افراد در زندان مخوف اوین بسر می برند.

به گزارش « محبت نیوز»، "ابراهیم فیروزی" و "سوادا آغاسر" پس از بازداشت خودسرانه از سوی ماموران امنیتی، برای انجام مراحل بازجویی به سلول انفرادی بازداشتگاه زندان اوین انتقال یافتند.

" ابراهیم و سوادا " که در سی ام مردادماه 1392 برابر با (21 آگوست 2013) توسط ماموران امنیتی در دفتر محل کار یکی از دوستانشان در کرج بازداشت شده بودند، اکنون با گذشت نزدیک به دو ماه خبر می رسد که در بند 209 زندان اوین و در سلولهای جداگانه که امکان هیچگونه تماسی را با هم ندارند بسر می برند .

بنا بر گزارشات، بازداشت غیر قانونی این افراد در حالی صورت گرفت که ماموران امنیتی و لباس شخصی در حین بازداشت فاقد هرگونه حکم قانونی برای دستگیری آنان بوده، به گونه ایی که ماموران، بازداشت شدگان را به مدت سه ساعت در ترافیک های خیابان نگه داشتند تا حکم جلب آنان از مراجع قانونی صادر شود.

ماموران امنیتی همچنین در حین بازداشت " ابراهیم فیروزی" را با اتهامات واهی از قبیل جاسوسی برای موساد – سازمان امنیتی اسرائیل – متهم کردند و پس از آن نیز با سوالاتی پیاپی و بی اساس از وی خواستند تا اعتراف کند که از کدام سازمانهای مسیحی مورد حمایت مالی قرار گرفته که توانسته دوباره کامپیوتر لب تاپ برای خود خریداری کند و همچنین مبلغی را به دیگر دوستان زندانی مسیحی خود بپردازد.

این نوکیش مسیحی پس از هر بار بازداشت، ماموران امنیتی با تفتیش از محل سکونت وی برخی از اقلام و وسایل شخصی از جمله کامپیوتر وی را ضبط و با خود می بردند.

" ابراهیم فیروزی" از فعالان مسیحی است که برای چندمین بار توسط ماموران امنیتی به همراه دو تن دیگر از دوستانش بنامهای مسعود میرزایی و سوادا آغاسر در شهرستان کرج بازداشت شد.

وی این بار نیز پس از بازداشت مجدد همانند دفعات گذشته، برای هفته ها خبری از وی در دسترس نبوده و علیرغم پیگیریهای خانواده از مراجع امنیتی و قضایی اطلاعی از سرنوشت این نوکیش مسیحی به دست نیامده بود.


بر پایه این گزارش این نوکیش مسیحی 28 ساله، پس از گذشت نزدیک به دو ماه چهارشنبه گذشته اجازه یافت تا برای دقایقی با خانواده خود تماس تلفنی بگیرد و آنان را در جریان وضعیت خود قرار دهد و همچنین ملاقاتی نیز با خانواده خود داشته باشد . وی در حال حاضر در بند 209 زندان اوین به سر می‌برد.

طبق حکم دادگاه وی پیش از این به یکسال حبس و دو سال تبعید به شهرستان سرباز واقع در استان سیستان و بلوچستان از استانهای محروم کشور محکوم شد. بازداشت مجدد "ابراهیم" در حالی صورت گرفت که او می‌بایست برای اجرای حکم، خود را به زندان اوین معرفی می‌کرد. وی بارها از سوی ماموران امنیتی به اتهام تبلیغ و بشارت مسیحیت بازداشت شده است. این فعال مسیحی به اتهام «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی »، «راه اندازی و هدایت تشکل انحرافی تبشیر مسیحیت»، «ارتباط با عناصر ضد انقلاب خارج نشین و شبکه های ضد انقلاب خارجی» و «راه اندازی سایت مسیحی» به زندان و تبعید محکوم شده است.


- ملاقات سوادا با خانواده


"سوادا آغاسر" از مسیحیان ارامنه ساکن تهران می باشد، وی نیز در وضعیت مشابه پس از دستگیری تا مدتها خبری از محل نگهداری و وضعیت سلامت او در دست نبوده و در طول دوران بازداشت ، اجازه هیچگونه تماس با خانواده خود را نداشته است وی نیز هم اکنون در بند 209 زندان اوین در بازداشت بسر می برد.


گفته می شود " سوادا" از چندی قبل اجازه یافت تا تماس کوتاهی با خانواده خود داشته و از وضعیت سلامت خود به آنان خبر دهد. همچنین با پایان یافتن بازجویی‌ توسط بازجویان زندان اوین، خانواده او نیز پس از ماهها توانستند در روز چهارم مهرماه سالجاری (26 سپتامبر 2013) از پشت شیشه و بصورت تلفنی یا وی ملاقات داشته باشند.


اگر چه هنوز هیچگونه دلیلی برای بازداشت وی از سوی مقامات قضایی بیان نشده است اما بر حسب مستندات به نظر می‌رسد بازداشت این شهروند مسیحی ارمنی به اتهام فعالیت هایش در فیس بوک و ارتباط با برخی از مسیحیان فارسی زبان بوده است.


« علی یونسی، وزیر سابق اطلاعات جمهوری اسلامی که چندی پیش طی حکمی از حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران به عنوان دستیار ارشد رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی منصوب شده در تازه ترین اظهارات خود در مصاحبه با روزنامه آرمان (یکشنبه 21 مهرماه) در خصوص حقوق اقلیت‌های قومی و مذهبی ادعا کرده که «نباید فردی به دلیل ترک، بلوچ، کرد یا عرب یا مسیحی و یهودی بودن، از حقوق قانونی خود محروم شود و کسی نباید به دلیل مسیحی یا یهودی بودن برای احراز مناصب و مشاغل سیاسی، اجتماعی، علمی محروم شود و به خاطر عقایدش مورد تبعیض قرار گیرد.»


این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که طی سالهای گذشته با افزایش فشار و تهدید علیه اقلیت‌های دینی به خصوص مسیحیان در داخل ایران، دهها نفر از آنان هم اکنون در زندانهای جمهوری اسلامی در شهرهای مختلف کشور به سر می‌برند و گزارش‌های زیادی مبنی بر شکنجه‌ جسمی و روحی آنان منتشر می‌شود.



  ابراهیم طباطبایی ،  محمد سهرابی & سعید معینی 

هیچ نظری موجود نیست: