مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

شنبه

فلاحیان: به امام گفتم کار در وزارت اطلاعات با تقوا جور درنمی‌آید

(به نقل از محبت نیوز)




وزیر پیشین اطلاعات : "نیروهای وزارت اطلاعات" این تحلیل را داشتند که افرادی که علیه دین، خدا و پیامبر صحبت کردند، مرتد هستند و خودسرانه و بدون اینکه دستگاه قضایی در مورد آن‌ها تصمیم بگیرد، وارد عمل شدند.



« محبت نیوز» - علی فلاحیان وزیر پیشین اطلاعات٬ سعید امامی را یکی از مدیران «موفق» این وزارتخانه معرفی کرده و گفته که «کار در وزارت اطلاعات با تقوا جور درنمی‌آید.»

به گزارش دیگربان، آقای فلاحیان روز جمعه (۱۹ مهر) در گفتگو با برنامه تلویزیونی «شناسنامه» درباره فعالیت‌های وزارت اطلاعات دوران خود و «قتل‌های زنجیره‌ای» سخن گفته است.

مهمترین گفته‌های علی فلاحیان:

● آنها {عاملان قتل‌های زنجیره‌ای} به حساب خودشان برخی از اشخاص را به دلیل صحبت‌هایی که مطرح کرده بودند، مرتد می‌دانستند و فکر می‌کردند اگر آنها را بزنند بقیه ساکت می‌شوند.

● آنها {عاملان قتل‌های زنجیره‌ای} این تحلیل را داشتند که افرادی که علیه دین، خدا و پیامبر صحبت کردند، مرتد هستند و خودسرانه و بدون اینکه دستگاه قضایی در مورد آن‌ها تصمیم بگیرد، وارد عمل شدند.

● تاثیر این اتفاق {فتل‌های زنجیره‌ای} روی دستگاه اطلاعاتی کشور خیلی بد بود. چون این کار چیزی بود که سیستم اطلاعاتی ما چنین کاری را انجام نمی‌دهد. ما در وزارت اطلاعات عملیات نداریم.

● سعید امامی از مدیران ما بود و مدیر موفق و خوبی بود اما بعدن در پرونده قتل‌های زنجیره‌ای متهم شد که دست داشت اما آن زمان در وزارت اطلاعات مسئولیتی نداشت.

● برای قتل‌های زنجیره‌ای انگیزه‌های مختلفی مطرح شد اما یکی از آن علت‌ها زیاده روی در بحث اسلام و دین عده‌ای بود نتوانستند آن را تحمل کنند.

● در وزارت اطلاعات به دنبال این بودیم که شرایط این وزارت مانند ساواک و سازمان‌های دیگر کشور‌ها نشود و در آنجا ماندگار شدیم.


● هرگز در ابتدای تشکیل وزارت اطلاعات از نیروهای ساواک استفاده نمی‌شد.

● بخشی از حرف و حدیث آن دوران وزارت اطلاعات به علت دشمنی و نا‌آگاهی برخی بود.

● بنده یک طلبه هستم و کار اقتصادی نمی‌کنم و کارم کار تحقیقاتی است.


● شأن من این نیست که وارد کار تجاری شوم. اما باید اطلاعات اقتصادی باید داشته باشیم.

   ابراهیم طباطبایی ،  محمد سهرابی & سعید معینی 

هیچ نظری موجود نیست: