مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

یکشنبه

کشیش سعید عابدینی در زندان تهدید به مرگ شد

(به نقل از محبت نیوز)



همسر سعید عابدینی، کشیش ایرانی- آمریکایی‌تبار که هم‌اکنون در بند مجرمان خطرناک زندان رجایی‌شهر کرج به‌سر می‌برد گفت که همسرش بارها از سوی هم‌بندی‌هایش تهدید به مرگ شده است.


به گزارش « محبت نیوز» نغمه پناهی همسر سعید عابدینی، کشیش ایرانی- آمریکایی‌تبار که به هشت سال زندان محکوم شده است با بیان این‌که همسرش هم‌اکنون در بند مجرمان خطرناک زندان رجایی‌شهر کرج به‌سر می‌برد به کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گفت که همسرش بارها از سوی هم‌بندی‌هایش تهدید به مرگ شده است.


بنا به این گزارش سعید عابدینی از تاریخ ۱۲ آبان‌ماه به بند زندانیان خطرناک زندان رجایی‌شهر منتقل شده و تاکنون به‌رغم پی‌گیری‌های خانواده‌اش، مسئولان با انتقال وی به بند دیگر موافقت نکرده‌اند.


همسر این کشیش زندانی گفت: "تقاضای ما آزادی سعید بود اما حالا می بینیم او را به میان زندانیان خطرناک فرستاده اند. هر لحظه ما و خودش با نگرانی و ترس طی می‌شود."


وی افزود: "سعید به پدرش گفته که هر چه مواد غذایی از فروشگاه زندان می‌گیرد با تهدید چاقو به زندانیان دیگر می‌دهد. سعید گفته بارها شب‌ها از خواب بیدار می‌شود و می‌بیند زندانیان دیگر بالای سرش هستند و می‌خواهند که کیف او را بردارند. سعید هر روز و شب دچار ترس و استرس است."


سعید عابدینی پس از تغییر مذهب خود در سال ۱۳۸۵ از ایران به آمریکا رفت و در مهرماه ۱۳۹۱ برای "بازدید از خانواده و تاسیس یک پرورشگاه" به ایران بازگشت اما در منزل پدریش دستگیر شد.


کشیش عابدینی در بهمن‌ماه همان سال به اتهام تشکیل کلیسای خانگی در ایران به قصد بر هم زدن امنیت ملی از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به هشت سال زندان محکوم شد. دادگاه تجدید نظر این حکم را تأیید کرده است.


  ابراهیم طباطبایی ،  محمد سهرابی & سعید معینی 

هیچ نظری موجود نیست: