مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

شنبه

بازسازی یکی دیگر ازکلیساها توسط دولت

 به نقل از روزنامه ترک زبان رادیکال در ترکیه، بنای زیبا و سنگی‌ کلیسای آیا نیکولا در شهر بودروم ترکیه در سال ۱۹۶۹ بدلیل ترس از ایجاد یک حکومت مسیحی‌ در آن شهر خراب شد و اکنون شورای شهر بودروم برای اولین بار در ترکیه تصمیم گرفته است که این کلیسا را مانند شکل قبلی‌ آن از نو بسازد.
 
این تصمیم مسئولین شهر بودروم با استقبال مردم مسیحی‌ و گروههای حقو ق بشری و اجتماعی در ترکیه مواجه شده است و در حمایت از این تصمیم کمپینی برای جمع آوری امضا ایجاد شده است.
در این مکان مسیحیان یونانی در سال ۱۹۲۳ پس از خروج از شهر بودروم در ترکیه از خود یک کلیسا بسیار زیبا بنام آیانیکولا به جا گذاشتند که در آن زمان این کلیسا به حافظ ماهیگیران محلی مشهور شده بود. بعد از مدتی‌ این کلیسا تبدیل به سینما میشود و سپس چند سال بعد محراب کلیسا توسط عده‌ای خراب شده و آنجا تبدیل به یک انبار میشود.
اما این وضع نیز بعد از مدتی‌ عوض میشود و اسلامگرایان ترک نامه‌هایی‌ به این مضمون به آنکارا و مسئولین شهرداری می فرستند که: ' این کلیسا را سریعن خراب کنید،وگرنه ما اینکار راخواهیم کرد. چون دسته های کوچک توریستهای خارجی‌ که به این شهر می‌آیند شروع به عکسبرداری از این کلیسا میکنند و قصدشان ایجاد یک حکومت مسیحی‌ یونانی دراینجا می‌باشد. '
 محمد سهرابی ، سعید معینی & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: